Daug laiko besitęsiantys ginčai tarp automobilistų, kas geriau – dyzelis ar benzinas, tikriausiai niekad nebus universaliai išspręsti. Visgi sinoptikams žadant itin šaltą žiemą, benzinu varomus automobilius vairuojantys žmonės turėtų jaustis saugiau – vienas didžiausių dyzelinių automobilių minusas yra problemos paspaudus stipriems šalčiams. Straipsnyje aptarsiu kaip pažinti vieną dažniausių dyzeliniuose autobiliuose, variklio galvutes gedimą.
Kad vėliau variklio remontas neatsieitų keturženklės sumos, reikėtų patikrinti variklio galvutės būklę. Keletas požymių, kad nemalonus variklio remontas gali artėti ir dėl to kalta galvutė: salonas sunkiai šyla, nors šildytuvas atsuktas visu galingumu, užvedus variklį girdite smarkų burbuliavimą plėtimosi bakelyje, variklio alyvoje atsiranda rusvos spalvos putos.
Kas lemia variklio galvutės dilimą? Svarbiausias veiksnys yra variklio perkaitinimas. Jį iššaukia naudojamas nekokybiškas aušinimo skystis arba per retas aušinimo skysčio keitimas. Būtina į automobilį pilti tik atitinkamo tipo varikliams skirtą aušinimo skystį bei stebėti jo lygį sistemoje. Taip pat, neperspauskite variklio nereikalingomis apsukomis.
Neretai pamirštama, kad automobilio apkrovą tenka atlaikyti ne tik variklio galvutei, bet ir jos tvirtinimo varžtams. Jų priveržimas turi tiesioginės įtakos variklio darbui, ir, šiuo atveju, variklio remonto artėjimui arba išvengimui. Tad keičiant variklio galvutę, pravartu kartu pakeisti ir tvirtinimo varžtus.
Nerekomenduotina variklio galvutės remonto atlikti pačiam – na, nebent esate užkietėjęs automobilistas. Patartina gedimą patikėti specialistams, o ne šaltkalviams be aiškios kvalifikacijos, kurie, jei nesugadins situacijos dar labiau, tai, galimas daiktas, lieps pačiam nusipirkti visas reikalingas naujas detales. Be to, juk atidavę savo mylimą automobilį į patikimas rankas, patys vėliau važinėdami juo jausitės saugiau.