• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sporto edukacija: kodėl motokrose – tiek daug klasių?

Pirmą kartą pamačius „Nissan Lietuvos motokroso čempionato“ rezultatų suvestinę, gali apsisukti galva. Čia sportininkai suskirstyti į daugiau nei dvidešimt įvairiausių klasių pagal vairuojamo motociklo pajėgumą, modifikacijas, amžių. Šiame straipsnyje trumpai su jomis supažindinsime.

„Motociklų kroso varžybose lenktyniauja labai įvairūs žmonės. Negalime vienu metu leisti varžytis radikaliai skirtingo pajėgumo sportininkams, vairuojantiems visiškai kitokius motociklus. Visi dalyviai yra sugrupuoti – taip užtikriname, kad žiūrovams būtų įdomu stebėti atkaklias kovas, o sportininkai jaustų malonumą varžydamiesi su panašaus pajėgumo konkurentais. O pati svarbiausia priežastis – saugumas. Pajėgesni sportininkai turėtų dažnai lenkti lėtesnius, o kiekvienas toks manevras gali būti pavojingas“, – teigia LMSF prezidentas Robertas Benediktavičius.

Mažiausi motociklai – jauniesiems

Motociklai kroso varžybose skirstomi į tris pagrindines grupes. Tai „solo“ – vienviečiai motociklai, „quad“ – keturračiai ir „S/P“ – triračiai su priekabomis. Pati gausiausia yra „solo“ motociklų grupė, o mažiausius variklius turintys modeliai skirti jauniesiems motokroso dalyviams.

Vaikams skirtose klasėse skaičius nurodo didžiausią leistiną dvitakčio motociklo variklio darbinį tūrį. „50“ klasėje, kurioje galima dalyvauti su iki 50 kub. cm variklį turinčiu motociklu, varžosi vaikai nuo 4 iki 9 metų. „65“ klasėje – vaikai nuo 7 iki 12 metų, „85“ – nuo 11 iki 15 metų (85 kub. cm apribojimas – dvitakčiams varikliams, keturtakčiams – 150 kub. cm), „125“ – nuo 13 iki 17.

Panašiai skirstomi ir keturračius vairuojantys jaunieji lenktynininkai. Keturračių klasių pavadinimai sudarinėjami tuo pačiu principu – skaičius nurodo didžiausią galimą dvitakčio variklio darbinį tūrį. „Quad 50“ gali dalyvauti vaikai nuo 4 iki 9 metų, „Quad 100“ – nuo 9 iki 14 m., „Quad 250“ – nuo 12 iki 16 m.

Daugelyje kitų klasių gali startuoti sportininkai nuo 14 ar 15 metų, išskyrus motociklų su priekabomis ir veteranų klases – pastarojoje amžiaus riba yra 40 arba 50 metų. Abu motociklo su priekaba ekipažo nariai privalo turėti ne mažiau 16 metų. Beje, tai – didžiausią variklio darbinį tūrį turintys motociklai. Jų dvitakčio variklio darbinis tūris gali būti iki 750 kub. cm., o keturtakčio – net iki 1 000 kub. cm.

Mėgėjams, pradedantiesiems ir profesionalams

Pajėgiausi sportininkai susirenka į MX pažymėtas klases. Pagrindinis skirtumas tarp šių klasių – MX1 varžosi motociklai, kurių dvitakčių variklių darbinis tūris yra iki 250 kub. cm (arba keturtakčių – iki 450 kub. cm). MX2 tiek dvitakčiai, tiek keturtakčiai varikliai turi būti iki 250 kub. cm. Patys greičiausi sportininkai varžosi MX1 klasėje – tai Arminas Jasikonis, Domantas Jazdauskas, Nerimantas Jucius ir kiti.

MX1 yra labai galingi ir lengvi motociklai – 450 kub. cm variklis pasiekia apie 60 AG, o pats motociklas sveria vos 110 kg. Vienam kilogramui tenka daugiau nei 0,5 AG – tokiu masės ir galios santykiu gali pasigirti tik superautomobiliai kaip „Bugatti Veyron“.

MX1 ir MX2 „Nissan Lietuvos motokroso čempionate“ turi dar po du porūšius, skirtus pradedantiesiems ir jau pažengusiems sportininkams.

Sugalvojęs važiuoti motokroso varžybose žmogus, net ir turėdamas galingiausią MX1 klasės motociklą, patektų į pradedančiųjų kategoriją. Keturis kartus užėmęs prizines vietas, sportininkas kitame sezone bus perkeltas į MX1 M klasę, kurioje varžosi mėgėjai – žmonės, pastaruosius 5 metus nebuvę Lietuvos motociklų kroso čempionato prizininkais bet kurioje „solo“ klasėje bei neturėję tarptautinės (FIM, UEM arba „FIM Europe“) licencijos.

