Didžiausia kelionių organizatorė Baltijos šalyse „Novaturo“ grupė trečiąjį šių metų ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų. Tai – 3,6 proc. mažiau nei atitinkamą 2023 m. ketvirtį. Bendrovės pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) buvo neigiamas ir sudarė 2,6 mln. eurų, o grynasis nuostolis – 2,9 mln. eurų. Tiesa, neigiamus šio ketvirčio rezultatus pavyko sušvelninti rugsėjį, kurį bendrovė dirbo pelningai.
„Trečiąjį ketvirtį vis dar jautėme anksčiau įvardintų priežasčių neigiamą poveikį – kelionių pasiūlos perteklių ir aršią konkurenciją kainomis rinkoje, ypač kelionėms į Turkiją, Graikijos salas. Tam, kad užtikrintume savo klientų pasitenkinimą ir toliau išlaikytume jų pasitikėjimą, net stebėdami pasiūlos perteklių, optimizaciją vykdėme gana nuosaikiai. Be to, kelionių programos optimizavimo galimybės buvo ribotos ir dėl turimų išankstinių įsipareigojimų avialinijoms. Vis tik, išnaudojant plačią mūsų kelionių krypčių pasiūlą, pavyko sušvelninti ketvirčio nuostolį, o rugsėjį fiksuoti pelną. Atsižvelgiant į šių metų dinamiką turizmo rinkoje vertiname tai teigiamai“, – sako „Novaturo“ vadovas K. Kaikaris.
Trečiąjį ketvirtį „Novaturas“ aptarnavo 79,1 tūkst. klientų. Palyginimui, atitinkamą praėjusių metų ketvirtį jų skaičiuota 85,7 tūkst. Pokytis pirmiausia susijęs su mažesnėmis klientų apimtimis Turkijos kryptyje (-11,2 proc. grupės mastu) dėl itin plačios pasiūlos rinkoje šį sezoną. Visgi turimas krypčių asortimentas leido veiklą bent iš dalies diversifikuoti. Aptarnautų klientų skaičius minėtą ketvirtį ryškiausiai augo Ispanijos kurortuose (+137 proc. grupės mastu) – tokį rezultatą lėmė tai, jog bendrovė visose rinkose plėtė apimtis Malagoje, po pertraukos naujai pristatė klientams Maljorką, taip pat didėjo populiarumas Kosta Brava bei Kosta Dorada kurortuose.
Stiprins finansinį pajėgumą
Per šių metų sausį-rugsėjį bendrovė iš viso aptarnavo 191,8 tūkst. keliautojų (-8,7 proc., palyginus su 2023 m. sausiu-rugsėju) ir gavo 152,4 mln. eurų pajamų (-6,6 proc.). Bendrovės 9 mėnesių EBITDA siekia -4,1 mln. eurų, o grynieji nuostoliai – 5,2 mln. eurų. Siekiant suvaldyti patirtą nuostolį ir užsitikrinti įmonės finansinį pajėgumą, bendrovė, kaip skelbta anksčiau, ketina pasitelkti išorinius finansinius instrumentus.
„Kitų metų apimtis, taip pat vasaros sezoną jau dabar planuojame atsižvelgdami į šių metų pamokas, pasikeitusią situaciją rinkoje ir siekdami užsitikrinti didesnį lankstumą valdant rizikas, – sako K. Kaikaris. – Mūsų artimiausi uždaviniai paskutinį šių metų ketvirtį yra užtikrinti finansinį stabilumą. Tai svarbu subalansuojant pinigų srautų svyravimus, kurie atsiranda dėl verslo specifikos ir sezoniškumo. Siekiame efektyviai planuoti ateinančius sezonus ir tokiu būdu grįžti į tvariai pelningos veiklos kelią“.
„Novaturas“ praneša, kad tęsia dialogus su finansinėmis institucijomis dėl galimų sprendimų finansiniam pajėgumui stiprinti, kurie tuo pačiu atvertų galimybes investuoti į tolimesnį klientų patirties gerinimą ir paslaugų plėtrą. Apie sprendimus bendrovė informuos atskiru pranešimu per biržą.
Optimistiškai nuteikia augę išankstiniai žiemos pardavimai ir egzotinės kryptys
Vertindama trečiąjį ketvirtį bendrovė fiksavo išaugusius išankstinių žiemos sezono kelionių pardavimus visose rinkose. Per šią liepą-rugsėjį žiemos pardavimai Lietuvoje ir Latvijoje padidėjo atitinkamai 28,2 proc. ir 37,3 proc., lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais. Estijoje dalį laiko buvo fiksuojamas mažėjimas, kas siejama su bendra sudėtingesne makroekonomine situacija šalyje, tačiau vertinant visą ketvirtį pardavimai taip pat augo 16,1 proc.
Ryškesnį augimą bendrovė fiksavo Egipte, Kanarų salose, Jungtiniuose Arabų Emyratuose (Dubajuje). Be to, „Novaturas“ stebi aktyvesnį nei praėjusiais metais susidomėjimą egzotinėmis kryptimis (+20,4 proc. grupės mastu). Iš visų bendrovės siūlomų tolimųjų žiemos krypčių labiausiai augo Vietnamas (Saigonas), Meksika (Kankunas), Indonezija (Balis).
Išankstinių pardavimų augimas rodo tiek keliautojų pasitikėjimą „Novaturu“, tiek ir keliautojų įprotį planuotis keliones iš anksto, ką bendrovė skatina. Keliautojams tai užtikrina galimybę rinktis ir plataus skrydžių, viešbučių asortimento, o bendrovei suteikia daugiau užtikrintumo planuojant apimtis.
Hibridinis paketavimas ir tinklalapio atnaujinimai
Bendrovė toliau vysto ir klientų patirtį gerinančius sprendimus, tarp kurių – hibridinis kelionių paketavimas, leisiantis išplėsti viešbučių pasiūlą keliautojams. Integruodamas naujus apgyvendinimo paslaugų teikėjus, „Novaturas“ planuoja pasiūlyti klientams daugiau lankstumo ir patrauklesnes kainas. Be to, hibridinio paketavimo sprendimas taip pat siejamas su veiklos efektyvumo didinimu, nes prisidės prie suplanuotų skrydžių užpildymo. Hibridinius kelionių paketus klientams tikimasi pasiūlyti dar šių metų ketvirtąjį ketvirtį.
Kitas šiemet numatytas atnaujinimas – tęsiamas įmonės tinklalapio tobulinimas, tokiu būdu nuosekliai stiprinant ir tiesioginius pardavimus. Įvertinus klientų patirtį, tobulinama kelionių paieškos funkcija ir rezultatų atvaizdavimas. Taip pat „Novaturas“ planuoja pasitelkti dirbtinio intelekto įrankius, kurie padėtų pateikti detalesnius viešbučių aprašymus, surinkti atsiliepimus iš skirtingų platformų, kad klientai galėtų išsirinkti jiems patraukliausią viešbučio variantą.
„Novaturo“ grupės 2024 m. trijų ketvirčių veiklos rezultatai (tūkst. Eur):
Apie įmonę
„Novaturo“ grupė yra didžiausias ir vienintelis užsakomųjų skrydžių vietinio kapitalo kelionių organizatorius Baltijos šalyse, siūlantis vasaros ir žiemos keliones daugiau kaip 30-yje krypčių visame pasaulyje bei daugiau nei 100 pažintinių kelionių maršrutų. Audituotais duomenimis, 2023 m. „Novaturo“ grupė fiksavo 208,3 mln. eurų pajamų ir aptarnavo 259 tūkst. keleivių Lietuvoje, Latvijoje, Estijoje.