Dėl vis brangstančių degalų daugelis vairuotojų mažina važiavimo greitį. O koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias, kiek galima sutaupyti degalų važiuojant skirtingu greičiu ir kiek laiko bei nervų tai kainuoja?
Portalas autobild.lt rašo, jog tai išsiaiškinti pabandė kolegos iš vokiškojo žurnalo “Auto Bild”.
Tyrimą paskatino gerokai šoktelėjusios degalų kainos, dėl kurių vis daugėja vairuotojų, automagistralėse važiuojančių tik 90 km/h greičiu. Ar tikrai toks vairuotojų apsisprendimas duoda naudos ir ar toks važiavimas nevargina?
Testas: trise iš Hamburgo į Miuncheną
Testo planas – trimis identiškais 122 AG galios VW Golf 1.4 TSI tuo pat metu pajudėti iš Stilhorno netoli Hamburgo ir važiuoti iki Holledau poilsio aikštelės šalia Miuncheno. Vienas testo dalyvių važiuoja didžiausiu įmanomu greičiu, kitas stengiasi išlaikyti 130 km/h greitį, o trečiasis rieda 90 km/h.
Taisyklės: stovėjimo spūstyse ir pertraukų laikas atimamas iš bendros važiavimo trukmės, bet degalams papildyti sugaištas laikas – ne. Visi automobiliai važiuoja įjungtomis šviesomis, radiju ir nusistatę klimato kontrolę 22 oC temperatūrai palaikyti. Testo tikslas – gauti praktika paremtus, o ne laboratorijoje apskaičiuotus duomenis.
Tik pradėjęs važiuoti vėžlio tempu vienas dalyvių susiduria su sunkumais: norėdamas magistralėje aplenkti sunkiasvorį vilkiką, jis kaip paprastai pasuka į vidurinę kelio juostą ir, šliauždamas pasirinktu 90 km/h greičiu, tampu kliūtimi važiuojantiesiems iš paskos. Būdamas mandagus vairuotojas, jis susinervina ir nusprendžia, kad kitą kartą verčiau liks dešinėje kelio juostoje ir spaus stabdžius.
Per šį testą netikėtai išaiškėja skirtingi jo dalyvių pojūčiai: kolega Stefanas, kuris važiuoja didžiausiu greičiu (maksimaliai apie 200 km/h), skambina ir skundžiasi lėčiausiam kolegai Aleksui, kad automagistralė sausakimša! Tuo tarpu šiam ji atrodo beveik tuščia.