Visiškai paruošiami ir perdažomi naujesni, dažniausiai avarijose apgadinti automobiliai. Perdažymas priklauso nuo apgadinimo lygmens.
Automobiliams taikomas:
• dalinis perdažymas, kai perdažomos durelės, variklio dangčiai, sparnai ir kt.;
• visas automobilio perdažymas.
Kėbulo paruošimas perdažymui yra vienas iš pagrindinių veiksnių, nuo kurių priklauso kaip tas automobilis atrodys po perdažymo. Be to, dažnai nuo to priklauso kiek ilgaamžė bus ir pati danga.
Kėbulo dalių paruošimas iki dažymo susideda iš:
• senų dažų pašalinimo;
• paviršiaus defektų šalinimo dengiant glaistu;
• gruntavimo, mažų įbrėžimų pašalinimo.
Senos dažų dangos dažniausiai pašalinamos dviem būdais:
1. šlifuojant detales (ar dalis) įvairiomis (vibracinėmis, kampinėmis) šlifavimo
mašinėlėmis ar šlifavimo diskais.
2. Cheminis dažų dangos sluoksnio šalinimas su specialiais dažų nuėmikliais.
Šiuo būdu lengva pašalinti dažų sluoksnį nuo didelių paviršių. Po to reikia pašalinti šių medžiagų pėdsakus.
Paviršiaus defekto šalinimas dengiant glaistu. Šiuo metu dvikomponenčiai poliesteriniai glaistai yra standartinė produkcija, kurią naudojant išlyginami paviršiaus nelygumai:
1. įdubimai;
2. gilūs įbrėžimai;
3. banguotumas ir kt.
Šiuolaikiniai poliesteriniai glaistai yra žymiai geresni už anksčiau naudotus nitroceliuliozinius, nes džiūvimo metu jie minimaliai susitraukia. Šiuo metu taikomi glaisto šlifavimo būdai yra:
– šlapias;
– sausas.
Šlapią paruošimą naudoja smulkūs autoservisai, kai glaistytą paviršių šlifuoja šlapiai, t.y. ant kėbulo pilamas vanduo ir glaistas pritrinamas šlifavimo mašinėle vandeniui atspariu šlifavimo popieriumi.
Naudojamas specialus vandens nepraleidžiantis glaistas, kuris po to gerai išdžiovinamas ir nušlifuojamas. Naudojant pigesnį – laidų vandeniui glaistą ir blogai išdžiovinant atsiranda pūslelės, pradeda atsilupinėti dažai. Apie 2/3 defektų atsiranda dėl šlapio šlifavimo.
Sausas šlifavimo metodas lyginant su šlapiuoju yra tarsi be priekaištų. Pagrindinė problema yra greitai apsiveliantis šlifavimo popierius, dėl to didėja išlaidos, kurių mažesni autoservisai nenori.
Sprendimas – plintantis mechanizuotas šlifavimas. Šiais prietaisais galima apdirbti tiek apvalias kėbulo dalis, tiek plokštumas, tai universalūs ir specialūs prietaisai. Dalis šių prietaisų turi dulkių nusiurbimo sistemas (neapsivelia šlifavimo produktais). Dulkės nesitrina tarp šlifavimo mašinos pado ir apdirbamo paviršiaus. Tiekiamas oras sudaro savotišką oro pagalvę, dėl to mažesnė tikimybė prašveisti kiaurai, pridaryti garbanų ar duobių. Apskaičiuota, kad taikant sauso šlifavimo būdą, švitrinis popierius tinkamas iki 30 procentų ilgiau.