• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Automobilių parko pokyčiai per dešimtmetį: populiariausi modeliai nesikeičia, dešimtimis kartų auga naujos kartos automobilių populiarumas

Lietuvos automobilių parkas per dešimtmetį sumažėjo, šiek tiek atjaunėjo, o jame ir toliau populiariausiais išlieka „Volkswagen“ markės automobiliai. Specialistai pastebi, kad akivaizdžiausi automobilių parko pokyčiai siejami su naujos kartos transporto priemonėmis: vien per ketverius metus, nuo 2013 m., Lietuvos keliuose elektromobilių skaičius išaugo 40 kartų, o hibridinių – daugiau nei 3 kartus.

Populiariausi vokiški automobiliai

Kaip ir prieš dešimtmetį, lietuviai ir dabar dažniausiai renkasi vokiškus automobilius. Jei 

2007 m. pirmame populiariausių dešimtuke buvo 6 skirtingų modelių vokiški automobiliai, tai šiemet net 9 iš 10 pozicijų užima Vokietijos gamintojai.

„Pirmame dešimtuke realiai nepakitusios per dešimtmetį liko tik pirmosios dvi vietos. Tiek tada, tiek dabar populiariausi automobiliai – „Volkswagen Passat“ bei „Volkswagen Golf“. Kiek sumažėjo „Audi“ automobilių populiarumas: prieš dešimt metų „Audi 80“ bei „Audi 100“ rikiavosi 3 ir 4 populiariausiųjų sąrašo vietoje, o dabar penketuke matome tik „Audi 80“. Pagal situaciją gatvėse ir keliuose galima numanyti, kad būtent „Audi 80“ automobiliai yra anksčiau įregistruoti, o realiai į kelius išrieda vis rečiau, – pokyčius vardija BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, krenta į akis ir tai, kad nuo 2007 m. populiariausiųjų dešimtuke neliko nei vieno Japonijos automobilių gamintojo.

„Anksčiau dvidešimtuke buvo net 3 Japonijos gamintojų automobiliai („Mazda 323“, „Mazda 626“ ir „Honda Civic“), Dabar, jei vos ne antru tautos automobiliu tituluojamas „Toyota Avensis“, dvidešimtuke nebūtų nei vieno Japonijos gamintojo“, – sako specialistas.

Automobilis – vis dar prestižo reikalas

Žiukelio teigimu, vertinant automobilių amžių Lietuvoje matyti, kad šalies automobilių parkas šiek tiek jaunėja.

„Prieš 10 metų, populiariausi automobiliai buvo nuo 14 iki 22 metų amžiaus, šiemet – nuo 11 iki 21. Taigi tendencija, panašu, yra lėtai gerėjanti. Kita vertus, akivaizdu, kad automobilis ir toliau išlieka ne tiesiog transporto priemone, bet ir tam tikru prestižo, socialinio statuso reikalu. Jei anksčiau pirmame populiariausiųjų dvidešimtuke 10 automobilių modelių buvo žemesnės vidutinės klasės, tai dabar tokių – tik 8“, – tendencijas komentuoja A. Žiukelis.

Jo teigimu, tai atspindi tendenciją, kad būtent klasė, o ne amžius, yra vienas svarbesnių kriterijų renkantis, kokį automobilį įsigyti.

„Nors už tą pačią sumą galima būtų įsigyti naujesnį, saugesnį ir net ekonomiškesnį, tačiau žemesnės klasės automobilį, Lietuvos vairuotojai vis gi dažniau renkasi senesnius, bet aukštesnės klasės automobilių modelius“, – sako specialistas.

Pasak A.Žiukelio, į akis krenta ir tai, kad pastarąjį dešimtmetį išaugo vienatūrių automobilių populiarumas.

„Galbūt tai galima sieti su gausėjančiomis šeimomis, o gal tiesiog tampame praktiškesni, tačiau jei prieš 10 metų populiariausiųjų sąraše buvo tik vienas vienatūris, tai šiemet – net keturi“, – sako Ekspertizių skyriaus vadovas.

