• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobiliuose per trejus metus turės atsirasti įranga, automatiškai pranešanti apie avarijas

Per trejus metus Lietuvoje turi būti įdiegta sistema, kai automobiliuose įmontuoti įrenginiai automatiškai praneša apie eismo įvykius ir iškviečia pagalbą.

Pasak vidaus reikalų ministro Dailio Alfonso Barakausko, šiam ir kitiems su pagalbos tarnybų informavimo sistemų integravimu susijusiems darbams reikia 60 mln. litų.

„Tam, kad būtų įdiegtos pilnos funkcijos, kurios yra numatytos, įskaitant ir naująją funkciją, tai yra e-call – ta, kurią turėtų daryti Susisiekimo ministerija“, – pirmadienį žurnalistams sakė ministras.

„Tuo atveju, jeigu kurioje nors Lietuvos teritorijos vietoje įvyksta avarija, nelaimingas atsitikimas, kad automatiškai automobilinis praneštų apie tą vietą, kurioje jis yra ir kokio sunkumo įvyko susidūrimas“, – apie planuojamos vadinamosios e-call sistemos veikimą kalbėjo jis.

Bendrojo pagalbos centro viršininkas Artūras Kedavičius savo ruožtu žurnalistams sakė, kad e-call sistemą Lietuvoje reikia kurti nuo pradžių, kol kas šioje srityje nieko nepadaryta. Jo teigimu, pagal europinius reikalavimus sistema turi pradėti veikti nuo 2015 metų.

„Lietuvoje trūksta praktiškai pradžios, Lietuvos teisės aktuose e-call neegzistuoja. Praeitos Vyriausybės programoje buvo priemonės, susijusios su e-call, bet jos nebuvo įgyvendintos. Jį pirmiausia reikia legalizuoti Lietuvoje, kad toks veiktų“, – sakė jis.

Ministro teigimu, dar vienas artimiausiu metu spręstinas klausimas – greitosios medicinos pagalbos dispečerinių integravimas į bendrą pagalbos sistemą.

„Buvo visiškai nespręsti santykiai su Sveikatos apsaugos ministerija, kadangi turėtų būti Lietuvos piliečiui patogu, kad jis į vieną vietą paskambinęs gautų visas paslaugas, kurios yra susietos su sveikata, gyvybe ir su turtu. Tai yra ir greitoji pagalba, ir priešgaisrinė ir, be abejo, policija“, – aiškino ministras.

Anot A.Kedavičiaus, šių sistemų susiejimui trūksta politinio ryžto, o ne pinigų.

„Lietuvoje turi likti vienas numeris 112, o prieš tai visi dabar galiojantys pagalbos tarnybų numeriai turi būti nukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą. Šiandien 03, 103, 033 nenukreipti į Bendrąjį pagalbos centrą, į juos atsako tiesiai greitosios dispečerinė (…). Dabar du ministrai – sveikatos apsaugos ir vidaus reikalų – sutarė, kad tam klausimui spręsti sudaryta tarpžinybinė grupė“, – po pasitarimo žurnalistus informavo A.Kedavičius.

2012 metais BPC regioniniais skyriai pagalbos skambučius administravo 57 savivaldybių teritorijoje, kurioje gyvena beveik 97 proc. visų Lietuvos gyventojų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • automatinis pranešimas apie avariją
  • avarijos
  • nauja automobilių įranga
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Mopedo vairuotojas. Kaip juo tapti?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

automobilio paruošimas žiemai

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

Nykstanti rūšis: rėminė automobilio konstrukcija

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Profesionalus automobilių stiklų remontas

STRAIPSNIAI

“Ferrari” blokuoja naujojo Stratos gamybą

Pagalbinės technologijos prie vairo: kokios 5 sistemos ypač pravers ilgesnėje kelionėje?

Prižiūrimas akumuliatorius tarnaus ilgiau

Alfa Romeo rengia išskirtinį dvivietį automobilį už santykinai prieinamą kainą

Automobilio degalų sąnaudų rodiklių skaičiavimas

Mikroautobuso nuoma: kurį pasirinkti?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.