Apie tai, jog vasara – kelionių metas, neverta net priminti. Kaip ir apie tai, kad didelė dalis keliaujančiųjų transporto priemone pasirenka būtent automobilį.
Kadangi kelionės metu didžiausias krūvis teks būtent automobiliui, jam ir reikėtų skirti šiek tiek daugiau dėmesio prieš išvažiuojant – kad vėliau jis netaptų pagrindine galvos skausmo ir rūpesčių ar dar blogiau – eismo nelaimės – priežastimi.
Dėmesio objektų yra ne vienas – važiuoklė, ratai, stabdžiai, variklis.
Visai nesvarbu, ar važiuosite šimtą kilometrų iki Platelių, ar kelis tūkstančius iki Italijos, tvarkinga važiuoklė ne tik pagerins saugumą, bet ir padidins važiavimo komfortą sumažinus vairavimo įtampą – pabandykite įsivaizduoti “malonumą”, kai kelias valandas reikia vairuoti automobilį, kuris tiesiog “plaukioja” po kelią.
Arba, sakykime, važiuojant 90-110 km/h greičiu iš kažkur atsiranda didelis ūžesys, kurio prieš tai negirdėjote, nes mieste visada važinėjote ne daugiau kaip 70 km/h. Tai gali būti ženklas, jog reikia keisti kažkurį rato guolį. Jį keisti yra būtina, nes priešingu atveju jis gali subyrėti ir ratas užsikirs `važiuojant dideliu greičiu.
Taip pat labai svarbu yra pasitikrinti, ar gerai subalansuoti ratai ir ar jų geometrija atitinka gamintojo reikalavimus. Pastarąją pravartu tikrinti dėl dviejų priežasčių – pirma, važiuojant ilgesnį atstumą, dėl netinkamo ratų suvedimo ar išvirtimo galima nesunkiai sugadinti padangas; o antra priežastis yra ta, jog jei automobilį nuolat “veda” į šoną – visą kelią teks važiuoti įsitempus.
Negalima pamiršti ir stabdžių, ypač važiuojant į kalnuotas vietoves. Būtina pasitikrinti stabdžių diskų bei kaladėlių storį. Jei jau pastarąsias teks keisti, pageidautina susidėti geresnių gamintojų, minkštesnę frikcinę medžiagą turinčias kaladėles.
O jei dar pasitikrinsite ir reikalui esant pakeisite stabdžių skystį, būsite tikrai garantuotas, jog intensyviau pastabdžius, jūsų stabdžiai ne taip greitai perkais.
Po variklio gaubtu viskas tikrinama panašiai – visų pirma vizualiai apžiūrėkite visas aušinimo bei kuro žarneles. Jos neturi turėti jokių, net ir menkiausių, įtrūkimų. Blogas žarneles kur kas patogiau pasikeisti mieste, negu, sakykime, 70 km nuo artimiausios gyvenvietės, kurios pavadinimo nesugebėsite taisyklingai ištarti…
Labai svarbi dalis yra variklio aušinimas. Prieš ilgesnę kelionę reikėtų pasitikrinti, ar tvarkingai veikia termostatas, ventiliatorius, ar radiatorius nėra kiauras ir ar nepatenka į cilindrus aušinimo skystis. Važiuojant dideliu greičiu, automobilis yra pakankamai gerai aušinamas ir lauko oru, tačiau jei pakliūsite į didelius transporto kamščius, tvarkinga aušinimo sistema išgelbės jus nuo brangaus variklio remonto.
Dar viena svarbi variklio dalis, kuri gali užbaigti jūsų kelionę anksčiau laiko, yra skirstymo diržas. Prieš ilgesnę kelionę tiesiog būtina pasitikrinti skirstymo ir kitų diržų būklę ir, jei reikia, būtinai pasikeisti. Tuo atveju, jei kelionės metu trūks minėtas dirželis, gali grėsti labai brangus ir kelyje neatliekamas remontas.
Derėtų paminėti, jog prieš kiekvieną kelionę nepamirštumėte pasitikrinti oro slėgį padangose bei visų skysčių lygį.
Daugumą šios “apžiūros” punktų galite įveikti patys, tačiau patartina mašiną patikėti servisų meistrams – tai galbūt kainuos brangiau, tačiau padės išvengti nemalonumų, kurie gali baigtis sugadintomis atostogomis.