Įveikus tą patį atstumą tampa akivaizdu, kad ekonomiškos padangos sudegina mažiau degalų nei paprasti automobilio batai
Ekologiškos ir ekonomiškos arba, paprasčiau tariant, degalus taupančios padangos. Ar tai tiesa? O gal šios padangos taupo saugumo sąskaita? Į visus klausimus atsakys šis testas.
Ar kada nors bandėte stumti pilną smėlio karutį, kurio padangose mažai oro? Jei taip, be vargo patvirtinsite, kad tai daug jėgų reikalaujantis darbas. O jei karučio padangos tinkamai pripūstos, darbas atrodo einasi kaip iš pypkės. Kodėl taip yra? Atsakymas labai paprastas: tinkamai pripūstos padangos mažiau deformuojasi, todėl sumažėja ir riedėjimo pasipriešinimas. Tokiu pačiu principu veikia ir automobiliams skirtos degalus taupančios padangos. Dėl modernių technologijų (nauji gumos mišiniai bei patobulintos konstrukcijos) tokie automobilio batai mažiau priešinasi riedėjimui nei įprastos padangos, todėl jūsų mašina sunaudoja mažiau degalų. Viskas atrodo paprasta kaip du kart du.
Tačiau ar viskas taip paprasta ir gražu realiame gyvenime. Atskleisti tiesą mūsų kolegoms vokiečiams padėjo naujasis C klasės Mercedes, kuriame buvo įtaisytas specialus degalų sąnaudų matuoklis. Atkreipkite dėmesį ir į tai, kad padangos buvo testuotos itin lygioje trasoje mažai vėjuotą dieną. Kiek C klasės Mercedes sunaudoja degalų, buvo žiūrima pasiekus 80, 100 ir 130 km/h greitį. Testas parodė, kad su tokiu apavu įveikus 100 km kelio atkarpą galima sutaupyti nuo 0,3 iki 0,6 litro degalų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo būtų mažoka, tačiau per visą padangos gyvavimo laikotarpį susidarytų beveik trys su puse automobilio bako degalų. Skaičiuojant pinigais – beveik 900 litų. Tai jau tikrai nemaža suma.
Tačiau yra ir kita medalio pusė: ekonomiškos padangos ant šlapios dangos turi problemų dėl sukibimo, gerokai prastesni yra stabdymo rezultatai, be to, joms dar patinka slysti į kelkraštį. Trumpiau tariant, kuo padangos labiau padeda taupyti degalus, tuo prasčiau jos pasirodo ant šlapio asfalto. Akivaizdu faktas – dėl taupumo nukenčia saugumas.