Dinamiškas dizainas, fantastiška galia ir daugybė elektronikos naujovių – tokį lyg iš ateities nužengusį „Sport quattro“ automobilį „Audi“ bendrovės specialistai pristatys sausio 6 d. Las Vegase (JAV) duris atversiančioje buitinės elektronikos parodoje CES 2014.
Ši koncepcija – tai naujas „Audi“ demonstracinis stendas, atspindintis bendrovės ateities automobilio viziją ir kuriamas bei tobulinamas technologijas. Naujasis modelis turi daug bendrų bruožų su legendiniu „Audi Sport quattro“, 1983 metais savo „karjerą“ irgi pradėjusiu kaip demonstracinis automobilis.
Naujos vizijos kūrėjai tikisi, kad naujasis jų kūrybos vaisius ne tik pakartos pirmtako sėkmę, bet ir taps technologijų kelrodžiu įvairių technologijų srityse.
„Sport quattro“ praėjusį rudenį jau buvo pristatytas europiečiams Frankfurto automobilių parodoje.
Naujoji „Audi“ koncepcija – žvilgsnį traukiančios raudonos spalvos sportinis kupė, atkartojantis legendinio „Sport quattro“ išvaizdą ir papildantis ją šiuolaikiniais dizaino sprendimais, tokiais, kaip didžiuliai R21 ratlankiai ir juos talpinančios masyvios ratų arkos bei dabarties sportiškumą pabrėžiantys nedideli išsikišimai už priekinės ir galinės ašių. Kėbulo ilgis – 4602 mm; plotis – 1964 mm, aukštis – 1386 mm, o ratų bazė – 2784 mm. Šios kėbulo proporcijos akivaizdžiai demonstruoja, kad prieš mus – platus, bet žemas ateities sportinis automobilis.
Pagrindinis priekinės dalies akcentas – atpažįstami „Quattro“ stiliaus sudvejinti priekiniai žibintai, kuriuose išdėstyti segmentiniai matrix LED diodai ir lazeriniai šviesos šaltiniai. Matrix LED sistema skleidžia artimąsias šviesas, o lazeris – tolimąsias.
Lazeriniai šviesos šaltiniai labai smulkūs – jų skersmuo siekia tik keletą mikronų. Tačiau, iš jų sudarytas šviesos elementas patikimai suformuoja vienalytį iki 500 m ilgio šviesos spindulį, 3 kartus šviesesnį ir apšviečiantį du kartus didesnį atstumą, nei šiuo metu naudojami LED tolimųjų šviesų žibintai. Šią apšvietimo technologiją paskolino dar tik debiutuosiantis lenktyninis bolidas R18 e-tron quattro.
Giminystę su legendiniu „Sport quattro“ išduoda atgal nusklembti kampuoti galiniai statramsčiai. Ant didžiulių ratų patalpintas plačiapetis kėbulas tiesiog spinduliuoja nežabotą galią ir dinamiškumą. Ypatingas kampuotų briaunų ir aptakių paviršių derinys suteikia automobiliui tvirtai suręstą atletišką išvaizdą.
Tarp naujoviškų žibintų esančios šešiakampės formos „single frame“ tipo radiatoriaus grotelės vykusiai akcentuoja priekinę automobilio dalį ir kartu teikia užuominą, kaip iš priekio atrodys kitų kartų „Audi“ sportiniai modeliai. Apatinė grotelių dalis – beveik vertikali, o viršutinė atkartoja variklio gaubto formą. Pačios grotelės šiek tiek siauresnės nei įprasta – šis dizainerių sprendimas paryškina automobilio plotį.
Pagrindiniai galinės dalies akcentai – platūs sparnai ir atpažįstamai nusklembta bagažinės durelių plokštuma. Galinį buferį įdomiai papildo sportinis difuzorius su korinės struktūros grotelėmis ir dviem masyviais ovalo formos išmetimo vamzdžiais. Keturkampės formos galiniai žibintai – dar vienas legendinio „Sport quattro“ dizaino akcentas. Lenktyniniams automobiliams būdingomis standumo sijomis sustiprintoje bagažinėje telpa iki 300 l krovinių.
„Audi Sport quattro laserlight“ koncepcijos išorėje gausu įdomių ir išmanių smulkių dizaino detalių, tokių kaip automatinė durelių rankena, kuri paslaugiai atsilenkia jutikliams užfiksavus atidarymui artėjančią vairuotojo ranką.
Visa svarbiausia informacija rodoma prietaisų skydelio funkcijas atliekančiame dideliame „Audi“ informacinio kompiuterio TFT ekrane. Šis kompiuteris su pažangiausiu Tegra 30 procesoriumi sukurtas bendradarbiaujant „Audi“ ir „Nvidia“ specialistams. Galima rinktis vieną dviejų pagrindinių kompiuterio darbo režimų. MMI režime rodomi navigacijos žemėlapiai ir atkuriamų rinkmenų sąrašai, o įprastame – spidometras ir standartiniai automobilio rodmenys.
Beveik visas „Audi Sport quattro laserlight“ koncepcijos funkcijas galima valdyti centrinėje konsolėje įrengtu papildomu MMI terminalu. Pagrindinė jo valdymo priemonė – didelis sukamas ir spaudžiamas valdiklis su jutikliniu paviršiumi. Šalia valdiklio patogiai išdėstyti papildomų funkcijų mygtukai.
Galingo benzininio ir elektrinio variklių tandemo varomas koncepcinis iš tinklo įkraunamas hibridas „Audi Sport quattro laserlight“ išvysto 515 kW (700 AG), o bendras sukimo momentas – 800 Nm. Automobilyje sumontuota 8 laipsnių „tiptronic“ pavarų dėžė ir „quattro“ visų ratų pavara su sportiniu galinės ašies diferencialu.
Gamintojai nurodo, kad šis koncepcinis modelis 100 km kelio vidutiniškai sunaudoja 2,5 l benzino, o į aplinką teišmeta 59 g CO2 vienam km kelio.
Pagrindinis variklis – įspūdingą 700 Nm sukimo momentą galintis išvystyti 560 AG V8 4.0 TFSI su COD funkcija, leidžiančia atjungti nereikalingus cilindrus varikliui veikiant nedidelėmis apkrovomis ir „start-stop“ sistema. Papildomos jėgainės funkcijas atlieka tarp benzininio variklio ir pavarų dėžės sumontuotas diskinės konstrukcijos 110 kW galios elektros variklis, galintis išvystyti iki 400 Nm sukimo momentą, kuriam energiją tiekia gale sumontuotas 14,1 kWh talpos ličio jonų akumuliatorius. Važiuodamas vien tik elektriniu varikliu, „Audi“ demonstracinis konceptas gali įveikti iki 50 km kelio. Eigos akumuliatoriaus įkrovimas atliekamas naudojantis „Audi“ wallbox tipo krovikliu.
Automobiliui važiuojant sportiniu režimu, elektrinis eigos mechanizmas užtikrina papildomą galios prieaugį bei nuolatinį ir sklandų vidaus degimo variklio aprūpinimą elektros energija. „Audi Sport quattro laserlight“ 100 km/val. greitį pasiekia per 3,7 sek. ir išvysto 305 km/val. maksimalų greitį.
Daugelis kėbulo ir važiuoklės elementų pagaminti iš lengvų lydinių. Durelės ir sparnai pagaminti iš aliuminio, o stogas, variklio gaubtas ir bagažinės durelės – iš anglies pluošto. Tuščio automobilio masė yra 1850 kg.