• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Akumuliatoriaus darbo kokybę lemia ir vairuotojo maršrutai

Akumuliatorių priežiūros ir prekybos specialistai vairuotojus skirsto į dvi kategorijas – tuos, kurie dėl šios vienos svarbiausių automobilio elektros įrangos dalių nenori turėti problemų, ir tuos, kurie, tik nusipirkę naują akumuliatorių, jį pamiršta.

Būtent pastariesiems praėjusios savaitės šalčiai priminė, kad jog jų automobilyje yra akumuliatorius, deja, nebeatliekantis savo funkcijų. Tą patvirtina ir akumuliatorius parduodančių įmonių direktoriai, ir šią automobilio širdimi kartais vadinamą detalę prižiūrinčių servisų meistrai, praėjusią savaitę sulaukę itin daug klientų.

Specialistai vieningai pripažįsta – problemų turėjo tie automobilių savininkai, kurie dar prieš šalčius nepasirūpino akumuliatoriaus būkle.

„Dar rudenį reikėtų patikrinti, ar akumuliatorius turi pakankamai galios. Tačiau tai – ne vienintelis vairuotojo, kuris nenori turėti problemų žiemą, darbas. Būtina atkreipti dėmesį ir į mašinos starterio, ir į generatoriaus būklę.

Prieš žiemą privaloma patikrinti ir tepalus – esant būtinybei pakeisti juos į labiau tinkančius didesniems šalčiams, t.y., stingstančius prie žemesnės temperatūros”, – sako vienos akumuliatorių priežiūra besirūpinančios Klaipėdos bendrovės meistras Vilius Kujalis.

Pasak jo, akumuliatoriaus pasiruošimas žiemą atlikti savo funkcijas priklauso ir nuo vairuotojo maršrutų.

„Jeigu važinėjama miesto režimu, t.y. mažais atstumais, dažnai paleidžiant ir sustabdant variklį, akumuliatorius paprasčiausiai nepasikrauna. Atėjus šalčiams, sumažėja jo elektrolito tankis, ir akumuliatorius nebeturi tiek galingumo, kiek reikėtų paleisti šaltesnę naktį lauke praleidusio automobilio variklį”, – sako V. Kujalis.

Be to, žiemą akumuliatoriaus energiją naudoja daugiau automobilio elektros įrangos – lempos (įjungus artimųjų šviesų žibintus mūsų keliais privalu važinėti nuo rugsėjo 1 dienos iki balandžio 1 dienos) ir valytuvai, taip pat šildytuvo ventiliatorius bei galinio stiklo apšildymo įranga bei papildomi (pvz., rūko) žibintai.

Maža to – žiemą važinėjama mažesniais greičiais, o tai reiškia, kad akumuliatorius pasikrauna mažiau nei esant dinamiškesniam judėjimo stiliui.

Žinoma, nereikėtų pamiršti ir žmogiškųjų faktorių, taip pat lemiančių akumuliatoriaus ” mirtį”
– dažnai jis iškraunamas ilgesniam laikui užmiršus išjungti nejudančio automobilio išorinius ar vidaus apšvietimo prietaisus. Gali būti, kad energiją iš akumuliatoriaus „pavagia” ir srovės nutekėjimas grandinėje.

Jei dažniau važinėjama minėtuoju miesto režimu, specialistai pataria laikas nuo laiko papildomai pakrauti akumuliatorių. Tai galima padaryti jį parnešus į namus
ar garažą ir prijungus prie specialaus automatinio įkroviklio, tačiau, žinoma, geriau šį darbą patikėti servisų ar specializuotų bendrovių darbuotojams, nes dažnai prieš šią procedūrą reikia pašalinti ant plokščių susidariusį švino sulfatą.

Perkant akumuliatorių patartina atkreipti dėmesį ne tik į, suprantama, jo tinkamumą tam ar kitam automobiliui ar galią, bet ir į elektrolito (distiliuoto vandens ir sieros rūgšties junginio) tankį. Lietuvoje galiojantys Europos standartai numato, kad akumuliatoriuje turi būti ne mažesnio nei 1,27 g/kub. cm tankio elektrolitas.

Beje, jei nesinaudojate automobiliu visą žiemą, specialistai nepataria akumuliatoriaus neštis į namus ar šildomą garažą – galima jį palikti ir po variklio antvožu, tačiau reikėtų nuimti laidų gnybtus. Kuo žemesnė bus oro temperatūra, tuo lėčiau išsikraus akumuliatorius. Tačiau neleistina šaltyje palikti išsikrovusio akumuliatoriaus – elektrolitas užšals, o ledo kristalai jį „numarins” galutinai.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • akumuliatorio krovimas
  • akumuliatorio priežiūra
  • akumuliatorius
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

10 būdų kaip išvengti problemų

Patarimai vairuotojams: kaip „išgyventi“ šalčius

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

gyvūnai kelyje

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

Ką daryti, kad variklis žiemą neužšaltų

PARTNERIO TURINYS

Geras autoservisas Vilniuje

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Navigacijos (1 dalis)

STRAIPSNIAI

Automobilių veiklos nuoma

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Per senas vairuoti

Atsargiai, daužtas!

Tvarka garaže

Mercedes-Benz A45 AMG – galingiausias serijinės gamybos hečbekas

„Camaro“: agresyvus sportininkas iš Amerikos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.