• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Šaltis kausto automobilius: techninės pagalbos poreikis išaugo keturis kartus

Automobilio užkūrimas žiemą

Naujieji metai prasidėjo rimtais pokyčiais – termometrų stulpelis staiga smuko net keliolika laipsnių. Meteorologai įspėja, kad vietomis šaltis gali spustelėti iki žemesnės nei -20 laipsnių temperatūros. Tokios sąlygos žada rimtus iššūkius vairuotojams ir išaugusį specialistų pagalbos poreikį.

BTA draudimo statistiniai duomenys rodo, kad sausio pradžioje atšalus orams vairuotojai net keturis kartus dažniau nei gruodį kreipėsi į bendrovę prašydami evakuatoriaus pagalbos. Dažniausios priežastys, dėl kurių reikėjo pagalbos – neužsivedantis variklis, neatrakinamos automobilio durelės, užšalę degalai. Draudimo bendrovės klientai sausio pradžioje dukart dažniau prašė suteikti jiems pakaitinį automobilį nei gruodžio viduryje, kai dienomis vyravo daugiausiai teigiama temperatūra.

„Šalčių išauginamas evakuatorių poreikis – kasmet stebima situacija. Taip pat pastebime, kad privalomuoju draudimu besidraudžiantys vairuotojai vis labiau vertina draudimo bendrovės teikiamą pagalbos kelyje paslaugą. Kasko draudimą besirenkantys vairuotojai atitinkamai vis dažniau renkasi draudimą su galimybe gauti pakaitinį automobilį sugedus apdraustajam“, –  sako Andrius Žiukelis, BTA ekspertizių skyriaus vadovas.

Nuo atrakinimo iki važiavimo

„Vyraujant tokiems šalčiams vairuotojai gali susidurti su didele problemų įvairove – nuo automobilio atidarymo iki važiavimo sąlygų“, – sako „Vilnius Tech“ Automobilių inžinerijos katedros profesorius, dr. Vidas Žuraulis.

Profesoriaus teigimu, netikėtas šaltukas, ypač po drėgnesnių orų, yra prasta žinia laikantiems automobilį lauke arba nešildomoje stoginėje. Kyla nemenka rizika, kad atidaryti transporto priemonės dureles bus ne taip paprasta kaip visada. Pavyzdžiui, gali prišalti durų sandarinimo gumos ir kiti elementai, priklausomai nuo automobilio modelio šalčiui gali būti jautresnė automobilio spynelė, rankenėlės ar kiti elementai.

„Nuo tokių problemų galima apsisaugoti specialiomis cheminėmis priemonėmis, kurias reikia panaudoti dar prieš paliekant automobilį šaltyje“, – užsimena V. Žuraulis.

Su kita problema susiduriama norint užvesti automobilį. Ypač – su dyzeliniu varikliu. „Jei akumuliatorius ne pirmos jaunystės arba važinėjama trumpesniais atstumais, generatorius nespėja įkrauti akumuliatoriaus iki pakankamo lygio. Kai spusteli šaltukas, klampesnė alyva ir šalčio paveikti besisukantys elementai apsunkina variklio paleidimą“, – nurodo profesorius.

Jo teigimu, nuo sunkaus variklio paleidimo geriausiai apsaugo dar prieš šalčius atliktas akumuliatoriaus įkrovimas išoriniu krovikliu.

Prieš šalčius būtina pasirūpinti, kad langų apiplovimo skystis būtų skirtas naudoti žiemą. Mat krentant temperatūrai vasarinis skystis nesipurškia, o dėl užšalimo besiplėsdamas jis gali deformuoti apiplovimo skysčio bakelį ir kitus apiplovimo sistemos elementus. Tad neapdairūs vairuotojai gali susidurti ir su netikėtomis remonto išlaidomis.

Į temperatūros pokyčius gana jautriai reaguoja ir padangų slėgis, todėl atšalus pravartu užsukti į degalinę ir pasitikrinti, ar jis yra pakankamas.

Profesorius rekomenduoja prieš žiemą pasikeisti ir valytuvų šluoteles. Mat esant žemesnei temperatūrai išryškėja, kad prasčiau valomas priekinis stiklas. Ypač tai matosi tamsoje ar esant įvairaus tipo krituliams. Sumažėjęs matomumas didina kelionių rizikingumą.

