• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Navigacijos (1 dalis)

1 dalis

Šiame straipsnyje pateiksime naudingų patarimų keliaujantiems automobiliu, pasitelkus į pagalbą populiariausio pasaulyje automobilinės GPS technikos gamintojo TOMTOM navigacinį aparatą GO720 IQ Routes. Dauguma čia aptariamų dalykų paminėta naudojimo instrukcijose, tačiau ne visi išsireiškimai suprantami pradedantiems, o daugelis galimybių aprašyta labai glaustai. Be to, pasidalinsime pastebėjimais ir patarimais, kokių nerasite nei vienoje instrukcijoje. Vitalis Levčenkaitis, UAB „Euroneta” direktorius.

ĮVADAS

Apie GPS veikimą nekalbėsime. Tik noriu priminti, kad jokia „akis” iš dangaus jūsų navigacinio aparato nestebi net ir tada, kai programa informuoja apie spūstį kelyje. Iš palydovų navigacinis aparatas priima tik tokią informaciją, iš kurios nuolat žino, kur pats yra, o jį priverčia dirbti jo viduje esanti navigacinė programa bei specifiniai navigaciniai žemėlapiai, nuo kurių kokybės bei dermės su programa priklauso mūsų nuomonė, ar jis „pjauna grybą”, ar veda kaip sąžiningas taksistas.

Ar skiriasi portatyviniai navigaciniai aparatai nuo įmontuotų gamykloje?

Taip: gamyklinio nepanaudosite išlipęs iš automobilio. Kaip taisyklė, portatyvinių aparatų programos yra žymiai sudėtingesnės bei daugiau išvystytos, leidžia ne tik sudarinėti kelionių planus, bet ir pačiam įsikelti daugybę naujos informacijos prieš kelionę (pvz. populiariausių Europos slidinėjimo bazių adresus, tūkstančių dujinių degalinių duomenis, kelių policijos mėgstamas budėjimo vietas Europoje, Pasaulio paveldo vietoves, ir begalybę kitų). Portatyvinis aparatas gali jus nuvesti prie gražiausių bažnyčių (ar aludžių), po to parvesti į viešbutį ar automobilį. Ne tik mieste, bet ir miške. Ko ne šuniukas?

Ar labai skiriasi automobiliniai portatyviniai aparatai nuo rankinių, skirtų pėstiesiems?

Taip: ir programa, ir žemėlapių kokybe. Automobilinio programa pirmiausia skirta vesti automobilį, turi apdoroti milžinišką kiekį informacijos. Jos užduotis – nuvesti greičiau, nei su popieriniu žemėlapiu :-), o šturmanui (keleiviui priekyje) leisti išsimiegoti. Ir sankryžas braižyti, ir kalbėti, ir „po ženklu nepakišti”, ir apie eismo kontrolės fotoaparatus perspėti. Sudarydama maršrutą nuo Vilniaus iki Varšuvos, pvz. populiaraus gamintojo TOMTOM programa įvertina net apie 87.000 galimų atkarpų. Veikdama pėsšiąjam režime, ji irgi veda, tačiau neturi kai kurių savybių, svarbesnių buriuotojams ar sportininkams. Skiriasi ir atsparumas vandeniui (automobilinės, žinia, bijo vandens).

ŽEMĖLAPIŲ KOKYBĖ

GPS navigaciniai žemėlapiai yra smulkūs ir brangūs. Jų sudarymas, o vėliau atnaujinimai  reikalauja daugybės žmonių darbo valandų. Kodėl negalima nuskanuoti smulkių popierinių žemėlapių ir naudoti navigacijai? Nes nei pagal tikslumą, nei pagal duomenis (kurių neturi) jie netiktų važiuoti automobiliu. Palydovinės nuotraukos irgi bejėgės: kelių mikronų objektyvo netikslumas danguje sąlygoja metrus paklaidų ant žemės. Automobiliniai navigaciai žemėlapiai talpina ir milžinišką kiekį informacijos. Juose keliai įvedinėjami beveik rankiniu būdu: žemėlapistai privalo visur bent kartą pravažiuoti! Be to, jie kelius nufilmuoja, o vėliau suvedinėja duomenis: dangos tipus, pločius, skiriamąsias juostas, kategorijas (pvz. vietinis ar tarptautinis, ar mokamas, t.t.), ženklus, leistinus greičius… ir taip – nuo sankryžos iki sankryžos, kol neįveda visų. Tada gali išdidžiai parašyti: 99%.

GPS navigaciniai žemėlapiai sensta. Ne tik dėl naujų kelių ar uždarytų senų, bet ir dėl daugybės kasdien dygstančių kelio ženklų.

Įdomus pastebėjimas: per dieną Vokietijoje įvykdoma virš 10 tūkstančių pakeitimų keliuose (informacija gauta „SIEMENS VDO Automotive” prekybos atstovybių vadovų susitikimo Frankfurte metu). Blogiausia, kad kiekvieną jūsų kelyje naujai išdygusį, bet pasenusiame navigaciniame žemėlapyje nepažymėtą draudžiantį kelio ženklą jums visuomet teks neracionaliai apvažiuoti. Jei programa iš anksto įvertintų tokį ženklą, bendras kelionės laikas ir atstumas beveik nepasikeistų. Jei tokių naujų ženklų pasitaikys daugiau, gali „griūti” kelionės grafikas, ir garantuotai padidės nuvažiuotų kilometrų skaičius.

Bus daugiau

Pardavimas, aptarnavimas, žemėlapiai, servisas

UAB „Euroneta”

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • komforto įranga
  • navigacijos
  • TOMTOM
Kiti įrašai
Automobilių supirkimas šiauliuose
Skaityti

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Skaityti

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Skaityti

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Skaityti

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Skaityti

Kada keičiamos padangos?

Skaityti

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Skaityti

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Skaityti

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Skaityti

Starterio gedimo požymiai

Skaityti

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Skaityti

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Skaityti

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Skaityti

GPS meistras pataria

Skaityti

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Skaityti

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Skaityti

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Skaityti

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Skaityti

Vaizdo registratorius

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Kad dyzelinis automobilis žiemą nekeltų rūpesčių

Padangų tipai bei parametrai

TA atmintinė

Automobilio pardavimas

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Kaip greitai parduoti automobilį

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

PARTNERIO TURINYS

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

STRAIPSNIAI

Priekabos elektros lizdo 13 kontaktų jungimo schema

„Opel Ampera“ atrinkta į „Europos metų automobilis 2012“ finalininkus

Parenkite automobilį artėjantiems šalčiams

Priekinis stiklas

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliams?

„Tesla Model X“ – elektrinis visureigis, greitesnis už „Porsche 911“

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.