• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sudarytas 2022 m. juodųjų dėmių keliuose žemėlapis – su rekomendacijomis vairuotojams

juodųjų dėmių keliuose žemėlapis

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) pagal 2018–2021 m. įskaitinių eismo įvykių duomenis nustatė 2022 metų juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose ir sudarė juodųjų dėmių žemėlapį. Šiemet jame pažymėtos 42 juodosios dėmės, t. y. 2 juodosiomis dėmėmis mažiau nei praėjusiais metais.

TKA parengtame virtualiame 2022 m. juodųjų dėmių žemėlapyje pateikiamos vairuotojams skirtos rekomendacijos kiekvienoje juodojoje dėmėje, kurias parengė ekspertai, atsižvelgiant į avaringos vietos susidarymo aplinkybes. 

Juodosios dėmės su visa tyrimų informacija yra perduotos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, kuri suplanuos eismo saugos priemonių įgyvendinimą, juodųjų dėmių trūkumams pašalinti.

Kodėl susiformuoja juodosios dėmės?

Juodosios dėmės – tai tokie kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai, pagal šiuo metu galiojančią metodiką juodoji dėmė nustatoma jei per 4 paskutinius metus jame įvyko 4 arba daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės arba patyrė sužalojimus eismo įvykio metu. Dažnai jos susiformuoja dėl esamų kelio saugos trūkumų ir eismo įvykiai turi tendenciją kartotis, todėl labai svarbu atlikti išsamius kiekvienos avaringos vietos tyrimus ir kaip įmanoma greičiau pašalinti šių nelaimingų atsitikimų rizikos priežastis. Todėl TKA eismo saugos specialistai kasmet atlieka tokius tyrimus ir pasiūlo priemones problemoms pašalinti. 

„Tačiau ne vien kelio infrastruktūros saugos trūkumai lemia juodosios dėmės susidarymo priežastis – 2022 metais nustatyta 12 juodųjų dėmių, t. y. 29 % nuo visų, kurios susiformavo dėl eismo įvykių, kurių kaltininkai buvo neblaivūs, neturėjo teisės vairuoti arba pasišalino iš eismo įvykių vietos“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas. 

Analizuojant 2022 m. juodąsias dėmes ir jose įvykusius eismo įvykius nustatyta, kad:

  • 42 % visų, sankryžose įvykusių eismo įvykių sudaro susidūrimai sukant į kairę (apsisukant). 
  • 40 % visų, kelių ruožuose, įvykusių eismo įvykių sudaro užvažiavimai ant pėsčiojo arba dviratininko. 
  • Nuvažiavimai nuo kelio sudaro 33 % visų užmiestyje nustatytų eismo įvykių.

Nustačius juodąsias dėmes yra atliekami kiekvienos avaringos vietos tyrimai. Analizuojant juodųjų dėmių vietas specialistai nustato problemas sankryžose susijusias su nesaugiu eismo organizavimu (plati važiuojamoji dalis, neapsaugoti kairiniai posūkiai, matomumo ribojimas ir kita). Juodosios dėmės ne sankryžose susiformuoja dėl riboto kelio matomumo, dėl vertikalių ar horizontalių kelio kreivių, nesaugios šalikelės, aukštų kelio sankasos šlaitų, arti kelio augančių medžių. 

Juodosiose dėmėse įvykusių eismo įvykių sukelti nuostoliai ekonomikai

2022 m. šalies valstybinės reikšmės keliuose susiformavusiose juodosiose dėmėse žuvo 16 ir buvo sužeisti 248 eismo dalyviai. Žala Lietuvos ekonomikai dėl žuvusiųjų ir sužeistųjų juodosiose dėmėse sudarė apie 12,98 milijonų eurų. Patirti nuostoliai dėl eismo įvykiuose nukentėjusių žmonių 2020–2022 m. nustatytose juodosiose dėmėse, apskaičiuoti įvertinant sužalojimo lygį (žuvę, sunkiai arba lengvai sužeisti), pagal nustatytą vidutinę vieno įskaitinio eismo įvykio materialinę žalą valstybei.

Eismo saugos specialistų žinutė vairuotojams ir pėstiesiems

Eismo saugumo sistemą sudaro trys pagrindinės dalys „Žmogus (žmogiškasis faktorius) – Automobiliai – Kelias ir jį supanti aplinka“. Šios komponentės kasdien eisme sąveikauja tarpusavyje, pati silpniausia grandis yra žmogiškasis faktorius, dėl žmogaus daromų klaidų, neatidumo, atsakomybės stokos.

Kiekvieno eismo dalyvio, nesvarbu kokiame vaidmenyje dalyvauja eisme, asmeninės atsakomybės suvokimas, tinkamas rizikos įvertinimas yra svarbiausias elementas. Dalyvaudamas eisme kiekvienas eismo dalyvis turi: laikytis kelių eismo taisyklių; būti budrus ir atsargus; būti pastebimas kitiems eismo dalyviams; būti mandagus kitų eismo dalyvių atžvilgiu. 

„Kalbant apie eismo saugumą, nepakankamas dėmesys skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams. Žmogus, norintis vairuoti automobilį, turi išlaikyti egzaminą, gauti vairuotojo pažymėjimą. Tuo tarpu pėstiesiems jokių kursų nėra. Atrodo, kad kiekvienas sugebantis eiti, yra pilnateisis eismo dalyvis. Deja, eismo įvykių, kurių priežastimi tampa neteisingas pėsčiųjų elgesys. Analizė rodo, kad kintančios, vis sudėtingesnėmis tampančios eismo situacijos reikalauja didesnio pėsčiųjų pasirengimo: teorinių žinių, dėmesio, atsakomybės“, – mintimis dalinosi E. Morkūnas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai
Skaityti

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai
Skaityti

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio
Skaityti

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas
Skaityti

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai
Skaityti

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje
Skaityti

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

Gyvūnai kelyje
Skaityti

Tyrimas atskleidė: kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

Modus Group
Skaityti

„Modus Group“ pusmetis: augančios pajamos, gerėjantis pelningumas ir nauji automobilių prekių ženklai

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui
Skaityti

Lizingas ar vartojimo paskola automobiliui? Ekspertas paaiškina skirtumus

NAUJIENOS

Skaitmeninis sportas

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

PATARIMAI

Miesto visureigių praktiškumą lemia ne tik varančių ratų skaičius

Namų įpročiai automobilyje gali ir pražudyti

Automobilinės kėdutės – vežioti, o ne nešioti

vairuotojo pažymėjimas privalumai

Kodėl vairuotojo pažymėjimas būtinas: penki teisės vairuoti privalumai?

Išsamus žieminių padangų pirkimo gidas su B. Vanagu

5 patarimai kaip paruošti automobilį žiemai

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Mikroautobusų remontas Vilniuje

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Geras autoservisas Vilniuje

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Telefonas automobilyje

Kokią įrangą reikia turėti norint naudotis telefonu automobilyje?

Akumuliatorių darbas

Krovinių ekspedicija

„Apelsinų žievelės“ efektas

Mobilizatorius – dar vienas galvosūkis ilgapirščiams

Rinkodaros triukai: kodėl meluoja automobilio spidometras?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.