Vairuotojai, patekę į eismo įvykį ir susidūrę su motociklininku, labai dažnai nurodo, kad nesugebėjo jo pastebėti iki pat paskutinės akimirkos. Ypač pavojingos yra sankryžos – jose įvyksta daugiau nei trečdalis su motociklais susijusių nelaimingų atsitikimų.
Lietuvoje 2011 m. dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 80 eismo įvykių, žuvo 5 asmenys ir 87 buvo sužeisti. Per 2012 m. pirmąjį pusmetį dėl motociklų vairuotojų kaltės įvyko 33 eismo įvykiai. **
Vairuotojams
„Vairuotojai neretai skundžiasi motociklininkų sukeliamomis avarinėmis situacijomis kelyje. Visgi labai dažnai dėl susidūrimų su motociklais yra kalti patys automobilių vairuotojai“, – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius. Labai svarbu išlaikyti saugų atstumą nuo motociklo – ne 2 sekundžių, kaip įprasta, bet net 4 sekundžių. Reikia atsiminti, kad susidūrimo atveju, motociklininkų žūties rizika yra keliasdešimt kartų didesnė nei automobilio vairuotojo. Itin daug nelaimingų atsitikimų įvyksta nuo 11 iki 20 valandos, todėl šiuo paros metu reikia būti itin budriems, juolab, kad motociklai yra kur kas sunkiau pastebimi nei kitos transporto priemonės.
Ypač didelė rizika kyla sankryžose – čia įvyksta daugiau nei trečdalis susidūrimų su motociklais. Reikia būti itin atsargiam sukant į kairę pusę – nustatyti atvažiuojančio motociklo greitį yra sudėtinga, o jo posūkio žibintai gali būti įjungti netyčia arba automatiškai neišsijungę po ankstesnio posūkio. Be to, daugumos motociklų posūkių indikatoriai neskleidžia jokio garso arba greitai važiuojantis motociklininkas gali jo negirdėti. Todėl važiuojant motociklu yra gerokai lengviau suklysti ir pranešti važiavimo krypties neatitinkantį posūkio signalą. Be to, automobilio vairuotojui gali būti sunku pastebėti motociklininko rodomą posūkio signalą. Todėl reikia atkreipti dėmesį ir į kitus manevro požymius, tokius kaip motociklo pasvyrimas ar galvos judesys, kuris gali reikšti, kad vairuotojas tikrina kelią prieš atlikdamas posūkį.
Motociklininkai yra lygiateisiai eismo dalyviai, todėl jie turi būti gerbiami. „Nepamirškite suteikti motociklininkams pakankamai erdvės persirikiavimui į kitą juostą ir visada iš anksto praneškite apie būsimą manevrą. Motociklas yra mažas, todėl jis visas gali likti nepastebimas aklojoje zonoje“, – sako „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai.
Motociklininkams
Visuomet reguliuokite savo greitį atsižvelgdami į sąlygas kelyje. „Prieš pat sankryžas ir jose reikia važiuoti lėtai. Visada turėkite galvoje, kad galite būti kito vairuotojo aklojoje zonoje. Kai sukate į dešinę, eismo juostoje stenkitės užimti 45 laipsnių poziciją, kad būtumėte gerai matomi iš paskos važiuojantiems vairuotojams. Tokia pozicija padės išvengti kitų eismo dalyvių stabdymo prie pat motociklo“, – pataria „Renault“ vairavimo mokyklos instruktoriai. Taip pat atsiminkite, kad važiavimas eismo juostos viduryje nėra pats saugiausias – šioje dalyje gali būti iš kitų transporto priemonių nutekėjusių tepalų, todėl lyjant, tai gali sukelti slydimą.
Dažnai yra suklystama, nes motociklininkas galvoja, kad kiti vairuotojai jį puikiai pastebi. Tačiau dauguma su motociklininkais susidūrusių vairuotojų tikina, kad nieko nepastebėjo iki pat paskutinės akimirkos. Todėl apie pasiruošimą sukti reikia iš anksto pranešti signalu. Taip pat svarbūs tinkami drabužiai – ryškios spalvos padės vairuotojams lengviau Jus pastebėti. Apranga yra svarbi ne tik dėl matomumo, bet ir dėl saugumo – motociklininkas visada turi dėvėti drabužius ilgomis rankovėmis, ilgas kelnes, pirštines, specialų apdarą su kelių ir alkūnių apsauga. Tačiau apranga neturi varžyti judesių, o svarbiausia – visuomet reikia dėvėti šalmą.