• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Vairavimas žiemą: kaip suvaldyti automobilį?

Iškritęs pirmasis sniegas ne vienam vairuotojui jau padarė žalos, o žiema dar tik prasideda. Kaip turėtų keistis mūsų vairavimo įpročiai šaltuoju metų laiku? Kaip stabdyti automobilį slidžiame kelyje, o kada jokiu būdu nespausti stabdžių pedalo?

Stabdoma apie 1,5 karto ilgiau

Anot instruktoriaus, slidžiame kelyje neišgelbės nei geros padangos, nei prabangus, naujausios elektronikos „prifarširuotas“ automobilis, jeigu vairuotojas neturės galvos ant pečių. „Geriausias kompiuteris – mūsų smegenys“, – įsitikinęs pašnekovas.

Tiesa, visgi pirmiausiai pašnekovas pataria pasirūpinti padangomis. „Keista, bet dar daug kas važinėja vasarinėmis. Prabangiam automobiliui įsigyti žmogus turi pinigų, o padangoms – ne. Apie ką tai byloja? Apie atsakomybės trūkumą“, – svarstė V. Subačius.

Tačiau aklai pasitikėti padangomis nevalia. „Geriausia būtų rasti kokią nors slidžią ar apsnigtą aikštelę ir jas išbandyti – „pagazuoti“, pastabdyti. Žodžiu, reikia patyrinėti savo automobilio galimybes, nepasitikėti juo aklai“, – patarė vairavimo mokyklos „Autoklasė“ instruktorius.

Anot pašnekovo, dažniausia vairuotojų klaida, kad neatsižvelgiama į kelio būklę žiemą, kuri nėra vientisa – slidžią dangą keičia neslidi ir atvirkščiai. „Tiesa, greitį vairuotojai jau sumažino, tačiau saugaus atstumo tarp automobilių laikosi ne visi“, – pastebėjo instruktorius.

Koks atstumas yra saugus? Pasirodo, greitį reikia dalinti iš 2. Pavyzdžiui, jei judate 20 km/h greičiu, iki priekyje esančio automobilio turėtų būti 10 m. Žiemą stabdymo atstumas pailgėja mažiausiai 1,5 karto, todėl reikėtų laikytis dar didesnio atstumo.

Norint apsisaugoti nuo kitų eismo dalyvių „bučinių“, reikia ne tik atidžiai stebėti vaizdą veidrodėliuose, bet ir numatyti galimas kliūtis. „Dažnai vairuotojai „gauna į užpakalį“, kai staigiai stabdo. Mat paskui važiuojantieji dažnai nesilaiko saugaus atstumo.

Kuo tolygiau važiuosite, kuo anksčiau pradėsite stabdyti, kuo tiksliau numatysite visas galimas kliūtis, tuo mažesnė tikimybė nukentėti nuo kitų eismo dalyvių. Automobilis turi judėti taip tolygiai, kaip leidžiasi lėktuvas“, – juokavo pašnekovas.

Todėl, anot jo, svarbu savo „darbo vietą“ pasiruošti tinkamai. Vairuoti negalima su kailiniais ar kitais sunkiais rūbais, kuriuose vos pajudate. Sėdynė turi būti taip sureguliuota, kad patogiai atsiloštumėte, bet rankos nebūtų visiškai ištiestos. „Kad jaustumėte automobilį, nugara turi suaugti su sėdynės atlošu. Be to, taip neįsitempia kūnas, nereikia jo stengtis išlaikyti per posūkius, dirba tik rankos“, – patarė instruktorius.

Kai pradeda mėtyti

V. Subačius pastebi, kad, pradėjus automobilį mėtyti, vairuotojai pasimeta, spaudžia stabdį, staigiai atleidžia akseleratoriaus pedalą arba stipriai įsikimba į vairą. Visų šių veiksmų griežtai negalima daryti.

„Tokiais atvejais svarbiausia automobilį išlaikyti toje pačioje trajektorijoje, tačiau kai spaudžiame stabdį arba staigiai „numetame“ greitį, automobilio priekis palengvėja, o galą pradeda mėtyti. Mat užpakalinių ratų sukibimas geresnis“, – aiškino pašnekovas, kodėl staigiai stabdant slidžiame kelyje automobilis nulekia nuo kelio arba apsisuka 180 laipsnių kampu, dažnai atsidurdamas priešingoje eismo juostoje.

Pajutus, kad automobilį suka, instruktorius pataria jokiu būdu nenuimti kojos nuo akceleratoriaus pedalo. Būtina išlaikyti tą patį greitį arba netgi truputį „pagazuoti“.

„Žinoma, lengva taip patarti. Tokioje situacijoje žmogus išsigąsta ir pasimeta. Dar ir todėl naudinga pavažinėti automobiliu aikštelėje, kad jį pajaustumėte, – patarė V. Subačius. – Labai geras pratimas, lavinantis vairavimo įgūdžius – gyvatukė, kai išprovokuojamas slydimas, tačiau bandoma automobilį išlaikyti tiesioje trajektorijoje“.

