• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Elektromobilių varžybose „Volkswagen“ ekipažai įvertino – komfortiškai važiuoti apsimoka

Birželio 18-osios rytą Vilniuje startavusios „Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių lenktynės vyko tyliai – buvo girdėti tik padangų čežesys. Vakare visi ekipažai vėl susirinko Druskininkuose, kur po finišo paaiškėjo, kuris per 6 valandas nuvažiavo daugiausiai kilometrų. Pirmą kartą varžybose su naujaisiais „Volkswagen ID.4“ dalyvavę du ekipažai užėmė antrąją ir ketvirtąją vietas didžiausios talpos baterijas turinčių elektromobilių kategorijoje.

Antrąją vietą iškovoję „Autojutos“ atstovai Vladas Vaitkus ir Jonas Dubinskas įveikė 532 km, o per plauką nuo trečiosios likę „Moller Auto“ padalinių darbuotojai Giedrius Zakalskis ir Audrius Gružinskas – 519 km.

Pasiekti tokį rodiklį lauke plieskiant daugiau nei 30 °C karščiui – praktiškai neįgyvendinama užduotis. Į kovą su didesnės talpos baterijas turinčiais elektromobiliais kiek neplanuotai stojęs tinklaraščio „100 proc. elektrinis“  autorius Dainius Jakas, netgi naudodamasis visa „Volkswagen ID.3“ siūloma komforto įranga, perkopė 450 km ribą.

„Ignitis ON: Pažink Lietuvą!“ elektromobilių varžybos šiais metais vėl buvo tiek kitokios. Pagal elektromobilių baterijų talpą visi dalyviai buvo suskirstyti į tris kategorijas: ION1 – iki 40 kWh, ION2 – nuo 41 iki 60 kWh ir ION3 – daugiau nei 60 kWh. Lenktynės buvo suskirstytos į tris etapus (vienos, dviejų ir trijų valandų), buvo nurodytos finišų vietos, tačiau maršrutus dalyviai rinkosi savarankiškai. Pagrindinis tikslas – per 6 valandas, neviršijant liestino greičio ir nepažeidžiant kitų eismo taisyklių, nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų.

Sėkmingas naujo modelio debiutas

Antrąją vietą didžiausios talpos bateriją turinčių elektromobilių ION3 įskaitoje iškovojęs „Autojuta“ technikos direktorius Vladas Vaitkus pripažino, kad pirmą kartą varžybose su naujuoju „Volkswagen ID.4“ startavęs jis ir kolega Jonas Dubinskas nesikankino ir tik dalį maršruto įveikė be kondicionieriaus.

Praėjusiais metais elektromobilių varžybose jis vairavo nediduką „Volkswagen e-Up!“ ir pelnė apdovanojimą už mažiausias vidutines energijos sąnaudas. Šįmet persėdęs į gerokai didesnį, erdvesnį ID.4 su galingesniu varikliu ir talpesne baterija dar labiau įvertino tokio elektromobilio privalumus.

ID.4 baterijos, anot pašnekovo, užtenka norintiems patogiai eksploatuoti elektromobilį ne tik vasarą, bet ir žiemą. 77 kWh energijos atsargų pakanka tam, kad net ir pačiomis blogiausiomis sąlygomis būtų galima nukakti 350–370 km. Ties pagrindinėmis šalies magistralėmis įrengiamos naujos įkrovimo stotelės, todėl keliauti tampa vis patogiau.

„Ionity“ stotelėje 130 km nuvažiuojamam atstumui reikiamą energiją  įsikrovėme per 20 minučių. Ir tai buvo lėtesnis krovimas dėl įkaitusios baterijos, aukšta buvo ir pačios stotelės temperatūra. Grįždami vakare pabandėme dar kartą ir galime patvirtinti, kad ID.4 gali būti kraunamas ir 120 kW galia“, – komentavo V. Vaitkus.

Kasdienis vairavimas – tik su kondicionieriumi 

Ketvirtąją vietą ION3 įskaitoje su naujuoju „Volkswagen ID.4“ užėmęs „Moller Auto“ ekipažas – Giedrius Zakalskis ir Audrius Gružinskas – turėjo realią progą pakovoti dėl vietos pirmajame trejetuke, tačiau šį kartą pavedė įkrovimo galią nuo 50 iki 40 kW apribojusi stotelė. Vyrų skaičiavimu, papildomos energijos būtų užtekę aukštesnę „Audi e-Tron GT“ poziciją lėmusiam 11 km skirtumui panaikinti.

