• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Papildytoji realybė – nauja automobilių tobulėjimo kryptis

Automobiliai auga – sulig kiekviena nauja karta didėja jų matmenys, ratlankių dydis, variklio
galia ir daugybė kitų detalių. Neauga (netgi priešingai, nuolat mažėja) tik degalų sąnaudos bei
išmetamųjų dujų emisija. O tarp sparčiausiai pastaruoju metu didėjančių objektų pirmąją
vietą, be jokios abejonės, užimtų interjero ekranai, nes auga automobilių funkcionalumas ir
poreikis atvaizduoti maksimaliai kokybišką vaizdą.

Šiandien automobiliai komplektuojami su 8, 10 ar net 12 colių įstrižainės ekranais. Jie didėja
ne tik dėl didesnių ir todėl lengviau surandamų mygtukų. Nieko nestebina automobilyje
sumontuotos 2 ar 4 aplinkinio vaizdo kameros, suformuojančios 360 laipsnių vaizdą ir
transliuojančios jį į centrinį ekraną. Tačiau jos naudojamos ne tik parkavimui palengvinti.
Papildytoji realybė naviguojant „Daimler“ koncernas priekinę „Mercedes-Benz“ kamerą integravo į navigacinę sistemą.

Naujausiuose jo A, CLA klasių ir kituose modeliuose montuojama sistema priekinės kameros
vaizdą sujungia su navigacijos nurodymais – taip važiavimo kryptį, posūkius, namų numerius
ir kitą svarbiausią informaciją vairuotojas mato gatvėje realiu laiku.

Tai – sudėtingas procesas, nes galingas automobilio kompiuterio procesorius turi maksimaliai
greitai apdoroti kameros nufilmuotą vaizdą ir į jį įterpti navigacinės sistemos nurodymus.
Tikslumas itin svarbus miestuose, kur posūkiai gali būti kas pusšimtį metrų, tad sistema turi
akimirksniu suvokti, kuris kelias yra reikalingas. Procesas nėra paprastas ir daugiau nei 4
išvažiavimus turinčiose žiedinėse sankryžose ar senamiesčio gatvėse, kuriose namų numeriai
kinta kas keliolika metrų. Tam reikia ne tik išmanaus dirbtinio intelekto, bet ir nuolat
atnaujinamos programinės navigacinės sistemos įrangos.

Automobiliuose montuojamos navigacinės sistemos net ir be papildytos realybės
funkcionalumo yra kokybiškos, daugelis jų sukurta bendradarbiaujant su šios srities lyderiais
„Garmin“ ar „TomTom“. Tačiau prieš kelerius metus išpopuliarėjęs „Android Auto“ bei
„Apple CarPlay“ jungiamumas gerokai padidino patogumą naviguojant – tokių programų
kaip „Google Maps“ funkcionalumą automobilių gamintojams pakartoti buvo sunku.

Modernumas padalijo į dvi stovyklas

Papildytoji realybė yra akivaizdus ženklas, kaip toli automobilių gamintojai pažengė
tobulindami multimedijos sistemas. Tai – didelis žingsnis į priekį šioje srityje. Pradininkas
yra „Daimler“ koncernas, tačiau artimiausiais metais panašaus funkcionalumo turėtų įgyti ir
kitų gamintojų automobiliai.

Taip yra daugelio technologijų atveju – inovatyviausi gamintojai jas ištobulina, pristato
serijinės gamybos automobiliuose, o vėliau jas perima kiti. Tačiau dėl vieno aspekto
gamintojai nesutaria ir tobulina skirtingą tų pačių multimedijos sistemų valdymą.

Pačios sistemos tampa vis kompleksiškesnės ir funkcionalesnės, tad automobilių gamintojai
susiduria su dilema, ką naudoti: lietimui jautrų ekraną, rankinį valdiklį ar kitą priemonę?
Koks principas patogesnis? Automobilių ekspertai, vairuotojai ir patys gamintojai pasidaliję į
dvi stovyklas. Vieni tobulina lietimui jautrius ekranus ir jų technologijas, kiti daugiau
dėmesio skiria valdikliams – ratukams ar svirtelėms, kuriais galima pasiekti tą patį rezultatą
kaip ir maigant ekraną.

