• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Transporto kompetencijų agentūra ir Kelių direkcija pasitelkė naująsias technologijas kelių eismo saugumui užtikrinti

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) kartu su VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija (Kelių direkcija) pasitelkė pažangias technologijas su tikslu gerinti eismo saugumą valstybinės reikšmės keliuose. 

Atsižvelgusi į 2017-2020 metų eismo įvykius, TKA nustatė ir ištyrė juodąsias dėmes (avaringus kelio ruožus) valstybinės reikšmės keliuose bei sudarė virtualų 2021 metų juodųjų dėmių žemėlapį. Šių metų žemėlapio naujovė – ekspertų rekomendacijos kaip eismo dalyviams elgtis patekus į juodąją dėmę. Šios saugumo rekomendacijos parengtos atsižvelgus į kiekvienos juodosios dėmės ypatumus. 

„Ekspertų rekomendacijos padės suprasti kylančius pavojus avaringose vietose, eismo dalyviai žinos į ką svarbu atkreipti dėmesį, kaip elgtis. Tikimės, kad vairuotojai išliks budrūs, atsižvelgs į ekspertų rekomendacijas ir saugiai tęs kelionę“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas.

TKA ekspertai, atlikę išsamų juodųjų dėmių tyrimą, pateikė siūlymus Kelių direkcijai dėl inžinerinių šių juodųjų dėmių trūkumų pašalinimo.

Kelių direkcija įvairius kelių infrastruktūros projektus įgyvendina pagal prioritetines eiles, sudarytas pagal specialias metodikas. Vienas esminių visų šių metodikų kriterijų – avaringumas. Todėl vietos, ruožai, kuriuose yra nustatytos juodosios dėmės, dažnu atveju sutampa su Kelių direkcijos prioritetais ir daugelyje jų jau diegiamos eismo saugos pagerinimo priemonės arba tokie darbai suplanuoti atlikti prioriteto tvarka. 

„Inžinerinės eismo saugos priemonės pasirenkamos įvertinus  juodųjų dėmių tyrimų rezultatus ir išanalizavus šias pavojingas vietas. Pagal prioritetines eiles diegiamos priemonės yra parenkamos kiekvienam konkrečiam atvejui. Pavyzdžiui, sankryžose susidariusiose juodosiose dėmėse gali būti įrengiamos žiedinės sankryžos, iškiliosios salelės, kairiojo posūkio juostos, apšvietimas, kelio ruožuose – pėsčiųjų ir dviračių takai, ruožų apšvietimas, „miesto vartai“, iškilios salelės“, –  teigia Kelių direkcijos vadovas Remigijus Lipkevičius.

Pasak Kelių direkcijos vadovo, tose vietose, kur dėl sudėtingų projektavimo bei žemės paėmimo visuomenės reikmėms procedūrų darbai gali užtrukti kiek ilgiau yra įrengiamos greito poveikio priemonės: kelio ženklai, apsauginiai kelio atitvarai, keičiamas kelio dangos ženklinimas, frezuojamos saugos salelės, įrengiamos įvairios inžinerinės greičio mažinimo priemonės, greičio matuokliai. 

2021 metais nustatytose 44 juodosiose dėmėse įvyko 207 įskaitiniai eismo įvykiai, kurių metu 27 žmonės žuvo ir 281 žmogus buvo sužeistas. 29 juodosios dėmės, t.y. 66 % nuo visų, nustatytos valstybinės reikšmės užmiesčio keliuose ir 15 juodųjų dėmių, t.y. 34 % nuo visų, buvo nustatytos valstybinės reikšmės keliuose, kertančiuose gyvenvietes. Lyginant su 2020 metais, šiemet valstybinės reikšmės keliuose buvo nustatyta 19 naujų juodųjų dėmių, 20 juodųjų dėmių išnyko, 25 juodosios dėmės išliko arba pakeitė savo vietą. 2021 metais nustatytos 7 juodosios dėmės, t.y. 16 % nuo visų, kurios susiformavo dėl neblaivių ar neturinčių teisės vairuoti eismo dalyvių kaltės.

„Juodųjų dėmių skaičiaus pokytis lyginant su 2020 metais yra nežymus, tačiau yra matomi labai svarbūs teigiami bendrieji rezultatai juodųjų dėmių avaringumo statistikoje – eismo įvykių ir žuvusių dalyvių skaičiaus mažėjimas“, – teigia Evaldas Morkūnas.

Juodosios dėmės susidaro kai konkrečiame kelio ruože per 4-erius metus užfiksuojama 4 ar daugiau įskaitinių eismo įvykių, kurių metu sužeidžiami ar žūsta žmonės. Šiemet juodųjų dėmių žemėlapyje pažymėtos 44 dėmės arba 1 juodąja dėme mažiau negu praėjusiais metais.

Naująjį žemėlapį galima peržiūrėti čia: 

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Kaip šaltą rytą užvesti automobilį

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Užsidegė tepalo lemputė: ką daryti ir kada susirūpinti?

PARTNERIO TURINYS

Navigacijos (1 dalis)

Naujo automobilio nuoma Vilniuje

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Starterio gedimo požymiai

Automobilinis šaldytuvas

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

STRAIPSNIAI

Techninė pagalba– būdas kaip apsidrausti nuo nemalonių situacijų kelyje

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Automobilių prekiautojai, ir ko jiems nereikėtų sakyti

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

„Google Glass“ vairavimo metu: leisti ar drausti?

Dažymo terminai ir apibrėžimai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.