• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

„Sušalusį” automobilį vis dėlto galima užvesti

Oro temperatūrai nukritus žemiau 15 laipsnių šalčio, neužvedamų automobilių skaičius padidėja maždaug trečdaliu. Su tokiomis problemomis dažniausiai susiduriama pirmųjų staigių šalčių metu, kai vairuotojai dar nėra tinkamai paruošę automobilių žiemos vairavimo sezonui.

Todėl kalbiname vieno automobilių serviso direktorių Artūrą Melniką, kuris sutiko „Šiaulių naujienoms“ papasakoti, kaip reikia elgtis žmonėms, kurie šaltuoju sezonu niekaip negali išjudinti „sušalusių“ savo automobilių.

Nuo ko priklauso, kad automobilis minusinėje temperatūroje neužsikuria?

Dažniausiai (apie 80 procentų) ši problema ištinka žmones, kurie turi automobilius su dyzeliniais varikliais. Kad dyzelinis variklis šaltuoju periodu užsivestų, reikia, kad į variklio cilindrus patektų šiltas dyzelinas ir kad gerai suktų starterį. Dyzeliniuose varikliuose paduodamas kuras dažniausiai pašildomas kaitinamosiomis žvakėmis, kurios variklio cilindruose įkaista iki baltumo (kaip Volframo spiralė lemputėje). Todėl šiam procesui reikia daug energijos – tai yra labai gero akumuliatoriaus. Nors akumuliatorius yra labai geras, tai dar nereiškia, kad „sušalusį“ automobilį pavyks užvesti. Labai svarbios yra variklio kaitinamosios žvakės, kurios pašildo dyzeliną. Gana dažnai jos perdega ir nebegali tinkamai pašildyti kuro. Be to, labai svarbu yra ir tai, koks dyzelinas – vasarinis ar žieminis yra naudojamas. Galima teigti, kad nuo kuro priklauso trečdalis sėkmės, ar automobilis užsives, ar ne. Vasariniame dyzeline yra daug parafinų, kurie, esant žemai temperatūrai, kurą padaro tirštą kaip kisielius ir šis nepraeina pro kuro filtrą. Todėl šaltuoju sezonu būtina naudoti tik žieminį dyzeliną.

Visų šitų problemų automobiliai su benzininiais varikliais nepatiria. Automobiliai su dujine įranga dažniausiai užsikuria benzinu ir tik pašilus varikliui persijungia į dujas. Be to, dujinius automobilius  reikia ilgiau pašildyti, kad galėtų važiuoti dujomis arba dujas įjungti tik važiuojant užmiestyje, nes Šiaulių miestas nėra toks didelis, todėl žiemą atstumo nuo namų iki darbo gali ir neužtekti dujoms įšilti.

Kiek tai priklauso nuo mašinos „amžiaus“? Gal kuo senesnis automobilis, tuo jį sunkiau žiemą užvesti ir priešingai?

Naujesniuose dyzeliniuose automobiliuose vietoj variklio kaitinamųjų žvakių yra įrengtos modernesnės sistemos, kurios palengvina variklio užvedimą šaltuoju metu. Tačiau visiškai šios problemos neišsprendžia. Tarkime, senesnis automobilis su tvarkingomis variklio kaitinamosiomis žvakėmis, geru akumuliatoriumi ir tinkamu kuru puikiai užsiveda net oro temperatūrai nukritus žemiau 30 laipsnių šalčio. O naujas automobilis, kuriame – vasarinis dyzelinas, tikrai prašys pagalbos.

Be to, šaltuoju metu daugiausia problemų su užvedimu būna dėl silpno akumuliatoriaus. Akumuliatoriai vidutiniškai kainuoja apie 200 litų ir tarnauja apie keturis metus. Tačiau, niekas nekeičia akumuliatoriaus, kol jis veikia. Pirmas šaltukas – geriausias indikatorius akumuliatoriui patikrinti, nes jau atitarnavęs akumuliatorius nesugeba šaltyje išlaikyti energijos, greitai nusilpsta ir kuriant nesugeba reikiamai sukti variklio.

Kokiais būdais vairuotojai bando užvesti automobilius? Ar visi atvejai yra teisingi ir saugūs?

