• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangų keitimo sezonas: estai ir latviai – liberalesni nei lietuviai

Balandžio 1 Lietuvoje yra diena, kai lengvieji automobiliai eisme gali pasirodyti su vasarinėmis padangomis. Nepaisant to, eismo specialistai pataria neskubėti: plikledžio ar netgi sniego pastaraisiais metais sulaukdavome ir balandžio viduryje. Todėl geriau porą savaičių pasivažinėti žieminėmis padangomis nei sulaukti sniego, kai ant automobilio užmontuotos vasarinės. Lietuvoje žieminių padangų naudojimas yra reglamentuotas kur kas griežčiau nei kaimyninėse valstybėse – čia vasarines galima montuoti balandžio 1 dieną. Pavyzdžiui, kitose Baltijos šalyse Latvijoje ir Estijoje – automobilį su vasarinėmis padangomis eisme eksploatuoti galima jau nuo kovo 1 dienos. Lenkijoje žieminių padangų naudojimas išvis neprivalomas.

Remiasi ne tik įstatymu, bet ir oru

„Nėra taip, kad visi latviai jau kovo 1 dieną stovi eilėse prie padangų montavimo įstaigų ir po to nesuvaldo automobilių kiekvieną kartą pasnigus. Visą kovo mėnesį daugelis mūsų dar važinėja žieminėmis padangomis“, – teigia latvis Martins Grinbergs, „Goodyear“ Baltijos šalių lengvųjų padangų pardavimų vadovas.

Estijoje analogiškai – padangų keitimo pikas paprastai būna kovo pabaigoje–balandžio pradžioje, nors privalomas žieminių sezonas baigiasi paskutinę vasario dieną. Lietuvoje vairuotojai laisvės turi mažiau – čia privalomas žieminių padangų sezonas trunka ne tris mėnesius, kaip kitose Baltijos šalyse, o penkis: nuo lapkričio 10 iki kovo 31. „Skirtumas tarp šių ribų yra tik įstatyme. Vairuotojai neturėtų remtis jame numatyta data ir važinėti vasarinėmis vos tai tampa legalu. Jeigu šiandien lauke šviečia saulė, tačiau kalendoriuje – kovo vidurys, tai nereiškia, kad ir balandžio pradžioje bus taip pat“, – aiškina M. Grinbergs.

Padangų specialistas primena, kad oro temperatūra, kuria turėtų remtis vairuotojai, yra 7 laipsniai. Jeigu ji žemesnė – geriau naudoti žiemines padangas, jeigu aukštesnė – vasarines. Tačiau geriau jau (arba mažiau blogai) yra kelias papildomas dienas ar savaitę panaudoti žiemines padangas ir jomis pasivažinėti prie 10 ar net 15 laipsnių šilumos negu suskubti persimontuoti vasarines ir su jomis atsidurti ant plikledžio. Todėl nedygliuotas žiemines padangas naudojantiems vairuotojams patariama neskubėti ir važinėti jomis bent iki balandžio vidurio ar kitos datos, kai bus aišku, jog staigaus atšalimo tikimybė – beveik nulinė.

Dygliuotas padangas naudojantys vairuotojai laisvės turi mažiau, o jų reikalavimai taip pat skiriasi visose šalyse: Latvijoje jomis galima važinėti iki pat balandžio pabaigos, Lietuvoje – iki balandžio 10-os, o Estijoje – iki balandžio 1-osios. Pastarosiose dviejose šalyse yra buvę atvejų, kai dėl oro dygliuotų padangų sezonas buvo pratęsiamas. Lenkijoje ir kitose Vakarų Europos valstybėse dygliuotų padangų naudojimas draudžiamas.

Instruktorius pataria būti atsargiems

„BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis teigia su nedygliuotas padangas turinčiu automobiliu važinėjantis maždaug iki balandžio 10-osios, tačiau konkrečios keitimo datos numatęs neturi – kiekvienais metais sprendžia pagal tuometinį orą.

„Balandžio pradžioje gamta dar kartais išdykauja, todėl aš siūlyčiau neskubėti. Ne kartą jau buv taip, kad po šiltos savaitės sulaukdavome sniego. Tai kam rizikuoti? Geriau palaukti dvi ar tris savaites“, – teigia saugaus vairavimo instruktorius, primindamas apie neretą pastarųjų metų reiškinį– sniegą per Velykas. Jeigu nutiko taip, kad padangos ant automobilio jau vasarinės, o kelias už lango padengtas sniegu ar lauko termometras rodo apie nulį laipsnių šilumos.

D. Jonušis pataria vairuotojams nerizikuoti ir savo transporto priemone nesinaudoti. Taksi, viešasis transportas, trumpalaikė automobilių nuoma – alternatyvų yra ne viena. „Čia gi tik keli kilometrai, nuvažiuosiu lėčiau ir nieko nenutiks“, – toks požiūris nėra teisingas, nes kad ir koks būtų modernus automobilis, su vasarinėmis padangomis plikledžiu jis yra kone nevaldomas. Važinėjant šiltu oru su žieminėmis padangomis, instruktorius pataria nepervertinti savo galimybių. Jos šiltu oru perkaista, sukibimas – prastesnis nei vasarinėmis. Prireikus ekstremaliai stabdyti ar atlikti staigų manevrą, automobilis su žieminėmis padangomis ant įšilusio asfalto gali elgtis visai ne taip, kaip norėtų vairuotojas. Be to, perkaitusios žieminės padangos dėvisi sparčiau.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

UltraGrip Performance 3
Skaityti

„Goodyear“ pristato „UltraGrip Performance 3“

Padangos
Skaityti

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Padangų keitimo laikas
Skaityti

Vėl atėjo padangų keitimo metas: ar žinote, kaip jas tinkamai sutvarkyti?

dideli ratlankiai
Skaityti

Ar automobilis su įspūdingais ratais – vis dar grožis, reikalaujantis aukų?

Skaityti

„Continental“ padangos stambiausiems elektromobilių gamintojams

Skaityti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Skaityti

5 klausimai, į kuriuos atsakę suprasite: reikia jums dygliuotų padangų ar ne

Skaityti

Padangos ir automobilių evoliucija

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Skaityti

Automobilių ratlankiai didėja, tačiau komfortas – nemažėja

Skaityti

Specialistai nerekomenduoja montuoti žieminių padangų, kurių protektoriaus gylis – 4 mm

Skaityti

Ar saugu pirkti nenaudotas, tačiau prieš kelerius metus pagamintas padangas?

Skaityti

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Skaityti

„Continental“ padangų gumos iš kiaulpienių gamyklos atidarymas – jau šiemet

Skaityti

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Skaityti

Padangų keitimo sezonas: ką reikia žinoti apie „premium“ gamintojus?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

automobilio variklio apsauga

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Bendri patarimai žiemos metu

Parduodu auto! Rinktis supirkėjus ar fizinius asmenis?

Vairavimo mokymai kitaip: teorijos mokymasis namuose, praktinio vairavimo pamokos – autodrome

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Audi a8

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

PARTNERIO TURINYS

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilių kabliai

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

Žiemos šalčiai – išbandymas dyzeliniams automobiliams

Ką daryti, jei perkaito variklis?

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Padangų keitimo sezonui artėjant: kur dėti senąsias, kad neterštume gamtos ir išvengtume baudos?

Specialus Caymann modelis

Automobilio plovimas be vandens

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.