• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ekspertai apie vairuotojų atidumą: kokie įpročiai prie vairo baigiasi eismo nelaimėmis

Vairuotojų įpročiai

Kelioms sekundėms į pašalinius veiksmus nukreiptas vairuotojo dėmesys dažnai baigiasi eismo nelaime. Tyrimo duomenys rodo, kad Lietuvos vairuotojus kelyje dažniausiai blaško plepūs bendrakeleiviai, pašaliniai garsai ir transporto priemonėje vaikų keliamas šurmulys. Svarbu žinoti, kad vasaros mėnesiais ir oro temperatūra arba tiesiai į transporto priemonės langą šviečianti saulė tirpdo vairuotojų dėmesingumą.

Vairuotojų blaškymo šaltinius atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa.

Tyrimo duomenimis, didžiausią dalį – 18 proc. – gyventojų labiausiai vairuojant blaško plepūs bendrakeleiviai. 13 proc. Lietuvos žmonių vairuodami jaučiasi išsiblaškę dėl pašalinių garsų, dešimtadalis – dėl vaikų automobilyje keliamo šurmulio. Vos 3 proc. mūsų šalies gyventojų vairuojant išblaško augintinių veiksmai, 2 proc. – pašaliniai kvapai.

„Nors didelė dalis vairuotojų mano, kad jų ilgametė patirtis ir įgūdžiai vairavimo veiksmus leidžia atlikti neįsitempus, kone automatiškai, tačiau praktika rodo, jog susikaupimo stoka dažnai tampa didžiosios dalies eismo nelaimių priežastimi. Nė vienas, net ir dešimtmečiais vairavimo patirtį skaičiuojantis vairuotojas negali prie vairo elgtis nedėmesingai, t.y. nukreipti dėmesį ne į kelią ir aplink vykstantį eismą, bet į pašalinius dalykus. Užtenka kelių sekundžių, kad nukreiptas vairuotojo dėmesys baigtųsi eismo nelaime“, – kalba draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak draudimo bendrovės atstovės, itin svarbu suprasti, kad pašaliniai vairuotojo veiksmai kelia pavojų ne tik jam pačiam, jo bendrakeleiviams, bet ir visiems kitiems aplink esantiems eismo dalyviams.

Dėmesį blaško vaikai ir išmanieji telefonai

Pasak techninės pagalbos įmonės „REDGO Lithuania“ vadovo Igno Krasausko, dalį bendrovės teikiamų paslaugų sudaro techninė pagalba po eismo nelaimės, todėl įmonės atstovams tenka susipažinti su avarijų aplinkybėms. 

Nors išmaniųjų telefonų naudojimas prie vairo mūsų šalyje yra draudžiamas, I. Krasauskas atkreipia dėmesį, kad jie atima vis daugiau vairuotojų dėmesio, o tai sąlygoja daugelį eismo įvykių, nors įrodyti, kad vairuotojas eismo nelaimės metu naudojosi telefonu, yra labai sunku. „Telefonas dabar yra ne tik ryšio priemonė, bet ir įrenginys, atliekantis daugybę funkcijų, todėl, net jei vairuotojas nekalba telefonu, jis vairuodamas tikrina elektroninį paštą, rašo žinutes, skaito naujienas ar naršo skirtingose programėlėse. Todėl avarinė situacija dėl dėmesio nukreipimo į ekraną dažnai yra neišvengiama”, – sako I. Krasauskas. 

Jo teigimu, nesvarbu, koks pašalinis daiktas yra vairuotojo rankose – cigaretė, lūpdažis, telefonas ar kavos puodelis, jis atima vairuotojo dėmesį ir sumažina dėmesingumą, todėl vairuojančio asmens rankos turėtų būti naudojamos tik su vairavimu susijusiems veiksmams.

Kitas dažnas rizikos faktorius prie vairo, pasak techninės pagalbos įmonės vadovo, yra automobilio salone esančių vaikų poreikiai. „Tėvai prie vairo bando išpildyti atžalų „paimk”, „paduok”, „pakelk” prašymus, praranda atidumą ir nespėja laiku nuspausti stabdžio pedalo”, – kalba I. Krasauskas.

Fizinė savijauta prie vairo – labai svarbi

Pasak psichoterapijos praktikės Aušros Veličkaitės, veiksnių, kurie trikdo dėmesingumą prie vairo, yra itin daug. „Vairuotojų koncentraciją gali blaškyti išorinė aplinka, veiksmai, kurie vyksta automobilyje, ir paties vairuotojo psichologinė būsena – visa, kas nukreipia dėmesį nuo kelio. Vairuojant galima užsižiūrėti, pavyzdžiui, į greta važiuojantį automobilį, pėsčiąjį, kelio darbus ar akį traukiantį peizažą. Vairuotojo dėmesį gali veikti bendrakeleivių emocingas elgesys, taip pat pačių vairuotojų išsiblaškymas, kai dėmesį nuo kelio atitraukia mintys apie kokius nors rūpesčius“, – sako A. Veličkaitė. 

Jos teigimu, vairuotojams labai svarbu sėdant prie vairo būti dėmesingiems esminiam poreikiui – važiuoti saugiai. „Pastebėjus, kad tai padaryti dėl kokių nors priežasčių sudėtinga, galima pasitelkti dėmesingo kvėpavimo techniką: keletą kartų lėtai įkvėpti, suskaičiuoti iki keturių ir lėtai iškvėpti“, – pataria specialistė.

Važiuojant automobiliu su vaikais, pasak A. Veličkaitės, naudinga iš anksto pasirūpinti, kuo juos užimti. „Į pagalbą galima pasitelkti žaislus ar užkandžius. Ne vienam vairuotojui geriau susikoncentruoti į eismą padeda mėgstama atpalaiduojanti ar ūpą kelianti muzika, intensyvaus dėmesio nereikalaujančios radijo laidos ar tinklalaidės bei audio knygos“, – tvirtina psichoterapijos praktikė.

Ji atkreipia dėmesį, kad leidžiantis į ilgesnes keliones būtina pasirūpinti gera fizine savijauta: gerai išsimiegoti, o važiuojant reguliariai sustoti pamankštinti kojas, atsigerti vandens bei užkąsti. „Jei važiuojate su bendrakeleiviais, vairuotojo budrumą gali padėti palaikyti draugiškas pašnekesys. Jeigu ilgai tenka važiuoti vienam, retkarčiais padarykite atidumo treniruotę – garsiai įvardinkite, ką matote priešais save. Tai padės sukoncentruoti dėmesį į vairavimą“, – pataria A. Veličkaitė.

Reprezentatyvi „NielsenIQ“ apklausa buvo atlikta apklausiant 1 600 mūsų šalyje gyvenančių žmonių.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

Bio-DME degalais varomas sunkvežimis įveikė 100 tūkst. kilometrų ridą

Kia naudoti automobiliai

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

5 patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

GPS meistras pataria

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

STRAIPSNIAI

Dujinės įrangos modernizavimas

Policija pataria: ką daryti, kad žiema neatneštų staigmenų kelyje

Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) ir jos pasirašymo protokolas

Akumuliatoriaus darbo kokybę lemia ir vairuotojo maršrutai

Nepriklausomi ekspertai palygino „Hankook“ ir „Michelin“ padangas

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.