Derina kelis variantus

Kai kuriuose automobiliuose derinami keli multimedijos valdymo būdai. Pavyzdžiui,
„Mercedes-Benz“ modeliuose bene visus nustatymus ir funkcijas valdyti galima lietimui
jautriu ekranu. Automobilio viduryje taip pat įrengiamas nedidelis lietimui jautrus paviršius,
kaip nešiojamuosiuose kompiuteriuose, o kai kuriuose – ir papildomas sukamas valdiklis.
Niekas neprieštarauja teiginiui, jog akis nukreipti nuo kelio ir funkcijų ieškoti ekrane
vairuojant neturi nieko bendra su eismo saugumu: juk paspausti konkretų mygtuką lietimui
jautriame ekrane į jį nežiūrint yra sudėtinga. Dėl šios priežasties automobilių gamintojai
siekia, kad kuo daugiau funkcijų būtų galima valdyti ant vairo įrengtais mygtukais, o
pagrindinę informaciją matyti ant priekinio stiklo projektuojamame ekrane arba prietaisų
skydelyje greta spidometro. Čia vietos atsiranda ir navigacinės sistemos nurodymams.
Pastaruoju metu vis sparčiau tobulinama trečioji kryptis – valdymas balsu ar judesiais.
Pavyzdžiui, kai kuriuose automobiliuose pamojus ranka prie veidrodėlio įsijungia interjero
apšvietimas, dešine ranka vaizduojant sukimą galima padidinti ar sumažinti garsą. Balso
komandomis daugelyje automobilių šiandien jau galima pasakyti, kur norima nuvykti, surasti
netoliese esantį gerą restoraną, o kai kuriuose – ir keisti oro temperatūrą salone ar sužinoti
naujausią orų informaciją.

Ateitį prognozuoti nėra paprasta, tačiau įvairūs automobilių technologijų specialistai spėja,
jog patobulėjus dirbtinio intelekto galimybėms, būtent balso komandos taps pagrindiniu būdu
įvairioms funkcijoms aktyvuoti. Tai bene geriausiai šiuo metu ištobulintas ir vis tobulinamas
kompromisas tarp patogumo ir funkcionalumo.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Enefit krovimo stotelės
Skaityti

„Enefit“: elektromobilių įkrovimo stotelių skaičius Lietuvoje perkopė 300

Naujų automobilių pardavimai Lietuvoje
Skaityti

Lietuva – lyderė Europoje: sparčiausiai augo naujų automobilių registracijos, fiksuotas elektromobilių šuolis

Dulkės automobilyje
Skaityti

Dulkės ir pirštų antspaudai automobilyje: ar jų valymas tik kova su vėjo malūnais?

Kelių darbai
Skaityti

Kelininkai skelbia savaitgalio darbų statistiką: dėmesys skirtas prevenciniams darbams

Avarijos keliuose sniegas
Skaityti

Pirmos snaigės – pirmosios avarijos keliuose: kodėl kasmet kartojame tas pačias klaidas?

Kelių barstytuvai
Skaityti

AB „Kelių priežiūra“ skelbia barstytuvų vardų konkurso nugalėtojus

Via Lietuva kelio remonto darbai
Skaityti

„Via Lietuva“: kelio tvarkymo darbai Zujūnų seniūnijoje – keisis eismo organizavimo tvarka

Atspindintys dažai
Skaityti

„Via Lietuva“ pristato naują kelių eismo saugumo sprendimą – atspindinčia danga pažymėti kelio atitvarai gali pagerinti matomumą sudėtingomis sąlygomis

Premijos
Skaityti

Premijos kaip rinkodaros priemonė: regionuose tai veikia puikiai

Automobilių entuziastai
Skaityti

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

NAUJIENOS

Psichologija

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

PATARIMAI

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Dar šis tas apie valytuvus

negabaritinio krovinio pervežimas

Kuo skiriasi negabaritinio krovinio pervežimas nuo įprasto transportavimo?

Katalizatorius

Ką daryti norint atsikratyti savo automobilio katalizatoriaus?

Kaip prižiūrėti valytuvus

Dėmės nuo poliravimo

PARTNERIO TURINYS

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Taxi Vilniuje: mobiliųjų programėlių privalumai

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

Starterio gedimo požymiai

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Automobilių tuningo darbai

ŠKODA Citigo: inovatyvus mažylis miestui

Alyvos filtrai

„Continental“ technologijos saugo nuo programišių atakų

Padangos

Patarimai, kurie padės tausoti padangas

Ar „degantis ledas“ – ateities kuras?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.