• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Kelio dangų bandymai

Lietuvoje žengiamas dar vienas žingsnis tvaresnių kelių link – pradedami klimatui neutralių dangų bandymai realiomis eismo sąlygomis. Kaip skelbia AB „Kelių priežiūra“, magistraliniame kelyje A9 Panevėžys–Šiauliai jau įrengtas pirmasis bandomasis ruožas, kuriame naudojami specialiai sukurti mažesnio pasipriešinimo riedėjimui asfalto mišiniai. Projektą „Klimatui neutralios kelių ir gatvių dangos“ įgyvendina AB „Kelių priežiūra“ kartu su VILNIUS TECH Kelių tyrimo institutu, bendradarbiaujant su „Inovacijų agentūra“. Šis projektas yra platesnės iniciatyvos „SmartEcoTech: Sumani ir klimatui neutrali Lietuva“ dalis. 

Tokio tipo bandymai yra svarbūs ne tik kelių priežiūros praktikai, bet ir platesnei tvarios transporto sistemos plėtrai. „Inovacijos yra neatsiejama bendrovės veiklos dalis. Įgyvendindami šį projektą siekiame, kad keliai būtų ne tik patvarūs ir saugūs, bet ir atitiktų šiuolaikinius tvarumo standartus. Mažesnio pasipriešinimo riedėjimui dangos turi didelę reikšmę – jos prisideda prie transporto priemonių išmetamųjų dujų ir degalų sąnaudų mažinimo, triukšmo lygio kontrolės bei patogesnių kelionių užtikrinimo. „Kelių priežiūroje“ siekiama, kad tokios naujovės būtų patikrintos realiomis sąlygomis ir užtikrintų maksimalią naudą visiems eismo dalyviams“, – sako AB „Kelių priežiūra“ generalinis direktorius dr. Audrius Vaitkus. 

Pasak bendrovės atstovų, pirmojo projekto įgyvendinimo etapo metu įrengti penki 100 metrų ruožai, kuriuose panaudoti trys VILNIUS TECH Kelių tyrimo instituto mokslininkų sukurti inovatyvūs mišiniai bei du tipiniai, palyginamajai analizei skirti mišiniai. Dalyvaudama mokslas–verslas projekte, AB „Kelių priežiūra“ turi galimybę šiuos produktus patikrinti realiomis eismo sąlygomis.

Be to, bendrovės iniciatyva pirmą kartą Lietuvoje įrengti du papildomi asfalto viršutinio sluoksnio ruoželiai, kuriuose panaudota beveik 30 proc. naudoto asfalto granulių. Iki šiol nėra natūrinių duomenų apie tokios sudėties dangos patvarumą Lietuvos klimato sąlygomis.

Įgyvendinant projektą bendradarbiaujama su AB „Via Lietuva“, užtikrinant, kad bandymams būtų pasirinkta tinkamiausia vieta magistraliniame kelyje. Tokia projekto struktūra leidžia viename objekte atlikti įvairių dangų palyginimą ir objektyviai įvertinti jų savybes.

Įrengus bandomuosius ruožus, toliau bus vykdoma ilgalaikė jų stebėsena ir vertinimas. Pavyzdžiui, dangų eksploatacinės savybės bus tikrinamos tiek vizualiai, tiek atliekant specializuotus matavimus, priklausomai nuo poreikio ir kintančių eismo bei klimato sąlygų. Tokia metodika leis tiksliai įvertinti inovatyvių mišinių patvarumą, efektyvumą bei jų potencialą platesniam pritaikymui Lietuvos keliuose.

Inovacijų agentūros Proveržio departamento vadovas Martynas Survilas pabrėžia, jog klimatui neutralios kelių dangos – tai vienas iš svarbių žingsnių siekiant Lietuvos tikslo – iki 2050 metų tapti klimatui neutralia valstybe. „Šis projektas rodo, kaip tikslingai taikomos inovacijos gali mažinti transporto sektoriaus poveikį aplinkai. Inovatyvūs kelio dangų mišiniai prisidės prie kelių patvarumo ir ilgaamžiškumo, kurį pajaus Lietuvos gyventojai. Džiaugiamės, kad „Inovacijų agentūra“ gali prisidėti prie tokio tipo iniciatyvų, kurios apjungia mokslinius tyrimus ir verslo potencialą“, – sako M. Survilas.

Bendrovė veiklas šiame projekte pradėjo 2024 m. gruodį. Planuojama, kad jis bus tęsiamas iki 2026 m. balandžio. Vėlesniais etapais bus atliekama galutinio produkto gamyba, jo panaudojimas keliuose bei socialinio, ekonominio ir aplinkos poveikio analizė. Tai suteiks galimybę pagrįstai spręsti dėl klimatui neutralių dangų diegimo Lietuvos kelių tinkle platesniu mastu.

AB „Kelių priežiūra“ yra atsakinga už daugiau kaip 21 500 km valstybinės reikšmės kelių. Pasitelkdama pažangias technologijas ir inovatyvius metodus, bendrovė prisideda prie Lietuvos kelių priežiūros ir saugumo užtikrinimo, o veiklos tobulinimo programos, bendradarbiavimas su mokslininkais bei kitais ekspertais reikšmingai prisideda kuriant tvarią ir efektyvią kelių infrastruktūrą šalyje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

Kolekciniai automobiliai
Skaityti

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

NAUJIENOS

Skaitmeniniai sprendimai

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

Gyvūnai kelyje

Tyrimas atskleidė: kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno

PATARIMAI

Skystesnė ar tirštesnė variklio alyva: kaip pasirinkti?

Kokie nauji automobiliai dažniausiai parduodami su nuolaida?

Vairavimas per balas: ką daryti, kad automobilis netaptų skenduoliu

Padangų tipai bei parametrai

10 būdų kaip išvengti problemų

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

PARTNERIO TURINYS

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Testuojame produktą NANO DIAMOND SHIELD

Geras autoservisas Vilniuje

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

Automobilių stiklų keitimas, įdaužų remontas, poliravimas

Auto keltuvų tipai: vertiname ir renkamės

STRAIPSNIAI

„Sušalusį” automobilį vis dėlto galima užvesti

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias?

Automobilio stebulė

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Specialūs reikalavimai transporto priemonėms ir jų įrangai

Kaip atsiranda poros užpilde

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.