Galima sakyti, kad bet koks priverstinis užvedimas automobiliui yra skausmingas ir dažnai turi pasekmes. Geriausias būdas apsaugoti mašiną nuo šalčio – laikyti automobilį šiltose patalpose (garažuose), jei reikia pakrauti arba pakeisti akumuliatorių, pašalinti net menkiausią priežastį, dėl ko mašina gali neužsivesti ir tik tada užkurti. Tačiau tikrai ne kiekvienas žmogus gali tai sau leisti, nes visi skuba ir tokiai „prabangai“ paprasčiausiai neturi laiko.

Todėl „sušalusius“ automobilius žmonės dažniausiai bando užvesti specialiais laidais, vadinamais „krokodilais“. Kai automobilio akumuliatorius yra pakraunamas nuo kitos transporto priemonės akumuliatoriaus. Svarbu laikytis vienos taisyklės – prieš įjungiant elektros srovę, automobilio srovės „tiekėjo“ savininkas turėtų įjungti visas šviesas ir šildymą, kurie maksimaliai padidintų įtampą ir krovimo metu būtų kuo mažesnis jos svyravimas. Nes dėl krovimo metu atsirandančio stipraus įtampos šuolio gali sugesti automobilio elektronika.

Kartais galima automobilį užvesti tempiant jį buksyravimo lyno pagalba. Tačiau blogoji pusė yra ta, kad „gelbėtojo” automobilio stipriai apkraunama sankaba, kartais net pakvimpa degėsiais ir gali net „subyrėti“. Be to, kartais toks užvedimo būdas baigiasi abiejų automobilių apsilankymu kėbulų remonto dirbtuvėse.

Kur reikia kreiptis, jei šaltuoju metu vairuotojui nepavyksta užvesti automobilio?

Nepavykus užvesti automobilio, vairuotojas turėtų kreiptis į specialistus ar išsikviesti techninę pagalbą, kuri saugiai nugabens automobilį iki remonto dirbtuvių. Tačiau kartais ir atvykus pas automobilių specialistus, „iškankintam“ automobiliui nepakanka pakeisti pakaitinimo žvakių ar kuro filtro. Bandymai įvairiais būdais užvesti automobilį baigiasi variklio perrinkimu. Čia viskas kaip ir medicinoje, kuo ankstesnėje stadijoje kreipsiesi, tuo lengviau bus ligą išgydyti.

Kaip manote, ar vairuotojai visada paruošia savo mašinas šaltajam sezonui? Ar vis dėlto aplaidžiai žiūri į automobilio patikrą prieš žiemą? Kokių klientų daugiau sulaukiate šiuo klausimu – vyrų ar moterų?

Didžioji dalis vairuotojų vis dėlto pasiruošia žiemai, nes žino iš savo ar kaimyno patirties, kaip brangiai kainuoja aplaidumas.

Remonto klausimais į automobilių salonus dažniau kreipiasi vyrai, nes moterys, jeigu yra galimybė, šių problemų sprendimą drąsiai patiki vyrams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • auto užvedimas žiemą
  • automobilio užvedimas su laidais
  • krokodilų naudojimas
Kiti įrašai
Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

NAUJIENOS

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

PATARIMAI

Padangos žiemai: nuo restauruotų iki dygliuotų. Kas geriau?

Viskas ką reikia žinoti apie automobilines žvakes ir laidus

Patarimai atsakingam vairuotojui: kada reikia susirūpinti padangų amžiumi?

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

HONDA automobiliai

HONDA naudoti automobiliai – vieni patikimiausių

Kaip išsirinkti automobilio lemputes kelionėms rudenį?

PARTNERIO TURINYS

Žiema dar nesibaigė: kokių klaidų išvengti vairuojant?

GPS meistras pataria

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Automobilių nuoma Vilniuje ir kitur

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

Stogo skersiniai

STRAIPSNIAI

Teisingai prisekite vaiką saugos diržais

Aistra sugrįžo: „Toyota GT 86“ debiutuoja Tokijo parodoje

Automobilių kėbulų paruošimas perdažymui

Automatinės pavarų dėžės

Automobilių stabdžiai ir ką reikia žinoti

Naujas ES padangų ženklinimas sudrebins padangų prekybą

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.