Tradicinis vaizdas pro daugiabučio langą kieme žiemą: vienas prieš kitą stovi du automobiliai atidarytais variklių antvožais ir juos jungia du laidai.
Žargoniškai pridegimu vadinamas veiksmas pažįstamas tiems, kurių automobilio akumuliatorius bent kartą “numirė”, ir tiems, kurių buvo paprašyta tą akumuliatorių padėti reanimuoti.
Paradoksas, tačiau nukentėjusiuoju šioje situacijoje gali virsti pagalbininkas, tiksliau, “donoras”, leidžiantis naudoti savo akumuliatoriaus energiją svetimam atgaivinti, sako specialistai.
“Didžiausią pavojų toks geranoriškumas kelia naujesnių, maždaug nuo 2000 metų pagamintų automobilių savininkams. Tai automobiliai, kuriuose daugelis funkcijų valdomos signalą perduodant ne įprastais elektros laidais, o vidaus kompiuteriu”, – “Autosalonui” sakė Vytautas Butkus, vieno autorizuoto uostamiesčio serviso atstovas.
Jo teigimu, kai energija paimama iš tokios mašinos akumuliatoriaus, susidaro itin didelė srovė, ir tas svyravimas automobilio kompiuteryje gali sukelti tikrą elektros šoką.
“Tada pažeidžiamas valdymo blokas. Taip, jūs galbūt padėjote kaimynui, ir jo variklį atsigavus akumuliatoriui pavyko paleisti, tačiau savo mašinos galite ir “nebeužvesti”. Tokių atvejų esame matę ne vieną ir ne du, o remontas kainuoja nepigiai”, – teigė specialistas.
Išeitis, anot V. Butkaus, paprasta – jei leidžiate draugui ar kaimynui “prisidegti” nuo savo automobilio, išjunkite variklį ir būtinai nuo savojo akumuliatoriaus minusinio poliaus nuimkite gnybtą – tada kintanti srovė nebesugebės pasiekti jūsų mašinos kompiuterio.
Jei esate “donoras”, turintis senesnį, paprastais elektros laidais “apginkluotą” automobilį, tokio patarimo galima ir nepaisyti – jūsų automobiliui pagalba niekuo negresia. Netgi geriau, sako serviso atstovas, kai jūsų mašinos variklis įjungtas – taip sukuriama didesnė papildoma srovė, ir išsikrovęs draugo ar kolegos akumuliatorius “gyvybę” atgaus greičiau.
Na, o jeigu esate tas, kuriam teikiama pagalba, savo mašinoje išjunkite visus prietaisus, kurie tiesiogiai nesusiję su variklio paleidimu – šviesos prietaisus, garso aparatūrą, ventiliacijos, šildymo sistemas. Taip be reikalo nebus eikvojama energija, kurios akumuliatoriui ir taip trūksta.
“Visų problemų, susijusių su akumuliatoriumi, išvengti labai paprasta. Tiesiog patartina prieš prasidedant šaltajam sezonui apsilankyti servise ir čia paprašyti nustatyti jūsų automobilio akumuliatoriaus gyvybingumą. Specialus testeris parodo, kokia yra jo talpa, kitaip sakant, kiek gyvas yra akumuliatorius”, – pataria V. Butkus.
Beje, šis patarimas nesusijęs su automobilio pagaminimo metais. Jis gali būti visiškai naujas, tačiau jei stovėjo nenaudojamas kurį laiką, jo akumuliatorius išsikrauna.
“Jei žinote, kad mašina stovės ilgesnį laiką nenaudojama, paprasčiausiai atjunkite akumuliatorių gnybtus. Tada jo energija nebus naudojama, pavyzdžiui, signalizacijos.
O jei automobilio neeksploatuojate trumpesnį laiko tarpą, pasistenkite bent retkarčiais paleisti jo variklį. Dar geriau būtų juo bent kiek pavažinėti – tada akumuliatorius atsigaus”, – sako V. Butkus.
Tuo atveju, jei kas nors jums padėjo akumuliatoriui nusėdus paleisti variklį laidų – vairuotojų kalba tariant, “krokodilų”, pagalba, irgi pavažinėkite kiek įmanoma ilgiau negesindami variklio. Tuo pačiu galite užvažiuoti į bet kurią atsarginių dalių parduotuvę ir įsigyti buitinį akumuliatorių kroviklį. Ir, aišku , tą pačią dieną jį panaudoti – kad kitą rytą vėl nereikėtų šauktis pagalbos, galinčios brangiai kainuoti niekuo dėtam geraširdžiam “donorui”.