Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos, jų konstrukcijos, elementai, detalės, priežiūra ir diagnostika, reikalavimai stabdžių skysčiui.
Hidraulinė sistema su stabdžių skysčio bakeliu, pagrindiniu bei darbiniais cilindrais, stabdžių stiprintuvu, žarnelėmis ir kt.Hidraulinėje pavaroje valdymo pedalus veikianti jėga perduodama stabdžių mechanizmams skysčiu. Hidraulinė pavara dažniausiai naudojama lengvuosiuose automobiliuose, mažos ir vidutinės talpos sunkvežimiuose bei mikroautobusuose.
Mechaninių stabdžių pavara (stovėjimo stabdys) – tai trauklių ir svirčių sistema, jungianti rankinio stabdžio svirtį su stabdžių mechanizmais ratuose.Tokia pavara daugiausia įtaisoma stovėjimo stabdžiuose.
Stabdžių pavaros techninės priežiūros metu atliekami šie darbai:
- Apžiūrimas ir defektuojamas stabdžių pavaros detalių tvirtinimas, sandarumas
- Tikrinamas stabdžių skysčio lygis (10-15 mm. nuo darbinio cilindro bakelio įpilimo angos), būklė (neturi būti tamsių priemaišų).
- Patikrinamas stabdžių efektyvumas, stabdžių tikrinimo stende.
- Keičiamas stabdžių skystis (kas 2 metus).
Skystis apsaugo stabdžių sistemą nuo korozijos, oksidacijos, neputoja ir pagerina stabdžių sistemos funkcionavimą. Atitinka SAE J1703, J1704, ISO 4925, DOT3 ir DOT4 kokybės standartų reikalavimus.
Pneumatinės stabdžių valdymo sistemos, jų konstrukcijos, elementai, detalės, priežiūra ir diagnostika.
Stabdymo jėga gaunama panaudojant suslėgtą orą, kuris tiekiamas iš kompresoriaus, sukamo vidaus degimo variklio.
Sudėtinės dalys:
- Kompresorius
- Slėgio reguliatorius
- Drėgmės šalinimo vožtuvas
- Apsauginis vožtuvas
- Optiniai ir akustiniai slėgio kontrolės prietaisai
- Resiveris
- Oro džiovintuvas.