• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Navigacijos (1 dalis)

1 dalis

Šiame straipsnyje pateiksime naudingų patarimų keliaujantiems automobiliu, pasitelkus į pagalbą populiariausio pasaulyje automobilinės GPS technikos gamintojo TOMTOM navigacinį aparatą GO720 IQ Routes. Dauguma čia aptariamų dalykų paminėta naudojimo instrukcijose, tačiau ne visi išsireiškimai suprantami pradedantiems, o daugelis galimybių aprašyta labai glaustai. Be to, pasidalinsime pastebėjimais ir patarimais, kokių nerasite nei vienoje instrukcijoje. Vitalis Levčenkaitis, UAB „Euroneta” direktorius.

ĮVADAS

Apie GPS veikimą nekalbėsime. Tik noriu priminti, kad jokia „akis” iš dangaus jūsų navigacinio aparato nestebi net ir tada, kai programa informuoja apie spūstį kelyje. Iš palydovų navigacinis aparatas priima tik tokią informaciją, iš kurios nuolat žino, kur pats yra, o jį priverčia dirbti jo viduje esanti navigacinė programa bei specifiniai navigaciniai žemėlapiai, nuo kurių kokybės bei dermės su programa priklauso mūsų nuomonė, ar jis „pjauna grybą”, ar veda kaip sąžiningas taksistas.

Ar skiriasi portatyviniai navigaciniai aparatai nuo įmontuotų gamykloje?

Taip: gamyklinio nepanaudosite išlipęs iš automobilio. Kaip taisyklė, portatyvinių aparatų programos yra žymiai sudėtingesnės bei daugiau išvystytos, leidžia ne tik sudarinėti kelionių planus, bet ir pačiam įsikelti daugybę naujos informacijos prieš kelionę (pvz. populiariausių Europos slidinėjimo bazių adresus, tūkstančių dujinių degalinių duomenis, kelių policijos mėgstamas budėjimo vietas Europoje, Pasaulio paveldo vietoves, ir begalybę kitų). Portatyvinis aparatas gali jus nuvesti prie gražiausių bažnyčių (ar aludžių), po to parvesti į viešbutį ar automobilį. Ne tik mieste, bet ir miške. Ko ne šuniukas?

Ar labai skiriasi automobiliniai portatyviniai aparatai nuo rankinių, skirtų pėstiesiems?

Taip: ir programa, ir žemėlapių kokybe. Automobilinio programa pirmiausia skirta vesti automobilį, turi apdoroti milžinišką kiekį informacijos. Jos užduotis – nuvesti greičiau, nei su popieriniu žemėlapiu :-), o šturmanui (keleiviui priekyje) leisti išsimiegoti. Ir sankryžas braižyti, ir kalbėti, ir „po ženklu nepakišti”, ir apie eismo kontrolės fotoaparatus perspėti. Sudarydama maršrutą nuo Vilniaus iki Varšuvos, pvz. populiaraus gamintojo TOMTOM programa įvertina net apie 87.000 galimų atkarpų. Veikdama pėsšiąjam režime, ji irgi veda, tačiau neturi kai kurių savybių, svarbesnių buriuotojams ar sportininkams. Skiriasi ir atsparumas vandeniui (automobilinės, žinia, bijo vandens).

ŽEMĖLAPIŲ KOKYBĖ

GPS navigaciniai žemėlapiai yra smulkūs ir brangūs. Jų sudarymas, o vėliau atnaujinimai  reikalauja daugybės žmonių darbo valandų. Kodėl negalima nuskanuoti smulkių popierinių žemėlapių ir naudoti navigacijai? Nes nei pagal tikslumą, nei pagal duomenis (kurių neturi) jie netiktų važiuoti automobiliu. Palydovinės nuotraukos irgi bejėgės: kelių mikronų objektyvo netikslumas danguje sąlygoja metrus paklaidų ant žemės. Automobiliniai navigaciai žemėlapiai talpina ir milžinišką kiekį informacijos. Juose keliai įvedinėjami beveik rankiniu būdu: žemėlapistai privalo visur bent kartą pravažiuoti! Be to, jie kelius nufilmuoja, o vėliau suvedinėja duomenis: dangos tipus, pločius, skiriamąsias juostas, kategorijas (pvz. vietinis ar tarptautinis, ar mokamas, t.t.), ženklus, leistinus greičius… ir taip – nuo sankryžos iki sankryžos, kol neįveda visų. Tada gali išdidžiai parašyti: 99%.

GPS navigaciniai žemėlapiai sensta. Ne tik dėl naujų kelių ar uždarytų senų, bet ir dėl daugybės kasdien dygstančių kelio ženklų.

Įdomus pastebėjimas: per dieną Vokietijoje įvykdoma virš 10 tūkstančių pakeitimų keliuose (informacija gauta „SIEMENS VDO Automotive” prekybos atstovybių vadovų susitikimo Frankfurte metu). Blogiausia, kad kiekvieną jūsų kelyje naujai išdygusį, bet pasenusiame navigaciniame žemėlapyje nepažymėtą draudžiantį kelio ženklą jums visuomet teks neracionaliai apvažiuoti. Jei programa iš anksto įvertintų tokį ženklą, bendras kelionės laikas ir atstumas beveik nepasikeistų. Jei tokių naujų ženklų pasitaikys daugiau, gali „griūti” kelionės grafikas, ir garantuotai padidės nuvažiuotų kilometrų skaičius.

Bus daugiau

Pardavimas, aptarnavimas, žemėlapiai, servisas

UAB „Euroneta”

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • komforto įranga
  • navigacijos
  • TOMTOM
Kiti įrašai
Automobilių supirkimas šiauliuose
Skaityti

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Skaityti

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Skaityti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Skaityti

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Skaityti

Kada keičiamos padangos?

Skaityti

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Skaityti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Skaityti

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Skaityti

Starterio gedimo požymiai

Skaityti

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Skaityti

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Skaityti

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Skaityti

GPS meistras pataria

Skaityti

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Skaityti

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Skaityti

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Skaityti

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Skaityti

Vaizdo registratorius

NAUJIENOS

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

PATARIMAI

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Automobilių akumuliatoriai

Ar seną automobilio akumuliatorių dar galima prikelti?

Dar šis tas apie valytuvus

vairavimas saulės spiginimas

Pavasario saulės apakinti: kas vairuotojus apsaugos nuo eismo nelaimių

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

PARTNERIO TURINYS

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Profesionalus važiuoklės remontas

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

STRAIPSNIAI

Viskas ką reikia žinoti apie alyvas

Vairuotojai turi saugotis stipraus vėjo

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Stabdžių kaladėlės

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio nuoma užsienyje

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Volvo dalys

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.