• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Automobilio eksploatacijos skysčiai atlieka svarbų vaidmenį – pakankamas jų kiekis ir priežiūra
užtikrina automobilio ilgaamžiškumą, saugumą ir tvirtumą. Praktikoje neretai pasitaiko situacijų,
kai automobilio skysčius esame priversti papildyti kito gamintojo ar savybių produktu, skysčių
kokybę vertiname pagal jų spalvas – ekspertai įspėja, jog kiekvienam vairuotojui svarbu užtikrinti,
kad pagrindiniai automobilio skysčiai atitiktų automobilio techninius reikalavimus ir pataria,
kokius skysčius maišyti galima ir ko ne.

Stabdžių skysčiai – suderinami ir maišomi

Stabdžių skysčiai yra klasifikuojami pagal virimo temperatūrą ir klampumą, atsižvelgiant į DOT (angl.
Department of Transportation) normų reikalavimus. Šiuo metu naudojami kelių tipų skysčiai: DOT 3,
4, 5, 5.1 ir DOT4LV. Pagal sudėtį, stabdžių skysčiai skirstomi į mineralinius, glikolinius ir silikoninius.
Pasak pasaulyje pirmaujančio alyvos ir tepalų gamintojo „Total“ atstovybės Lenkijoje techninio
skyriaus vadovo Andrzejus Husiatynskio, skirtingu pagrindu (glikolio arba silikono) pagaminti stabdžių
skysčiai negali būti maišomi kartu, nes pasižymi skirtingomis savybėmis: „Dėl panašios sudėties
glikoliniai DOT 3, DOT 4 ir DOT 5.1 yra visiškai suderinami ir maišomi. Vietoj žemesnės klasės skysčių
gali būti naudojami aukštesnės klasės produktai. DOT 5 tipo silikono pagrindu pagaminti skysčiai
negali būti maišomi su jokiu kitu stabdžių skysčiu, jie nenaudojami standartinėse transporto
priemonėse“, – akcentuoja A. Husiatynskis, pabrėždamas, jog rinkdamiesi stabdžių skystį, kaip ir
kitus automobilio eksploatacijos skysčius, turėtume vadovautis transporto priemonės gamintojo
gairėmis.
Taip pat ekpertas atkreipia dėmesį, jog senesnių prancūziškų automobilių stabdžių sistemose
naudojami tik mineraliniai stabdžių skysčiai (LHM), kurių negalima maišyti su glikoliniais, nes tai gali
sukelti hidraulinių stabdžių sistemų pavarų riebokšlių išbrinkimą bei ricinos aliejaus gumulėlių
susidarymą.

Aušinimo skystis: spalva – ne rodiklis

Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomo Marecko, dažniausiai į servisą atvykstančių
vairuotojų užduodamas klausimas yra dėl skirtingų gamintojų ir spalvų variklio aušinimo skysčio
maišymo: „Dažniausiai aušinimo skystį vairuotojai renkasi pagal spalvą – tai pagrindinė klaida, nes
pati savaime spalva nieko nepasako apie produkto kokybę ir jo savybes. Dažydami skysčius raudonai
ar žaliai gamintojai tiesiog atskiria savo produkcijos rūšis, pavyzdžiui, skysčius su silikatais ar be jų.
Net tuo atvejų, kai skirtingų gamintojų aušinimo skysčio spalva sutampa, tai dar nereiškia, jog jie
turės tas pačias savybes, todėl nereikėtų tikėti gamintojų garantijomis, kurie ant savo pakuočių
nurodo galimybę skystį maišyti su bet kokios spalvos produktais“.
Ekspertų teigimu, skirtingų spalvų ar gamintojų skysčių maišymas gali sukelti skysčių nuosėdas,
kurios užkemša radiatoriaus skylutes ir riboja jo veikimą: „Jei dėl kokių nors priežasčių kelionės metu

teko papildyti skysčio rezervuarą kito gamintojo produktu, pasiekus kelionės tikslą rekomenduojama
pakeisti visą aušinimo skystį – tai leis išvengti cheminių reakcijų, nuo kurių skystis gali prarasti savo
„darbines“ savybes“, – savo patirtimi dalijasi T. Mareckas.

