Geriausi ir prasčiausi automobiliai remiantis atliktų testų rezultatais. Vienuolikta dalis: maksimalus greitis.
Pamenate, kaip vaikystėje vaikščiodavome nuo automobilio prie automobilio ir per šoninį langą žiūrėdavome į spidometrą, norėdami sužinoti, kokiu maksimaliu greičiu ta mašina gali važiuoti. Noras draugams pasigirti, kokiu maksimaliu greičiu gali važiuoti jūsų keturratis pagalbininkas, suprantamas. Dideli greičiai išties gerokai kaitina kiekvieno vaizduotę. Vis dėlto saugumo pamiršti niekam nevalia. Automobilius galima suskirstyti į tris grupes: įsibėgėjantys iki 200 km/h, pasiekiantys maksimalų 250 km/h greitį (dauguma tokių mašinų galėtų važiuoti ir greičiau, bet jose įmontuotas elektroninis greičio ribotuvas) ir svajonių modeliai, kurie yra dar greitesni. O mes, kaip įprasta, skelbiame ne tik absoliutų šio palyginimo laimėtoją, bet ir prasčiausią rezultatą tarp visų testuotų mašinų parodžiusį modelį. Be to, įvardijame ir kiekvienos klasės nugalėtojus ir autsaiderius.
Kaip matuojamas maksimalus greitis?
Dėl vis didėjančio naujų automobilių maksimalaus greičio, mums kaskart vis sunkiau ir sunkiau atlikti palyginamuosius testus. Todėl labai dažnai mums tenka pasikliauti gamintojų nurodomais duomenimis. Jei gamintojo pateikiamas maksimalaus greičio dydis mums kelia įtarimų, tada šį techninį parametrą būtinai tikriname. Tai daroma labai paprastai: ta pati kelio atkarpa automobiliu įveikiama skirtingomis kryptimis, o gautų dviejų rezultatų vidurkis ir yra tikrasis testuotos mašinos maksimalus greitis.
Daugiau nei 307 km/h – tokį greitį galima pasiekti tik važiuojant specialiai įrengtomis trasomis, kai atliekami automobilių bandymai
Prabangūs automobiliai
Greičiausias – Porsche Panamera Turbo
maksimalus greitis 303 km/h
Lėčiausias – VW Phaeton 3.2 V6
maksimalus greitis 239 km/h
Dideli automobiliai
Greičiausias – Audi RS 6
maksimalus greitis 303 km/h
Lėčiausias – Mercedes E 220 CDI T (AT)
maksimalus greitis 216 km/h
Vidutiniai automobiliai
Greičiausias – Lexus IS F
maksimalus greitis 270 km/h
Lėčiausias – Ford Mondeo Turn. 1.6 Ti-VCT
maksimalus greitis 185 km/h
Kompaktiniai automobiliai
Greičiausias – Ford Focus 2.5 RS
maksimalus greitis 263 km/h
Lėčiausias – Dacia Logan MCV 1.5 dCi
maksimalus greitis 161 km/
Kabrioletai
Greičiausias – Porsche 911 Turbo
maksimalus greitis 312 km/h
Lėčiausias – Smart Fortwo mhd
maksimalus greitis 145 km/h
Sportiniai automobiliai
Greičiausias – Corvette ZR 1
maksimalus greitis 330 km/
Lėčiausias – Honda Civic Type R
maksimalus greitis 235 km/h
Maži (A klasės) automobiliai
Greičiausias – Mini Clubman JCW
maksimalus greitis 238 km/h
Lėčiausias – Hyundai i10 1.1 (AT)
maksimalus greitis 142 km/h
Pikapai
Greičiausias – VW Amarok 2.0 BiTDI
maksimalus greitis 181 km/h
Lėčiausias – Ford Ranger XLT (AT)
maksimalus greitis 170 km/h
Vienatūriai
Greičiausias – Seat Altea 2.0 TDI FR
maksimalus greitis 208 km/h
Lėčiausias – Opel Meriva 1.3 CDTI
maksimalus greitis 157 km/h
Maži (B klasės) automobiliai
Greičiausias – VW Polo GTI
maksimalus greitis 229 km/h
Lėčiausias – Opel Corsa 1.0 12V
maksimalus greitis 150 km/h
SUV/4×4
Porsche Cayenne Turbo S
maksimalus greitis 280 km/h
Lėčiausias – Land Rover Defender 90 S
maksimalus greitis 130 km/h
O kokia jūsų nuomonė?
Nei SUV, toks kaip Porsche Cayenne Turbo S, kuris pasiekia maksimalų 280 km greitį, nei kompaktinės klasės automobilis, toks kaip Ford Focus 2.5 RS, kuris gali įsibėgėti iki 263 km/h, šiandien jau nieko nestebina. Ar tai reiškia, kad gamintojai pasiekė savo galimybių ribą? Kita vertus, reikia atsižvelgti ir į tai, kad vis greitesni automobiliai nėra labai reikalingi, nes daugelyje pasaulio šalių už važiavimą greitkeliais ar magistralėmis itin dideliu greičiu griežtai baudžiama.