Autoįvykio metu dažniausiai pažeidžiama ir brangiausia automobilio dalis – kėbulas. Stipresni susidūrimai su kliūtimis dažniausiai pažeidžia ir rėmą, atramines kėbulo dalis. Tokiu atveju pagrindinis automobilio kėbulo remonto uždavinys – atstatyti kėbulo geometriją į gamyklinę būseną.
Susidūrimo metu atraminės dalys sugeria smūgį, tuomet mažesnė smūgio jėga tenka automobilyje esantiems vairuotojui ir keleiviams. Todėl esant pažeistai kėbulo geometrijai ypač svarbu kokybiškai ją atstatyti iki gamyklinių parametrų. Geometriškai taisyklingas kėbulas užtikrinta saugų automobilio eksploatavimą, nesukelia priežasčių papildomam dalių dėvėjimuisi.
Jei automobilis po avarijos nukentėjo nestipriai – jums pasisekė, tačiau jei susidūrimas buvo stiprus, remonto darbus reikėtų patikėti specialistams. “Jei automobilis remontuojamas servise , kuriame nėra įrangos geometrijos atstatymui, po remonto iš pirmo žvilgsnio jis atrodys puikiai suremontuotas, tačiau tokio automobilio eksploatuoti niekam nerekomenduočiau”, – pasakoja autoserviso “Tomo servisas” vadovas Tomas Kisielius.
Saugios konstrukcijos kėbulas, nepriklausomai nuo susidūrimo eigos, privalo apsaugoti automobilyje esančius keleivius nuo sutraiškymo ir vidaus organų pažeidimų dėl didžiulių apkrovų, daugelį kartų viršijančių Žemės traukos jėgą, veikiančių susidūrimo metu.
Automobilio kėbulo konstrukcija privalo būti tokia, kad avarijos metu salonas patirtų mažiausią deformaciją, o išorinės kėbulo dalys yra deformuojamos kontroliuojamu būdu ir absorbuoja didžiąją smūgio energijos dalį. Automobilių šaltkalvis, atliekantis automobilio kėbulo remontą po avarijos, privalo tiksliai suvokti kiekvienos kėbulo dalies paskirtį tam, kad galėtų atstatyti jų pirmines savybes. Neturėdamas tinkamos įrangos pilnai atstatyti automobilio kėbulo geometrijos nesugebės ir profesionalas.
Pasak jo, tai daryti kartais nėra prasmės, nes po avarijos deformacijos būna tokios, kad automobilį suremontuoti įmanoma, bet neverta dėl finansinių aspektų.