Variklio galingumui padidinti naudojamos NOS sistemos (nitrous oxide systems).
1. Kaip veikia azoto oksidas?
Yra trys momentai.
Azoto oksidą sudaro 64% azoto ir 36% deguonies (pagal masę). Suspaudimo takto metu iki 300°C įkaitęs azoto oksidas skyla, išlaisvindamas deguonį. Pats deguonis iš esmės nesukuria galios, bet leidžia sudeginti daugiau kuro. Į cilindrus patiekus daugiau kuro, sukuriamas papildomas slėgis, kuris savo ruožtu suteikia daugiau galios.
Kai suskystintas azoto oksidas įpurškiamas į įsiurbimo kolektorių, jis virsta garais. Šis garavimo procesas sumažina azoto oksido temperatūrą iki –88°C. Toks aušinimo efektas sumažina tiekiamo kuro mišinio temperatūrą 15–25°C. Tai vėlgi padeda sukurti papildomą galią. Kiekvienas įsiurbimo mišinio temperatūros sumažinimas 12°C leidžia galią padidinti 1%. Pvz.: 350 AG variklio įsiurbimo kolektoriuje temperatūra sumažėja 20°C. Tai leidžia padidinti variklio galią 25 AG.
Azotas, kuris taip pat išlaisvinamas, skylant azoto oksidui, vaidina svarbų vaidmenį. Jis slopina padidinto slėgio poveikį cilindrams ir leidžia degimo procesą valdyti.
2. Kodėl azoto oksidas?
Azoto oksido naudojimas yra labai populiarus tarp autosporto entuziastų dėl šių priežasčių:
Azoto oksido sistemos (NOS) yra pigus būdas padidinti variklio galią
NOS yra lengvai įdiegiamos
Naudojant NOS, yra galimybė išnaudoti papildomą galią tik tada, kai to reikia.
Įmanoma sukurti papildomą galią nuo 25 iki 500 AG
Įmanoma NOS suderinti su šiuolaikinėmis kompiuterizuotomis kuro uždegimo sistemomis
NOS gali būti lengvai išmontuotos ir perkeltos į kitą automobilį.
kokybės, įvairius naftos produktus.