• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Kaip atpažinti kokybišką dujų montavimą?

Šiame straipsnyje mėginsime aprašyti dažniausiai apsilankančių automobilių dujų montavimo niuansus ir subtilybes, patarsime į ką atkreipti dėmesį, kokią įrangos komplektaciją pasirinkti ir ko tikėtis ar reikalauti iš serviso ar įmonės kuri atlieka šiuos darbus.

Teisingo dydžio ir formos dujų baliono pasirinkimas ir tvirtinimas

Kiekviename automobilyje yra vietos tiek cilindriniam tiek toroidiniam, vietoje atsarginio rato, dujų balionui, klausimas tik koks maksimalus telpa ir kaip kokybiškai, saugiai jį pritvirtinti. Kiekvieno dujas montuojančio serviso tikslas paaiškinti tiek vieno tiek kito varianto privalumus ir trūkumus, tik jei nuspręsti montuotis dujų balioną vietoje atsarginio rato – būkite tikri kad bus įdėtas maksimalus dujų balionas toks koks telpa, tam geriausiai išsimatuoti ir apžiūrėti automobilį  keletą dienų prieš sumontuojant dujinę įrangą. Lygiai tas pats galioja ir cilindriniam balionui, jei jau nuspręsite dujų įrangą montuotis su cilindriniu balionu, būkite tikri kad išnaudosite maksimaliai bagažinės vietą ir galbūt vietoje 60 litrų baliono tilps ir 80litrų balionas, juk bet kokiu atveju bagažinės puse tam teks paaukoti, o 20 litrų pridės apie 200 km ilgesnėje kelionėje, mūsų akimis žiūrint privalumas. Tiesa, tiems kurie pasirinks ar pageidaus cilindrinio dujų baliono – būkite tikri kad jūsų automobilyje pavyks jį pritvirtinti saugiai ir patikimai, ne vienu ar dviem varžtais, bet tiek kiek reikia kad jis būtų saugiai ir tvirtai pritvirtintas.

Dažniausiai yra naudojami dujų balionas vietoje atsarginio rato, jų privalumai yra akivaizdūs – jie dedasi į atsarginio rato vietą, o atsarginį ratą daugelis pasikeičia į ploną, liaudyje vadinamą “tabletę” taip sutaupydami vietos bagažinėje. Pliusas ir tas kad kai reikia bagažinės ratą galima padėti į saloną ar laikinai išimti, kai tuo tarpu cilindrinio baliono jau nei pajudinsi nei išimsi.

Dujų magistralė ir jos pravedimas

Dujinės magistralės pravedimas yra labai svarbus etapas, labai svarbu saugiai ir patogiai pravesti dujinę magistralę. Vedant dujinę magistrale svarbu kad vamzdukas niekada netaptu žemiausia dugno vieta, geriausiai tam tinkančios vietos yra jau gamintojų apgalvotos vietos stabdžių ar kuro vamzdukams todėl tikslingiausia visuomet keliauti su dujų vamzdukų greta jų. Nemažiau svarbu vedant neuždengti jokių komponentų ar elementų pakeliui, tokių kaip kuro filtrai, vamzdukai ar varžtai pakabos detalių, kad nereikėtų paskui judinti vamzduko ir perkelinėti jo norint pakeisti vieną ar kitą šakę, kuro filtrą ar duslintuvo apsaugą. Dujų vamzdukas taip pat neturi būti arčiau duslintuvo nei kiti kuro ar stabdžių vamzdukai, vamzdukas turi būti saugiai pritvirtintas, geriausiai visus kampus tvirtinti specialiomis kabėmis, o vietas kur yra gręžiama ar kitaip daroma intervencija į automobilio kėbulą padengti gruntu ar dažais tam kad nerūdytų tos vietos.

Dujų reduktoriaus vieta variklio skyriuje

Reduktoriaus vieta variklio skyriuje, kaip ir kitų dujų įrangos komponentų yra labai svarbi, daugelis montuotojų numeta reduktorių ten kur patogu, o tai dažnai baigiasi tuo kad norint užsipilti stabdžių skysčio reikia specialių piltuvėlių, ar norint pakeisti dirželį ar išimti generatorių reikia demontuoti dujų reduktorių. Toks dujų reduktoriaus sumontavimas yra lengvas ir greitas, bet visai neteisingas ir neprotingas. Žinoma ne visuomet yra galimybė rinktis iš keleto vietų variklio skyriuje, tad kartais tenka aukoti vieną ar kitą priėjimą prie tam tikrų variklio skyriaus komponentų, bet visumoje, reduktorių geriausiai montuoti sparne ar po lempa ar po akumuliatorių, tokiu atveju prie jo nesunku prieiti iš apačios o jis nedengia jokių nei dirželių, nei trukdo išimti radiatoriui ar kitiems komponentams, šlangos pasislepia greta su kitomis šlangomis, laidynai taip pat tad toks dujų įrangos komponentų pasirinkimas yra teisingiausias. Žinoma reikia įvertinti ir tai kad reduktoriuje tokiame kaip tomasetto yra dujinės skystos fazės filtras kurį kartais reikia keisti todėl tikslinga montuoti dujų reduktorių taip kad prie jo priėjimas būtų įmanomas kiek lengvesnis, bet kartu ir netrukdytų kitiems komponentams.

