• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ratus balansuoti būtina

Užtikrina komfortą

Labai svarbus yra sumontuotų automobilių ratų balansavimas, t. y. jų pusiausvyros išlyginimas. Gaminant automobilio ratus, neišvengiama formos ir masės paklaidų. Ratai būna nesimetriški, ir masė juose būna išsidėsčiusi netolygiai pagal apskritimą ir rato plotį.

Jei rato masė netolygiai išsidėsčiusi pagal apskritimą, tai, automobiliui važiuojant, kai sunkesnioji rato vieta atsiduria apačioje, išcentrinė inercijos jėga spaudžia jį prie kelio, o apsisukus 180 laipsnių, kelia jį aukštyn. Važiuojant dideliu greičiu, ratas pradeda šokinėti.
Jei sunkesnioji rato vieta yra vienoje pusėje, jam sukantis, išcentrinė inercijos jėga F verčia jį tai į vidų, tai į išorę. Per svirtis, traukes ir reduktorių ši jėga virpina vairą į šonus rato sukimosi dažniu. Ratai pradeda slidinėti. Todėl sunkiau vairuoti, labiau dėvisi padangos, ratų guoliai, amortizatoriai, vairavimo sistemos trauklių šarnyrai, automobilis vibruoja, atsiranda triukšmas. Automobilis praranda stabilumą, padangų paviršius dyla duobutėmis. Ypač netolygiai dyla vairuojamųjų ratų padangos.

Balansavimo rūšys

Statinis ir dinaminis disbalansas atsiranda ir dėl radialinės bei šoninės rato deformacijos. Todėl, deformavus ratlankį, ratus reikia balansuoti. Balansavimas būna statinis ir dinaminis.
Statiniu vadinamas toks balansavimas, kai nustatoma „sunkiausia“ sumontuoto rato vieta ir jai atsverti kitoje rato pusėje (sukimo centro atžvilgiu) pritaisomas papildomas atsvaras. Ratas įtaisomas ant horizontalios ašies ir šiek tiek pasukamas. Palaukiama, kol jis sustos. Jei, pasuktas kelis kartus, ratas sustoja skirtingose padėtyse, jis yra statiškai subalansuotas. Jei pasuktas kelis kartus ratas sustoja toje pačioje vietoje, jis statiškai nesubalansuotas. Nustatoma rato „sunkiausioji“ vieta, kuri būna apačioje, ir priešingoje pusėje pritaisomas atsvaras. Jo masė turi būti tokia, kad ją atsvertų. Taip balansuojami tik siauri ratai, nes, statiškai balansuojant, neaišku, kurioje ratlankio pusėje reikia tvirtinti atsvaras. Ne toje pusėje pritvirtintas atsvaras sukelia dinaminį disbalansą.
Dinaminis disbalansas būna tik ratui sukantis. Tada atsiranda atsvaro ir neatsvertos masės išcentrinių inercijos jėgų momentas – stengiamasi pasukti ratą jo sukimosi plokštumos atžvilgiu. Pasisukęs 180 laipsnių ratas pradeda svyruoti į šonus.
Dinaminiu vadinamas toks balansavimas, kurio metu nustatoma atsvaro masė ir jo pritvirtinimo vieta. Dinamiškai ratai balansuojami specialiomis staklėmis, nuėmus nuo automobilio. Subalansavus ratą dinamiškai, jis tampa subalansuotas ir statiškas. Kadangi padangos dyla nevienodai, automobilių ratus papildomai reikia balansuoti nuvažiavus l0–15 tūkst. kilometrų.

Tinkamas padangų subalansavimas yra svarbus veiksnys, užtikrinantis važiavimo patogumą ir padangų ilgą tarnavimą. Nesubalansuotos padangos gali sukelti vibraciją, dėl jos vairuotojas greičiau nuvargs, be to, greičiau nusidėvės padangos ir pakaba. Padangos turi būti balansuojamos, kai jos pirmą kartą montuojamos ant ratlankių arba kai jos montuojamos po remonto. Padangos turi būti subalansuotos iš naujo, pastebėjus pirmuosius vibracijos arba virpėjimo požymius. Vibraciją taip pat gali sukelti netinkamas suvedimas arba mechaninės problemos.

Reikia tikrinti

Labai svarbu bent kartą per mėnesį specialiu slėgio matuokliu patikrinti, kaip pripūstos padangos. Nepakankamas arba per didelis slėgis gali nulemti netinkamą, pernelyg greitą padangos nusidėvėjimą, be to, padanga per daug įkaista, daugiau sunaudojama degalų, net gali kilti padangos sprogimo pavojus. Oro slėgį padangose tikrinkite, kai jos yra šaltos ir kurį laiką nenaudotos. Net jei nuvažiavote vieną kilometrą, tai padidins slėgį, todėl matavimo rezultatai nebus tikslūs. Nuolatinis slėgio kritimas rodo galimą pačios padangos arba jos sumontavimo problemą. Pastebėję tokią situaciją, skubiai pasikonsultuokite su profesionalu – padangų pardavėju.

Reguliariai tikrinkite padangų protektorių, kad sužinotumėte, kada reikia keisti padangas. Visų keleivinių mašinų ir nedidelių sunkvežimių padangos turi protektoriaus nusidėvėjimo indikatorius, įtaisytus į patį protektorių. Šios juostelės sumontuotos protektoriaus grioveliuose keliose padangos vietose. Kai padanga taip nusidėvi, kad šios juostelės akivaizdžiai susilygina su gretimomis protektoriaus briaunelėmis, laikas keisti padangą. Jei protektorius nusidėvi tik vienoje ar dviejose vietose, tai gali reikšti, kad padanga netinkamai pripūsta.

Patariama kas 10 tūkst. kilomet-rų arba pasigirdus įtartinam ūžesiui iš naujo subalansuoti padangas. Padangų protektorius yra pakabos ir ratų geometrijos indikatorius, todėl nepakenktų nuolatos stebėti protektoriaus dilimo tolygumą. Jei intensyviau dyla protektorius kraštinėje išorinėje dalyje, verta pagalvoti apie vairavimo įpročius ir sumažinti greitį posūkiuose.

Padangų amžius priklauso ne tik nuo slėgio, vairavimo manierų, bet ir automobilio apkrovos. Bagažinę pavertus sunkių daiktų sandėliu ar nuolat vežiojant didelius krovinius, padangų resursas gali sumažėti iki 60 proc.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • balansavimas
  • padangų montavimas
  • ratai
  • ratlankiai
  • ratų balansavimas
Kiti įrašai
Automobilių nuoma Klaipėdoje
Skaityti

Kur rasti geriausią automobilių nuomą Klaipėdoje?

Dinamometrinis raktas
Skaityti

Dinamometrinis raktas – tikslumo įrankis, būtinas kiekvienam meistrui

Automobilių apšvietimas
Skaityti

5 priežastys, kodėl halogeninės lemputės automobiliams vis dar nepraranda savo vertės

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

NAUJIENOS

Enefit krovimo stotelės

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

PATARIMAI

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Kokios padangos tinkamiausios lietuviškai žiemai?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Mikroautobusų nuoma

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Patikima signalizacija – puikus sargas

Stabdžių sistema

Pūslių susidarymas

Tvarka garaže

Apie oktaninį skaičių

Kodėl vyresni vairuotojai dažniau važiuoja kelio viduriu?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.