Taip pat matomumą blogina rasojantys langai. Todėl, anot V. Žuraulio, periodinio automobilio aptarnavimo metu reikia nepamiršti pasikeisti salono oro filtrą, kuris užtikrina geresnę salono oro ventiliaciją. Be to, daugiau drėgmės kaupiasi medžiaginiuose kilimėliuose – prieš žiemą juos geriau pasikeisti į guminius.

Padės kaimynas arba evakuatorius

Kuomet dėl šalčio nepavyksta užvesti automobilio, pirma kylanti mintis – ieškoti kaimynų pagalbos. Tai, anot profesoriaus, yra galimas sprendimas, tačiau ir šiek tiek rizikingas. „Šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug elektros instaliacijų, valdymo blokų, kurie labai jautrūs įtampos šuoliams. Dėl to svarbu laidus sujungti teisinga tvarka. Rekomenduojama, kad automobilis-donoras įkrovimo metu būtų užgesintas. Tada jo valdymo sistemos yra išjungtos ir užtikrinamas didesnis jo saugumas“, – rekomenduoja ekspertas.

Profesoriaus teigimu, senesni metodai – stūmimas ar tempimas – šiais laikais vis rečiau naudojami. Mat tai ir mažiau saugu, ir ne visuomet tam pakanka vietos ankštuose kiemuose. Be to, vis daugiau automobilių yra su automatine greičių dėže, tad toks būdas vis mažiau aktualus.

„Prireikus pagalbos kelyje evakuatorius gali ne tik nugabenti neužsivedantį automobilį į autoservisą, bet ir suteikti nuotolinę konsultaciją arba pagalbą atrakinant ar užvedant automobilį vietoje. Jeigu nėra padėti galinčio kaimyno, atitinkamą draudimo paslaugą užsisakiusiems vairuotojams visuomet gali nemokamai padėti ekspertas“, – sako A. Žiukelis.

Kaip užvesti variklį šaltyje?

Jeigu akumuliatorius vis dar sugeba sukti variklį, profesorius V. Žuraulis dalinasi patarimu, kaip variklį užvesti efektyviausiai.

„Dyzeliniams varikliams pirmiausiai galima tik įjungti degimą, kad pašiltų variklio kaitinimo žvakės. Po to – trumpai, kelias sekundes pasukti variklį, kad išsijudintų visi besisukantys elementai – velenai, stūmoklinė grupė, diržai. Akumuliatorių reikėtų naudoti taupiai, variklį iš jo energijos sukti neilgais intervalais. Bandyti užvedinėti reikėtų tik iš antro, trečio ar net ketvirto karto. Tai ypač aktualu automobiliams su dyzeliniais varikliais. Išmintas sankabos pedalas taip pat sumažins mechaninį pasipriešinimą variklio paleidimo metu“, – rekomenduoja V. Žuraulis. 

Esant žemai temperatūrai jis nepataria agresyviai spausti akceleratoriaus vos užvedus variklį – jis kurį laiką turėtų padirbti laisvomis apsukomis, kad apšiltų sustengę elementai, kad būtų pasiekta bent darbinei artima temperatūra.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

Milikonių įkalnė
Skaityti

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai
Skaityti

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

NAUJIENOS

Vilniaus judumo žemėlapis

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

PATARIMAI

Suportų restauravimas

Pustuštis kuro bakas kenkia

Karštis automobilyje

Neslūgstanti karščio banga Lietuvoje: ką privalo žinoti vairuotojai, norėdami sumažinti nelaimingų įvykių tikimybę

Patarimai dviračių vairuotojams

Profesionalus starterių remontas Panevėžyje

Kad padangos tarnautų ilgiau

PARTNERIO TURINYS

Vaizdo registratorius

GPS meistras pataria

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Vasaros kelionės automobiliu: ką reikia žinoti apie dviračių laikiklius ir kitus aksesuarus

Išmetimo sistema

Kodėl dažomi automobiliai ir kokia dažymo paskirtis?

„Apelsinų žievelės“ efektas

Dviejų kanalų stiprintuvai

Variklio diržas – juodą darbą atliekantis gumos gabalas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.