• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sudarytas 2022 m. juodųjų dėmių keliuose žemėlapis – su rekomendacijomis vairuotojams

juodųjų dėmių keliuose žemėlapis

Transporto kompetencijų agentūra (TKA) pagal 2018–2021 m. įskaitinių eismo įvykių duomenis nustatė 2022 metų juodąsias dėmes valstybinės reikšmės keliuose ir sudarė juodųjų dėmių žemėlapį. Šiemet jame pažymėtos 42 juodosios dėmės, t. y. 2 juodosiomis dėmėmis mažiau nei praėjusiais metais.

TKA parengtame virtualiame 2022 m. juodųjų dėmių žemėlapyje pateikiamos vairuotojams skirtos rekomendacijos kiekvienoje juodojoje dėmėje, kurias parengė ekspertai, atsižvelgiant į avaringos vietos susidarymo aplinkybes. 

Juodosios dėmės su visa tyrimų informacija yra perduotos VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijai, kuri suplanuos eismo saugos priemonių įgyvendinimą, juodųjų dėmių trūkumams pašalinti.

Kodėl susiformuoja juodosios dėmės?

Juodosios dėmės – tai tokie kelių ruožai, kuriuose koncentruojasi eismo įvykiai, pagal šiuo metu galiojančią metodiką juodoji dėmė nustatoma jei per 4 paskutinius metus jame įvyko 4 arba daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo žmonės arba patyrė sužalojimus eismo įvykio metu. Dažnai jos susiformuoja dėl esamų kelio saugos trūkumų ir eismo įvykiai turi tendenciją kartotis, todėl labai svarbu atlikti išsamius kiekvienos avaringos vietos tyrimus ir kaip įmanoma greičiau pašalinti šių nelaimingų atsitikimų rizikos priežastis. Todėl TKA eismo saugos specialistai kasmet atlieka tokius tyrimus ir pasiūlo priemones problemoms pašalinti. 

„Tačiau ne vien kelio infrastruktūros saugos trūkumai lemia juodosios dėmės susidarymo priežastis – 2022 metais nustatyta 12 juodųjų dėmių, t. y. 29 % nuo visų, kurios susiformavo dėl eismo įvykių, kurių kaltininkai buvo neblaivūs, neturėjo teisės vairuoti arba pasišalino iš eismo įvykių vietos“, – sako TKA Transporto paslaugų skyriaus vadovas Evaldas Morkūnas. 

Analizuojant 2022 m. juodąsias dėmes ir jose įvykusius eismo įvykius nustatyta, kad:

  • 42 % visų, sankryžose įvykusių eismo įvykių sudaro susidūrimai sukant į kairę (apsisukant). 
  • 40 % visų, kelių ruožuose, įvykusių eismo įvykių sudaro užvažiavimai ant pėsčiojo arba dviratininko. 
  • Nuvažiavimai nuo kelio sudaro 33 % visų užmiestyje nustatytų eismo įvykių.

Nustačius juodąsias dėmes yra atliekami kiekvienos avaringos vietos tyrimai. Analizuojant juodųjų dėmių vietas specialistai nustato problemas sankryžose susijusias su nesaugiu eismo organizavimu (plati važiuojamoji dalis, neapsaugoti kairiniai posūkiai, matomumo ribojimas ir kita). Juodosios dėmės ne sankryžose susiformuoja dėl riboto kelio matomumo, dėl vertikalių ar horizontalių kelio kreivių, nesaugios šalikelės, aukštų kelio sankasos šlaitų, arti kelio augančių medžių. 

Juodosiose dėmėse įvykusių eismo įvykių sukelti nuostoliai ekonomikai

2022 m. šalies valstybinės reikšmės keliuose susiformavusiose juodosiose dėmėse žuvo 16 ir buvo sužeisti 248 eismo dalyviai. Žala Lietuvos ekonomikai dėl žuvusiųjų ir sužeistųjų juodosiose dėmėse sudarė apie 12,98 milijonų eurų. Patirti nuostoliai dėl eismo įvykiuose nukentėjusių žmonių 2020–2022 m. nustatytose juodosiose dėmėse, apskaičiuoti įvertinant sužalojimo lygį (žuvę, sunkiai arba lengvai sužeisti), pagal nustatytą vidutinę vieno įskaitinio eismo įvykio materialinę žalą valstybei.

Eismo saugos specialistų žinutė vairuotojams ir pėstiesiems

Eismo saugumo sistemą sudaro trys pagrindinės dalys „Žmogus (žmogiškasis faktorius) – Automobiliai – Kelias ir jį supanti aplinka“. Šios komponentės kasdien eisme sąveikauja tarpusavyje, pati silpniausia grandis yra žmogiškasis faktorius, dėl žmogaus daromų klaidų, neatidumo, atsakomybės stokos.

Kiekvieno eismo dalyvio, nesvarbu kokiame vaidmenyje dalyvauja eisme, asmeninės atsakomybės suvokimas, tinkamas rizikos įvertinimas yra svarbiausias elementas. Dalyvaudamas eisme kiekvienas eismo dalyvis turi: laikytis kelių eismo taisyklių; būti budrus ir atsargus; būti pastebimas kitiems eismo dalyviams; būti mandagus kitų eismo dalyvių atžvilgiu. 

„Kalbant apie eismo saugumą, nepakankamas dėmesys skiriamas pėstiesiems eismo dalyviams. Žmogus, norintis vairuoti automobilį, turi išlaikyti egzaminą, gauti vairuotojo pažymėjimą. Tuo tarpu pėstiesiems jokių kursų nėra. Atrodo, kad kiekvienas sugebantis eiti, yra pilnateisis eismo dalyvis. Deja, eismo įvykių, kurių priežastimi tampa neteisingas pėsčiųjų elgesys. Analizė rodo, kad kintančios, vis sudėtingesnėmis tampančios eismo situacijos reikalauja didesnio pėsčiųjų pasirengimo: teorinių žinių, dėmesio, atsakomybės“, – mintimis dalinosi E. Morkūnas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Europiečiai „Lexus“ įvertino kaip patikimiausią automobilių prekės ženklą

Ar gera investicija – klasikinis rusiškas automobilis?

Pirmoji pagalba kelyje – ar mokame ją suteikti?

Kodėl svarbu atlikti antikorozinį padengimą?

Automobilių remonto atliekos

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Priekabos vilklimo taisyklės

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Stogo skersiniai

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

STRAIPSNIAI

Sportinių automobilių gerbėjams – pirmasis dvivietis MINI Coupe

Dėmių sudarymas

Numatomi pasikeitimai suteikiant teisę vairuoti motociklus ir triračius

Sunkiai pastebimi motociklininkai

Apsauginei mašinos priežiūrai – vos penkios minutės!

Transporto priemonių priežiūra (vežančių pavojingus krovinius)

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.