„Įkrauti užtruko 30 min., o su didesne galia galėjome sutaupyti apie 7 min. Magistralėje Vilnius–Kaunas per tą laiką važiuodami leistinu greičiu būtume įveikę apie 14 km, o to būtų užtekę netgi antrajai vietai“, – kalbėjo G. Zakalskis.

Dėl pasikeitusio varžybų formato, pašnekovo teigimu, šiais metais daug lėmė ne tik automobilio techninės galimybės ar ekipažo pasiruošimas, bet ir sėkmė. 30 elektromobilių iš starto vietos pajudėjo vienu metu, todėl rasti laisvą įkrovimo stotelę daug kam tapo rimtu iššūkiu.

„Jei viena stotelė užimta, bandai nusigauti į kitą, bet negali žinoti, ar ir ten rasi laisvą vietą. Galbūt bateriją kraus eilinis elektromobilių varžybose nedalyvaujantis vairuotojas. Todėl važiavome apimti nežinios – nežinojome, pasiseks, ar ne“, – apie sėkmės veiksnį kalbėjo G. Zakalskis.

Pirmą valandą ekipažas įveikė su įjungtu kondicionieriumi, tačiau vėliau pabandė jį išjungti. Dėl to nuvažiuojamas atstumas viena įkrova padidėjo 20 km – tai, įvertinus didesnį nei 400 km nuvažiuojamą „Volkswagen ID.4“ atstumą viena įkrova, yra nereikšmingas skaičius.

„Važinėdamas kasdien kondicionieriaus niekada neišjungčiau. Išimtį galbūt galima padaryti tuo atveju, kai reikia įkrauti bateriją, tačiau stotelė užimta ir laukti nesinori. Jeigu išjungęs kondicionierių pasieksi kitą stotelę arba kelionės tikslą, galima taip ir padaryti“, – komentavo G. Zakalskis.

Išbandė visą komforto įrangą

Tinklalapio 100procentuelektrinis.lt autorius Dainius Jakas vienintelis šių metų varžybose vairavo „Volkswagen ID.3“. Elektromobilių entuziastas tikėjosi, kad, kaip ir pernai, į klases automobiliai bus skirstomi ne pagal bendrąją, o pagal efektyviąją, t. y. realiai išnaudojamą, baterijų talpą. Organizatoriams nusprendus 62 kWh bendrosios talpos bateriją turintį ID.3 modelį priskirti prie ION3 kategorijos (61 kWh ir didesnė baterijos talpa), kovoti dėl geriausio rezultato su pusantro karto didesnes baterijas turinčiais elektromobiliais tapo neįmanoma.

D.Jakas nusprendė tiesiog gerai praleisti laiką ir karštą dieną, visą maršrutą įsijungęs oro kondicionierių, vis tiek sugebėjo įveikti 451 km. Vidutinės energijos sąnaudos – 17,4 kWh/100 km – buvo tokios pat, kaip ir antrąją vietą nuskynusio „Volkswagen“ ekipažo, tačiau mažesnės talpos baterija smarkiai apribojo šeiminio ekipažo galimybes.

„Iš anksto žinojome, jog įspūdingo rezultato pasiekti nepavyks. Ir tai logiška, nes sunku varžytis su elektromobiliais, turinčiais 30 kWh talpesnes baterijas. Na, bent jau lenktyniavome atsipalaidavę ir tuo metu, kai dauguma ekipažų mirko prakaite ar važiavo su pravertais langais, mes įsijungėme ne tik kondicionierių, bet ir masažo funkciją“, – komentavo elektromobilių entuziastas.