„Motokrose yra sudarytos sąlygos sportuoti visą gyvenimą. Pavyzdžiui, jauniausiam Lietuvos motociklų sporto federacijos (LMSF) licenciją turinčiam žmogui yra vos 7 metai, vyriausiam – 66. Varžybose dalyvauti galima jau nuo 4 metų, o viršutinė amžiaus riba neegzistuoja. Todėl teisinga būtų sakyti, kad motokrosas visų pirma yra šeimų sportas – bent trijų kartų atstovai gali sportuoti vienose varžybose“, – teigia R. Benediktavičius, pridurdamas, kad jaunuosius sportininkus tėvai ne tik atveža, palaiko varžybų metu, bet ir būna geriausia jų motyvacija siekti maksimaliai aukšto rezultato.

Sezone – 5 etapai

2018 m. „Nissan Lietuvos motokroso čempionate“ numatyti 5 etapai. 2 iš jų jau įvyko – prie Vilniaus esančioje Pagirių karjero bei Šiaulių Aleksandrijos trasose. Į abejas varžybas susirinko per 200 sportininkų, o populiariausiose klasėse varžėsi po 15–20.

Artimiausias Lietuvos motokroso čempionato etapas vyks Pakruojo rajone esančioje Petrašiūnų trasoje birželio 30–liepos 1 dienomis. Ketvirtas etapas vyks dar po mėnesio Panevėžyje, o finalas – rugsėjo mėn. Utenoje.

„Tai – oficialūs Lietuvos čempionato etapai, į kuriuos susirenka pajėgiausi visų klasių sportininkai. Mėgėjams skirtos motociklų kroso varžybose vyksta keliskart per mėnesį įvairiausiuose Lietuvos kampeliuose, o intrigos jose būna ne ką mažiau. Šalyje labai gerai išvystyta motokroso infrastruktūra – turime daug puikių trasų, o tokios kaip Šiaulių Aleksandrijos atitinka ir Europos čempionato reikalavimus. Galimybę užsiimti tokiu sportu turi vis daugiau žmonių, tad pastaraisiais metais pastebime tiek sportininkų, tiek įvairių varžybų skaičiaus augimą“, – teigia LMSF prezidentas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Motociklų gedimai
Skaityti

Dažniausi motociklo gedimai ir kaip jų išvengti

Kokio amžiaus vaikui galima vairuoti motociklą
Skaityti

Nuo kelių metų vaikams galima važiuoti motociklu?

motociklai
Skaityti

Dviratės transporto priemonės sugrįžo: atidumo egzaminą laiko visi

Skaityti

Artėja šiltasis sezonas: seniausias Amerikos motociklų gamintojas pristatė naują modelį

Skaityti

BMW pristatė atnaujintą kelionių motociklą „R 1250 RT“

Skaityti

„Royal Enfield“ pristato motociklo „Himalayan“ naujienas

Skaityti

Lietuvoje pradedama prekyba legendiniais „Indian“ motociklais

Skaityti

„Auto Bild Lietuva“ išbandė bekelei skirtą elektrinį motorolerį

Skaityti

Lietuvos motociklų kroso čempionatas grįžta į Rokiškį

Skaityti

Greičiausi Lietuvos motokrosininkai po pertraukos vėl džiugino anykštėnus

Skaityti

Kas nulėmė, kad Anykščiai grįžo į Lietuvos motociklų kroso elitą?

Skaityti

Europos motokroso čempionate lietuviai lipo ant podiumo

Skaityti

Savaitgalį Šiauliuose – Europos motociklų kroso čempionatas

Skaityti

Motociklų krose Pakruojyje – įvairių šalių vėliavos ir atkaklios kovos

Skaityti

Lietuvos motociklų kroso čempionatas prasidės Pakruojyje

Skaityti

2019 metais Lietuvoje – 6 motokroso čempionato etapai ir europinės varžybos

Skaityti

„Auto Bazar 2019“ parodoje – keliolikos motociklų testai

Skaityti

Dovydas Karka 2019 m. sezone dalyvaus Vokietijos motokroso čempionate

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Mini ekskavatorius

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Požymiai, kad automobilis ar jo dokumentai gali būti suklastoti

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

PARTNERIO TURINYS

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Profesionalus važiuoklės remontas

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

STRAIPSNIAI

Parenkite automobilį artėjantiems šalčiams

Sportinių automobilių ikona „Viper“ atgimė

Kuro filtrai

Pirežastys kodėl dažant atsiranda poros

„Camaro“: agresyvus sportininkas iš Amerikos

eCall gelbės gyvybes

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.