• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Turbokompresorius

Turbokompresorius

Turbokompresorius yra automobilių komponentas, kuris leidžia juntamai padidinti variklio efektyvumą. Ši autodalis plačiausiai naudojama dyzeliniuose varikliuose, o visą komponentą iš esmės sudaro pats kompresorius ir turbina, kuri gali būti įvairių tipų. Visgi, nors ši dalis yra laikoma ganėtinai svarbia šiuolaikiniuose automobiliuose, ji taip pat yra ir viena iš pažeidžiamiausių ir brangiausiai remontuojamų. Būtent dėl pastarosios priežasties svarbu ją tinkamai prižiūrėti.

Turbokompresoriaus veikimo principas

Pats turbokompresoriaus veikimo principas pagrįstas tuo, kad įprastame vidaus degimo variklyje daug energijos yra išeikvojama tiesiog veltui. Tai nebuvo problema, kai buvo naudojami ganėtinai silpni varikliai, tačiau pradėjus juos taikyti ir, pavyzdžiui, laivuose, atsirado poreikis surasti būdą, kaip efektyviau išnaudoti kurą. Taip buvo sugalvota varikliuose įrengti turbokompresorių, kuris panaudoja vidaus degimo variklio pašalinamas išmetamąsias dujas. Principas yra paprastas – variklio išmetamosios dujos pradeda sukti komponento viduje esančią turbiną, kuri savo ruožtu, per veleną, suka kitame dalies gale esantį kompresorių. Šis į degimo kamerą pradeda tiekti didesnį oro kiekį, kas leidžia efektyviau vykti kuro mišinio „sprogimui“. Tokiu būdu pasiekiamos didesnės variklio apsukos ir galia.

Turbokompresoriaus nuotrauka paimta iš euautodalys.lt

Turbokompresorių tipai ir konstrukcija

Egzistuoja keli turbokompresorių tipai:

  • Su fiksuotomis mentėmis. Veikia tik tam tikrame variklio sūkių diapazone, ilgaamžiškiausios.
  • Su kintamos geometrijos mentėmis. Specialios konstrukcijos mentės keičia pralaidumą priklausomai nuo paduodamo išmetamųjų dujų kiekio. Apima didesnį variklio sūkių diapazoną, tačiau dėl didelio judančių dalių skaičiaus mechanizmas yra sudėtingas, dėl ko gali dažniau gęsti, o remontas kainuoja brangiau.
  • Dviguba (twin scroll). Jungia abiejų ankstesnių tipo komponentų gerąsias savybes, taip apimant didesnį diapazoną ir kartu užtikrinant didesnį ilgaamžiškumą.

Kaip jau buvo minėta anksčiau, turbokompresorius susideda iš turbinos ir kompresoriaus, tačiau juos taip pat jungia bendras guolių mazgas. Pastarajame įprastai būna tris guoliai – atraminis, kuris neleidžia rotoriui judėti išilgai ašies, ir du radialiniai, kurie laiko rotorių. Naujos kartos konstrukcijose guoliai dažnai sujungiami į vieną detalę, taip siekiant padaryti konstrukciją pigesnę ir paprastesnę.

Galima sakyti, kad šio komponento turbina yra karštoji mazgo dalis, o kompresorius – šaltoji. Turbina gaminama iš specialių karščiui atsparių lydinių, įprastai būna sraigės formos. Kompresorius yra sudarytas iš veleno, kuris prakišamas pro anksčiau minėta guolių mazgą, ir sparnuotės, kuri per veleną yra sujungta su turbinoje esančiomis mentėmis. Tokiu būdu perduodamas sukimo momentas, kurį sukelia išmetamosios dujos turbinoje.

Verta paminėti, kad moderniuose varikliuose turbokompresoriai taip pat atlieka ir kitą, papildomą funkciją – padeda sumažinti išmetamųjų dujų kiekį ir taupyti kurą, todėl šis komponentas naudingas ir ekologijos apsaugai.