Pašnekovas patikino, kad „paslidinėti“ automobiliu aikštelėje saugiu greičiu tikrai nepavojinga. Norint apsiversti slidžiame kelyje, reikėtų labai pasistengti. Daug daugiau pavojų tyko nuo slidaus kelio pereinant ant neslidaus asfalto, kai automobilį pradeda nešti į šoną.

Anot V. Subačiaus, labai svarbu jausti ir automobilio vairą, kai mašiną ima mėtyti. Didžiausia vairuotojų klaida, kai šie tiesiog įsikimba į vairą ir laukia, kas bus.

„Sumėčius pasisuka tik automobilio korpusas. Ratų trajektorija išlieka ta pati, kaip iki mėtymo, todėl juos reikia atsukti. Vairą reikia sukti į tą pusę, į kurią užmetė automobilio galą, tačiau tai daryti reikia labai švelniai, be jokių staigių judesių. Dar labai svarbu vairą pradėti sukti kiek anksčiau nei smarkiai užmetė. Jei uždelsite, jau niekas nepadės“, – aiškino instruktorius.

Sankabą pamirškite

Instruktorius žiemą pataria visiškai pamiršti stabdymą nuspaudus sankabą. Beje, nepatariama ja piktnaudžiauti ir vasarą, nes tuomet gerokai pailgėja stabdymo kelias. „Pajutę, kad pradeda slysti ratai, švelniai atleiskite stabdį. Deja, vairuotojai tik dar labiau jį spaudžia“, – pastebėjo instruktorius.

Taip pat reikia atsiminti, kad jeigu automobilis turi ABS (stabdžių antiblokavimo sistemą), stabdymo kelias bus ilgesnis nei be jos. Kita vertus, ši sistema leidžia valdyti automobilį, todėl yra šansų kliūtį apvažiuoti, jei nepavyksta sustabdyti. Be ABS slystančio automobilio trajektorijos pakeisti neįmanoma.

Prieš sankryžas žiemą reikėtų pradėti stabdyti bent prieš 50 metrų ar netgi anksčiau. Taip pat verta nepamiršti, kad sankryžos – slidžiausi kelio ruožai. Mat čia dėl nuolatinio stabdymo susidaro ledukas. Taip pat visada slidi, net prie nulinės temperatūros, tiltų danga.

Stabdyti reikia pačiu varikliu – švelniai atleidinėjant akseleratoriaus pedalą. Sumažėjus greičiui, galima švelniai spustelėti stabdį. Kai automobilis sulėtėja iki 40-30 km/h, galima įjungti trečią pavarą. Žemesnės pavaros jungti instruktorius nepataria.

„Dar labiau sumažėjus greičiui, galima stabdyti riedant laisva eiga arba nuspaudus sankabą, tačiau pabaigoje stabdį reikia po truputį atleidinėti. Daugelį toks patarimas glumina, tačiau reikia patiems pabandyti, kad suprastumėte, kas vyksta“, – sakė pašnekovas.

Pavojingiausi kelio ruožai

Pavojingiausi kelio ruožai žiemą – padengti sniego koše. Būtent juose dažniausiai automobilį sumėto. Bene dažniausiai jų prisikaupia šalikelėje bei kelio viduryje, tarp eismo juostų.

„Todėl persirikiuoti į kitą eismo juostą reikia labai tolygiai. Nesistenkite staigiai kirsti košės ruožą, išvažinėkite iš jo po truputį. Taip pat atsargiai reikėtų ir grįžti, kurį laiką pavažiavus priešingos eismo juostos vėžėmis.

Tai vadinama uždelstu persirikiavimu. Svarbiausia neišsigąsti, jei sumėtė ir jokiu būdu neatleisti akseleratoriaus pedalo“, – aiškino V. Subačius, įspėdamas, kad tokių manevrų negalima daryti, net jei, jūsų manymų, priešpriešiais važiuojantis automobilis dar toli.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • kaip teisingai stabdyti
  • stabdymas -žiemą
  • vairavimas žiemą
Kiti įrašai
Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

NAUJIENOS

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

PATARIMAI

Automobilio funkcijų valdymas: ar fizinių mygtukų atsisakymas yra teisingas žingsnis?

Elektromobilių vairuotojams netenkant privilegijų svarbus tampa ne tik nuvažiuojamas atstumas

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

Vairavimas be nugaros skausmo

Kaip išsirinkti automobilio draudimą?

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

PARTNERIO TURINYS

Industrinės padangos

Kada keičiamos padangos?

Navigacijos (1 dalis)

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias?

Šlifavimo žymės

Vairavimas per sniegą bei ledą

Specialistas: automobilio variklio ilgai šildyti nereikia

Vokiečiai paskelbė dažniausiai gendančių automobilių sąrašą

Draudimo terminai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.