Akumuliatorių priežiūros ir prekybos specialistai vairuotojus skirsto į dvi kategorijas – tuos, kurie dėl šios vienos svarbiausių automobilio elektros įrangos dalių nenori turėti problemų, ir tuos, kurie, tik nusipirkę naują akumuliatorių, jį pamiršta.
Būtent pastariesiems praėjusios savaitės šalčiai priminė, kad jog jų automobilyje yra akumuliatorius, deja, nebeatliekantis savo funkcijų. Tą patvirtina ir akumuliatorius parduodančių įmonių direktoriai, ir šią automobilio širdimi kartais vadinamą detalę prižiūrinčių servisų meistrai, praėjusią savaitę sulaukę itin daug klientų.
Specialistai vieningai pripažįsta – problemų turėjo tie automobilių savininkai, kurie dar prieš šalčius nepasirūpino akumuliatoriaus būkle.
“Dar rudenį reikėtų patikrinti, ar akumuliatorius turi pakankamai galios. Tačiau tai – ne vienintelis vairuotojo, kuris nenori turėti problemų žiemą, darbas. Būtina atkreipti dėmesį ir į mašinos starterio, ir į generatoriaus būklę.
Prieš žiemą privaloma patikrinti ir tepalus – esant būtinybei pakeisti juos į labiau tinkančius didesniems šalčiams, t.y., stingstančius prie žemesnės temperatūros”, – sako vienos akumuliatorių priežiūra besirūpinančios Klaipėdos bendrovės meistras Vilius Kujalis.
Pasak jo, akumuliatoriaus pasiruošimas žiemą atlikti savo funkcijas priklauso ir nuo vairuotojo maršrutų.
“Jeigu važinėjama miesto režimu, t.y. mažais atstumais, dažnai paleidžiant ir sustabdant variklį, akumuliatorius paprasčiausiai nepasikrauna. Atėjus šalčiams, sumažėja jo elektrolito tankis, ir akumuliatorius nebeturi tiek galingumo, kiek reikėtų paleisti šaltesnę naktį lauke praleidusio automobilio variklį”, – sako V. Kujalis.
Be to, žiemą akumuliatoriaus energiją naudoja daugiau automobilio elektros įrangos – lempos (įjungus artimųjų šviesų žibintus mūsų keliais privalu važinėti nuo rugsėjo 1 dienos iki balandžio 1 dienos) ir valytuvai, taip pat šildytuvo ventiliatorius bei galinio stiklo apšildymo įranga bei papildomi (pvz., rūko) žibintai.
Maža to – žiemą važinėjama mažesniais greičiais, o tai reiškia, kad akumuliatorius pasikrauna mažiau nei esant dinamiškesniam judėjimo stiliui.
Žinoma, nereikėtų pamiršti ir žmogiškųjų faktorių, taip pat lemiančių akumuliatoriaus ” mirtį”
– dažnai jis iškraunamas ilgesniam laikui užmiršus išjungti nejudančio automobilio išorinius ar vidaus apšvietimo prietaisus. Gali būti, kad energiją iš akumuliatoriaus “pavagia” ir srovės nutekėjimas grandinėje.
Jei dažniau važinėjama minėtuoju miesto režimu, specialistai pataria laikas nuo laiko papildomai pakrauti akumuliatorių. Tai galima padaryti jį parnešus į namus
ar garažą ir prijungus prie specialaus automatinio įkroviklio, tačiau, žinoma, geriau šį darbą patikėti servisų ar specializuotų bendrovių darbuotojams, nes dažnai prieš šią procedūrą reikia pašalinti ant plokščių susidariusį švino sulfatą.
Perkant akumuliatorių patartina atkreipti dėmesį ne tik į, suprantama, jo tinkamumą tam ar kitam automobiliui ar galią, bet ir į elektrolito (distiliuoto vandens ir sieros rūgšties junginio) tankį. Lietuvoje galiojantys Europos standartai numato, kad akumuliatoriuje turi būti ne mažesnio nei 1,27 g/kub. cm tankio elektrolitas.
Beje, jei nesinaudojate automobiliu visą žiemą, specialistai nepataria akumuliatoriaus neštis į namus ar šildomą garažą – galima jį palikti ir po variklio antvožu, tačiau reikėtų nuimti laidų gnybtus. Kuo žemesnė bus oro temperatūra, tuo lėčiau išsikraus akumuliatorius. Tačiau neleistina šaltyje palikti išsikrovusio akumuliatoriaus – elektrolitas užšals, o ledo kristalai jį “numarins” galutinai.