Variklio alyva – dėmesys kokybei

Pasak „Total Polska“ techninio skyriaus vadovo A. Husiatynskio, maišyti skirtingų gamintojų variklio
alyvą galima, tačiau labai svarbu, kad maišomų alyvų specifikacijos būtų suderintos: „Šiuolaikiniuose
automobiliuose dažniausiai naudojama sintetinė alyva, kuri gali būti maišoma tarpusavyje, tačiau,
remiantis Amerikos naftos instituto (API) reikalavimais, SG arba aukštesnės kokybės alyvos turi būti
maišomos su kitomis panašios ar aukštesnės kokybės alyvomis. Įpylus prastesnės kokybės ar kitokios
klasifikacijos alyvos rizikuojama netekti tinkamos variklio apsaugos – skirtingų gamintojų siūlomoje
alyvoje yra skirtingų priedų, todėl maišydami ir atskiesdami ją kito prekės ženklo alyva galite prarasti
šių priedų pranašumą, nors didelių momentinių pokyčių ir nepajusite“.
Pasak eksperto, alyvos, kuri galima maišyti su bet kokia kita sintetine alyva, pavyzdys yra „Total
Quartz“ su atsparumo senėjimui technologija (ART), kuri, remiantis Europos automobilių gamintojų
asociacijos (ACEA) tyrimais, užtikrina iki 64% ilgesnę variklio apsaugą.

Ypatinga priežiūra automatui

Pasak ekspertų, pavarų dėžės alyvos maišymo atveju reikalinga vadovautis tais pačiais principais,
kaip ir prižiūrint variklio alyvą: „Ypač automatinių pavarų dėžių atveju reikia naudoti specialią mažo
klampumo ATF (automatinio transmisijos skysčio) alyvą, todėl neturėtume šių alyvų maišyti su
skirtingo klampumo ir parametrų skysčiais. Priešingu atveju, galima perkaitinti pavarų dėžę, užkimšti
ar sugadinti valdymo sistemą“, – įspėja „Total Polska“ ekspertas.

Vairo stiprintuvo skystis

Vairo stiprintuvo atveju skysčio taip pat nepatartina rinktis atsižvelgiant į jo spalvą: „Šiandien vairo
stiprintuvo skysčiai skirstomi į mineralinius, sintetinius ir pusiau sintetinius, šie skysčiai taip pat
skiriasi ir pagal savo spalvą. Pagrindinė taisyklė – griežtai draudžiama šiuos skysčius sumaišyti vieną
su kitu, nes atsiranda rizika pakeisti jų konsistenciją. Sumaišius šiuos skysčius reikėtų kuo greičiau
pakeisti skystį nauju tinkamu“, – patarimais dalinasi A. Husiatynskis, pridurdamas, jog vairo
stiprintuvo skysčio pakuotėje paprastai pateikiama informacija apie standartus, kuriuos skystis
atitinka, ir nurodoma, kurių prekės ženklų automobiliuose jie gali būti naudojami.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Skaityti

Profesionalus vairavimo instruktorius Vilniuje

Skaityti

Sėkmės istorijos tęsinys: pristatyta naujoji „Mercedes-Benz“ E klasė

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

karštis automobilyje

Vairuotojams – išbandymas karščiu: gydytojo patarimai, kaip pagerinti važiavimo sąlygas

Netikėkite reklama arba ką nutyli automobilių pardavėjai

Paaiškino, ką reiškia „fyškė“, „stoikė“ ir kiti vairuotojų „burtažodžiai“

Priekabos vilklimo taisyklės

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

PARTNERIO TURINYS

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Nebeveikia automobilio žibintai? Išvenkite šių pasirinkimo klaidų

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Automobilio alyva

Kodėl svarbu pasirūpinti variklio alyva? Atlieka net 7 funkcijas

Televizija automobilyje, DVD montavimas

Vandens telkinių pakrantės – ne automobilių stovėjimui

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Amortizatoriai – viena svarbiausių saugų automobilio eksploatavimą užtikrinanti priemonė

Specialūs reikalavimai transporto priemonėms ir jų įrangai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.