D.Jakas išbandė visas ID.3 vairavimo pagalbas, įskaitant eismo juostų stebėjimo ir prisitaikančią pastovaus greičio palaikymo sistemas. Jo teigimu, varžybose įveiktas 451 km – toli gražu ne riba, kiek galima tokiu elektromobiliu įveikti per vieną dieną. Realus dienos atstumas net ir darant ilgas pertraukas gali būti du–tris kartus didesnis, tad elektromobiliu keliauti galima ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Formulė 1
Skaityti

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai
Skaityti

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas
Skaityti

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti
Skaityti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group
Skaityti

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė
Skaityti

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

Metų automobilis 2025
Skaityti

„Metų automobilis 2025“: pretendentų šokiai Bukiškių autodrome

Novaturas
Skaityti

„Novaturas“ trečiąjį ketvirtį gavo 61,1 mln. eurų pajamų, rugsėjis – pelningas

Juodosios dėmės Via Lietuva
Skaityti

Šalies keliuose tapo saugiau: „Via Lietuva“ skelbia apie įgyvendintą šių metų „juodųjų dėmių“ sprendimų planą

vandeniliu varomi autobusai
Skaityti

Naujiems elektra ir vandeniliu varomiems keleiviniams autobusams įsigyti – dar 36 mln. Eur investicijų

Zbigniew Paszkowic
Skaityti

Paskirtas naujasis „ORLEN Lietuva“ generalinis direktorius Zbigniew Paszkowicz

Klaipėda gatvės
Skaityti

Prasidėjus žiemos sezonui – gatvių priežiūros žemėlapis miestiečiams

Vilniaus judumo žemėlapis
Skaityti

„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link

Rimvydas Pocius
Skaityti

Kad pirmasis plikledis neužkluptų netikėtai: trys patarimai iš draudimo ekspertų

„Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“
Skaityti

Naujas „Mercedes-Benz“ kompetencijų centras „eCampus“ susitelks į ateities akumuliatorių technologijas

Automobilių vairavimo taisyklės
Skaityti

10 keisčiausių kelių eismo taisyklių, kurias reikėtų žinoti keliaujant į užsienį

Dviratininkai ir eismo įvykiai
Skaityti

Vasarai artėjant į pabaigą, dviratininkų gatvėse nemažėja: eismo įvykiuose sužalojami kasdien

Elektromobiliai
Skaityti

Elektromobilių vairuotojų privilegijos: nuo viešojo transporto juostų Vilniuje iki didesnio greičio limito Austrijos greitkeliuose

NAUJIENOS

„Viada“ vadovas Linas Vytautas Karlavičius

Ekspertai: teiginiai, kad degalinės nustato degalų kainas – mitas

Elektromobiliai taupymas

Vasara – ilgesnių kelionių automobilių metas: kaip maksimaliai sumažinti elektromobilio energijos sąnaudas?

Paspirtukininkai problemos

Policija įvardijo dažniausias paspirtukininkų „nuodėmes“: be šalmų ir apsvaigę

Stiklo įdauža

Į automobilio stiklą atskriejęs akmenukas gali padaryti ir 8 tūkst. eurų žalą

Žemės ūkio valdymo platforma

Lietuvos laukus jau pjauna autonominiai kombainai: kodėl žemės ūkis nebegali išsiversti be skaitmeninių technologijų?

Baltijos šalių vairuotojai saugumas

Ar Baltijos šalių vairuotojai pasirūpina keleivių saugumu? Statistika dar nedžiugina

PATARIMAI

5 automobilio skysčiai, kurių geriau nesumaišyti

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

Automobilio gedimas judrioj gatvėj

Kaip paruošti automobilį žiemai

Kai nuo sekundžių ir jūsų elgesio priklauso kito gyvybė: ką daryti pastebėjus nuo kelio nuvažiavusį automobilį?

Automobilių remonto atliekos

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

PARTNERIO TURINYS

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Pažintinė kelionė autobusu – dar daugiau įspūdžių

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Kaip žinoti, kad metas naujam akumuliatoriui ir kaip išsirinkti patikimą?

ĮVARDIJO GUDRYBES, KAIP IŠLAIKYTI VAIRAVIMO EGZAMINĄ

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

STRAIPSNIAI

Blogą vairavimą lemia genetika?

Europos sutartis dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) ir jos pasirašymo protokolas

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Gerokai taupesni vilkikai: nauja vilkikų era – ne už kalnų

Padangų keitimo sezonas: ką svarbu žinoti kiekvienam atsakingam vairuotojui

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.