Dyzeliniai pirmauja, sparčiausias augimas – tarp hibridų ir elektromobilių

Remiantis „Regitros“ duomenimis, nuo 2013 m. stebima tendencija, jog labiausiai mažėja naujai registruojamų benzininių automobilių.

„Analizuodami „Regitros“ duomenis matome, kad naujai registruotų benzininių automobilių skaičius sumažėjo nuo 38 tūkst. per 2013 m. iki 29 tūkst. per šių metų 10 mėnesių. Jei tokia tendencija išliks,  galutinis metinis skaičius sieks apie 35 tūkst. naujai registruotų automobilių, kurie varomi benzinu. Benzinu-dujomis varomų naujai užregistruotų automobilių taip pat sumažėjo, nors ir labai neženkliai: nuo 3,8 tūkst. per 2013 metus iki 3 tūkst. naujai užregistruotų automobilių per šių metų 10 mėnesių. Aišku, būtina turėti omenyje, kad dalis automobilių savininkų dujinę įrangą susimontuoja vėliau, jau po pirmos registracijos“, – sako BTA specialistas.

Tuo tarpu per ketverius metus išaugo naujai registruotų dyzelinių automobilių populiarumas.

„Nuo 108 tūkst. 2013 metais, iki beveik 98 tūkst. per 10 šių metų mėnesių. Jei tiek pat bus registruojama ir per likusius pora mėnesių, tai galutinis skaičius sieks apie 117 tūkst. Tad panašu, kad priešingai nei kartais atrodo, būtent dyzeliniai automobiliai yra patys populiariausi, jų Lietuvoje vis dar registruojama daugiau“, – pastebi A. Žiukelis.

Tačiau didžiausias šuolis ir proveržis stebimas hibridinių automobilių ir elektromobilių rinkoje. Čia augimas per kelerius metus siekia dešimtis kartų.

„Nėra jokios abejonės, kad smarkiai daugėja naujos kartos automobilių. Štai vien hibridinių automobilių padaugėjo nuo 665 naujai užregistruotų per 2013 metus, iki 2 tūkst. šiemet per 10 mėnesių. Tuo tarpu elektra varomų automobilių 2013 m. registruota vos 6, o šiemet – jau 239 per 10 šių metų mėnesių. Taigi, nors dyzelinių automobilių vis dar daugiausiai, nors ir jų skaičius vis dar didėja, labiausiai pastebimas didelis hibridinių bei elektrinių automobilių skaičiaus augimas.“, – konstatuoja A. Žiukelis.

Anot jo, pokyčius reiktų sieti su išaugusiu tokio tipo automobilių prieinamumu, sparčiai tobulėjančiomis technologijomis, gerėjančia naujos kartos automobiliams pritaikyta infrastruktūra, stiprėjančiu ekologiniu sąmoningumu bei imlumu technologinėms naujovėms.

Draudimo bendrovė BTA yra viena iš didžiausių ne gyvybės draudimo bendrovių Lietuvoje, Baltijos šalių draudimo rinkos lyderės „Vienna Insurance Group AG“ narė. 2016 m. BTA užregistravo beveik 50 000 žalų, klientams atlygino nuostolių už 36,4 mln. eurų. Turėdama didelę draudimo veiklos patirtį, bendrovė savo klientams siūlo vieną plačiausių draudimo produktų pasirinkimą rinkoje. Pernai BTA savo draudimo partneriu pasirinko daugiau nei 500 000 privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta apie 1 000 000 draudimo sutarčių už 67,7 milijonus eurų.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

NAUJIENOS

tararoleris

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

PATARIMAI

Starterio tipas

Koks starterio tipas geriausias mano automobiliui?

Prieš perkant automobilį būtinai reikia atkreipti dėmesį į…

Automobilių pasaulio mitai: kaip tarp jų nepasiklysti

Žieminės padangos vasarą – ar galima ?

Vairavimas esant pagirioms

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

PARTNERIO TURINYS

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

STRAIPSNIAI

Stiklų tamsinimas: išlikti nematomam neįmanoma

Policijos pareigūnų teisės ir vairuotojų pareigos

Žieminės padangos privalomos

Pagalbininkai ištikus bėdai

Suskubę montuoti vasarines padangas vairuotojai klysta

Automobilio kėbulo dažymas

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.