TESLA Roadster
Hethel, 2008-06-19 Elise pagrindu gaminamas automobilis pasirodo Europoje.
PIRMAS VERTINIMAS
Puikiai sukomplektuotas, įkvepiantis ir intriguojantis. Turėtų būti pigi eksploatacija, tačiau didelė kaina.
Vaizdas, kai jis lėtai slenka, išties intriguoja: vienintelis garsas, sklindantis iš TESLA manevruojant mažu greičiu — padangų. Tačiau tai niekis, palyginti su virpuliu, kurį sukelia staigus 271 Nm sukimo momento trenksmas mažo svorio sportiniame automobilyje.
Nepamiršk, jog amerikietiška TESLA yra ne kas kita, o LOTUS Elise su pakeistu kėbulu ir elektriniu 251 AJ varikliu, kuriam galią tiekia ličio jonų baterijos. Automobilis jau pasirodė rinkoje, o jo kaina kvapą gniaužia labiau nei galinga eiga. Pagrindiniai skaičiai: nuo 0 iki 100 km/h įsibėgėja per 4,2 sek., maksimalus greitis — 200 km/h, kaina — 343 200 Lt. Specialus namų įkrovimo punktas baterijas įkrauna apytiksliai per 3,5 val.
Lengvesnio automobilio valdymo tiesiog negali būti. Jis turi tik vieną pavarą, skirtą važiuoti ir pažymėtą „D“. Norint akimirksniu pasiekti visą sukimo momentą, tereikia nuspausti lietą greičio pedalą. Variklis sukasi iki 13 000 aps./min., o maksimalus sukimo momentas išgaunamas bet kuriame apsukų diapazone. Automobilis būtų tylus, jei ne vėjas, švilpiantis virš atviro salono, ir padangų gausmas.
Važiavimas juo neįprastas ir intriguojantis. Šį įspūdį sustiprina tai, jog nebūtina galvoti apie pavaras ir variklio apsukas. Tai leidžia nukreipti dėmesį į važiuoklę ir valdymą.
Važiuoklė ir vairavimas — puikūs, nepaisant 450 kg sveriančių baterijų, sudarančių 65 proc. TESLA galinės dalies svorio.
Automobilis mėgsta šėlioti. Nors jis ir ne toks pajėgus kaip Elise, važiavimas juo — aukštesnės kokybės.
Iš tiesų TESLA yra žavus automobilis. Ir brangus. Kai kurie gali manyti, jog verta sumokėti 343 200 Lt, būti elektrinio sportinio automobilio pradininku ir džiaugtis, kad neterši gamtos. Beje, važiuodamas TESLA energijos sunaudoja tiek, kad jei būtų benzininis automobilis surytų 1,8 l/100 km
MUMS PATIKO
Skubi, sparti galia.
Beveik tylus varomasis mechanizmas.
Įdomi važiuoklė.
MUMS NEPATIKO
Didelė kaina.
Įkrovimo problemos, jei neturi savo garažo.