Turbokompresoriaus gedimai ir jų požymiai

Ekspertų teigimu labai dažna turbokompresorių gedimo priežastis yra nepakankamas tepimas, taip pat iš oro tiekimo sistemos patenkantys smulkūs pašaliniai objektai. Norint to išvengti, reikia laiku keisti variklio alyvą ir oro filtrą, laikytis transporto priemonės rekomendacijų dėl šio eksploatacinių medžiagų. Turbokompresorius taip pat gali sugesti dėl perkaitimo, kuris gali atsirasti naudojant žemos kokybės kurą arba esant neteisingam variklio sureguliavimui. Jeigu turbokompresorius perkaista, ant jo korpuso atsiranda išblukusios dėmės, tarpinės gali sutrūkinėti dėl per aukštos temperatūros.

            Jeigu su turbokompresoriumi visgi kažkas nutiko, apie tai gali signalizuoti tokie požymiai:

  • Padidėjęs dūmingumas. Dažniausiai dūmai tampa šviesaus arba mėlyno atspalvio, taip pat įgauna tam tikrą specifinį, nemalonų kvapą.
  • Atsiranda pašaliniai garsai. Jeigu buvo pažeistos turbokompresoriaus tarpinės, važiuojant gali atsirasti švilpimo garsas, kuris intensyvėja didinat greitį.
  • Sumažėjusi trauka. Galite pajausti, kad automobilis nebegali taip staigiai greitėti, kaip buvo anksčiau.
  • Žemo kompresoriaus slėgio indikatorius prietaisų skydelyje. Tai akivaizdus ženklas, kad sistemoje įvyko kažkoks gedimas.
  • Alyvos nuotėkio požymiai ant komponento. Jeigu po vizualios apžiūros pastebėjote, kad ant korpuso ar menčių yra alyvos pėdsakai arba ant komponentų matyti mechaniniai pažeidimai – reikia atlikti komponento remontą.

Turbokompresoriaus remontas ir keitimas

Nors interneto platybėse galite rasti siūlymų savarankiškai atlikti turbokompresoriaus restauravimą ar keitimą, to daryti tikrai nerekomenduojame. Šis komponentas yra ypatingai jautrus net mažiausiam disbalansui, todėl restauravimo tikras nepavyks atlikti namuose, naudojantis vien po ranka esančiais įrankiais.

Keitimas taip pat yra ganėtinai sudėtinga procedūrą, kadangi norint pasiekti turbokompresorių reikia demontuoti nemažai kitų komponentų. Todėl rekomenduojame tiek remonto, tiek keitimo darbus patikėti profesionalams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilių gedimai
Skaityti

Autoserviso vadovas: ne visi gedimai gali būti aprašyti remonto instrukcijose

Dyzelinio kuro siurblio remontas
Skaityti

Kada reikalingas dyzelinio kuro siurblio remontas?

automobilio variklio apsauga
Skaityti

Ką daryti nuplėšus variklio dugno apsaugą?

Skaityti

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Skaityti

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Skaityti

Diagnostika padeda užbėgti automobilių ligoms už akių

Skaityti

Kur vežti taisyti savo automobilį?

NAUJIENOS

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

PATARIMAI

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Automobilio pardavimas

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

120 metų besitęsianti pažangių „Renault“ automobilių istorija: vis dar geriausi sprendimai patogesniam gyvenimui

Hibridinių automobilių gidas: kuo skiriasi „mild“ nuo „plug-in“?

Padangų tipai bei parametrai

PARTNERIO TURINYS

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Automobilinis šaldytuvas

Starterio gedimo požymiai

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Geras autoservisas Vilniuje

STRAIPSNIAI

Prancūzai sieks pagerinti jiems patiems priklausantį greičio rekordą, važiuodami 3000 AG elektromobiliu VBB-3. Naujasis elektromobilis-rekordininkas pagamintas bendradarbiaujant su Ohajo valstijos (JAV) universiteto specialistais.

„Volkswagen“ pagamino „Golf“ superautomobilį, kurio vertė daugiau nei 12 milijonų litų

Pavasarinio vairavimo ypatumai

VIN kodas – automobilio gimimo liudijimas

Kaip atsiranda poros užpilde

Draudimo terminai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.