Dujų pildymo vieta ir jos pasirinkimas

Apie dujų užpylimą diskutuota yra nemažai, iš esmės yra amžina diskusija ir kova kur daryti dujų pildymą, ar į bamperį ar prie benzino užpylimo. Mūsų nuomone visuomet yra tikslinga daryti dujų pildymą prie benzino užpylimo dėl keleto priežasčių. Pati pagrindinė turbūt yra ta kad darant dujų pildymą prie benzino užpylimo yra patogiau pilti dujas, ypatingai kai ateina žiema ir pildymo kamštelis jei jis yra bamperyje priledėja ar prišąla bei apsineša purvu, o pilantis patiems dujas reikia klauptis lietui lyjant ant kelėno ar sniego, kas tikrai kartais sudaro nepatogumų todėl dujų pildymas prie benzino bako yra tikrai patogesnis ir nereikia daryti žalos bamperiui, nėra rizikos kad prisilietę ar užkabinę bamperį pažeisite dujų pildymą.

Dujinių purkštukų tvirtinimas

Dujinių purkštukų vieta ir pasirinkimas yra taip pat esminis, čia reikia spręsti dilemą ar statyti purkštukus patogiau, bet daryti didesnį purkštukų dujų padavimo šlangučių ilgį, ar geriau statyti juos mažiau patogiai, bet šlangeles padaryti trumpesnes kad kuo mažiau nukentėtų automobilio dinamika. Čia visuomet pirmenybę reikia teikti efektyvumui ir dinamikai, kiek įmanoma purkštukų šlangeles daryti trumpesnes, purkštukų takelį tvirtinti tvirtai jei įmanoma stačiai. Idealiu atveju geriausiai yra patalpinti dujinius purkštukus po variklio gaubtu kur jie nesimato ir nekrenta į akis, bet ne visuomet tam  yra vietos ir galimybių.

Dujų padavimo vieta į kolektorių

Šita vieta yra labai svarbi nes dujų padavimas įtakoją automobilio važiavimo dinamiką, persijungimą ir perėjimą iš važiavimo benzinu į dujas todėl dujų padavimas turi būtų kiek įmanomai artimas benzino padavimui. Kartais tam kad kokybiškai ir tinkamu kampu padaryti dujų padavimą reikia nusiiminėti kolektorių ar net dar giliau už kolektoriaus tad čia reikia skirti laiko iš karto padaryti gerai kad paskui prie to nereikėtų grįžti.

Žemiau demonstruojame kaip yra padarytas dujų padavimas Audi automobilyje kai nuimtame kolektoriuje dujų padavimą padarome greta benzino purkštukų, tinkamu kampu į degimo kamerą.

Dujinės ir aušinimo šlangų pravedimas

Aušinimo šlangos, dujų padavimo ir vakuumo šlangos turi būti pravestos tvarkingai, neįtemptos, nesiliesti prie judančių detalių ar karštų variklio skyriaus komponentų. Jei yra vietos kuriose šlangos liečiasi su aštriais kampais, yra tikslinga jas įvilkti į apsauginę gofrą kuri apsaugo tiek nuo temperatūros tiek nuo trinties.

Laidynas

Laidynai ir tvarkingas jų pravedimas yra taip pat labai svarbu. Reikia įvertinti kad variklis juda, todėl laidai negali būti pertempti, negali liestis prie karštų variklio skyriaus komponentų, visi kontaktai turi būti tinkamai lituojami ir izoliuojami terminiais kembrikais o paskui ir izoliacija. Jokių suvyniojimų ar kitokių silpnų vietų negali būti. Visuomet montuojant dujinę įrangą svarbu neapkrauti variklio skyriaus papildomais laidais, jų ilgius parinkti reikia optimalius, prisilituoti jei eina tiesiai prie variklio benzininio kompiuterio tam kad nereikėtų jų papildomai vedžioti variklio skyriuje pas tik padidintų painiavą jame.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • dujų įranga
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Kaip atpažinti „skendusią“ mašiną?

Automobilių valytuvai

Kokiomis savybėmis pasižymi kokybiški automobilio valytuvai?

10 naudingų – ekonomiškų patarimų kaip sumažinti kuro sąnaudas

Ratų suvedimas

Kodėl ratų suvedimas yra toks svarbus?

Vairavimas esant pagirioms

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

PARTNERIO TURINYS

Industrinės padangos

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Geras autoservisas Vilniuje

Kemperių remontas Vilniuje

Kada keičiamos padangos?

Automobilinis šaldytuvas

STRAIPSNIAI

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Žieminių padangų naudojimas vasarą – brangus pasirinkimas

Automobiliai, kurių remontas brangiausias

Amerikiniams automobiliams – kėbulo geometrijos egzaminas

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Autoelektrikas

Kokiems automobilio gedimams reikia autoelektriko paslaugų?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.