• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Sureguliuoti ratai tausoja padangas

Reikia tikrinti

Važiuodami lygiu ir tiesiu keliu truputį atitraukite rankas nuo vairo ir leiskite automobiliui judėti pačiam. Jei jis rieda tiesiai – ratų reguliuoti nebūtina. Jeigu juntate, kad tuoj išvažiuosite į kelio vidurį ar jo šalikelę – tikėtina, kad reikia sutvarkyti ratus. Kai ratų geometrijos nukrypimai būna itin dideli, vairuotojui net rankas paskausta stengiantis kelyje išlaikyti tiesią automobilio judėjimo trajektoriją.

Apžiūrėkite padangas ir atkreipkite dėmesį, kuriose vietose išdilęs protektorius. Jei jis nusidėvėjęs tolygiai – galite būti ramus. Tačiau jei vienas padangos šonas nudilęs labiau, tikėtina, kad išsireguliavo ratų geometrija. Prieš ją tikrindami, būtinai pamatuokite, ar pakankamai pripūstos visos padangos. Ant jų neturi būti jokių pūslių ar gumbų. Vairo pavara ir pakabos sujungimai taip pat turi būti techniškai sutvarkyti.

Jei mėgintumėte sureguliuoti automobilio ratų geometriją, nepašalinę defektų, efektas būtų trumpalaikis arba netgi nepavyktų ratų sureguliuoti. Taigi tam sugaištumėte laiko ir lyg į balą išmestumėte pinigus.

Anksčiau ar vėliau ratų geometriją tenka sureguliuoti ar bent patikrinti kiekvienam automobiliui, kad ir kokios markės ar modelio jis būtų.

Jei ratai sureguliuoti tiksliai, vairas yra stabilus, padangos sudyla ne taip greitai.

Ratų geometriją būtina patikrinti po eismo įvykio, jei staiga buvo užvažiuota ant aukšto šaligatvio, pakeitus kai kurias tam tikrų automobilių modelių pakabos ar vairo mechanizmo detales.

Keturi faktoriai

Ratai reguliuojami pagal keturis faktorius. Pirmiausia atkreipiamas dėmesys, kaip ratai pasvirę nuo vertikalios linijos, žiūrint į automobilį iš priekio. Reguliuojant siekiama, kad ratai būtų pasvirę nuo vertikalios linijos į šalis viršuje taip, kaip nustatyta gamintojų.

Šerdeso išilginis posvyris – kampas tarp pasukamojo šerdeso ašies ir vertikalios linijos, kai žiūrime į automobilį iš šonų. Reguliuojant siekiama teigiamo šerdeso išilginio posvyrio arba kampo, kuriuo pasukamojo šerdeso ašis pasvirusi atgal. Pasukamojo šerdeso ašies posvyris – kampas (žiūrime į automobilį iš priekio) tarp vertikalios linijos ir menamos linijos, nuvestos per viršutinį pakabos statramsčio tvirtinimą ir apatinį pakabos svirties rutulinį šarnyrą.

Suvedimas – reikšmė, kuria skiriasi atstumas tarp priekinių vidinių ratų ribų (matuojame stebulės aukštyje) nuo priešingo atstumo, išmatuoto tarp užpakalinių vidinių ratų ribų.

Šerdeso išilginis posvyris ir pasukamojo šerdeso ašies posvyris būna nustatyti gaminant automobilį ir paprastai nekeičiami.

Reguliuojant išvirtimą atleidžiamos pakabos statramsčio viršutinio tvirtinimo veržlės ir statramstis perkeliamas montavimo plokštės pailgų skylių ribose.

Atliko tyrimą

Olandijos Karalystėje buvo išbandytos puspriekabės su specialiai pasuktomis ašimis kelio atžvilgiu ir patyrinėta jų įstrižumo įtaka kuro sunaudojimui.

Kai puspriekabės ašys buvo įprastinės, vilkikas sunaudojo 30 litrų kuro 100 kilometrų kelio.

Kai trys puspriekabės ašys buvo pasuktos įstrižai vienodu 4 minučių kampu, t. y. 10 mm/m kelio atžvilgiu, kuro buvo sunaudota 31,3 litro 100 kilometrų kelio. Taigi degalų prireikė 4,3 procento daugiau.

Kai dvi ašys buvo pasuktos įstrižai 4 minučių kampu, tai yra 10 mm/m kelio atžvilgiu, o vidurinės ašies padėtis nebuvo keista, kuro buvo sunaudota 35,6 litro 100 kilometrų kelio. Sunaudojimas išaugo 18,7 procento.

Įprastą krovininių automobilių kombinaciją Europos keliuose sudaro dviejų ašių vilkikas su trijų ašių puspriekabe. Metinė rida, sakysime, yra 150 000 kilometrų.

Nuvažiavus 150 000 km, padangos susidėvi, jos keičiamos ir perkamas naujas komplektas. Komplekto kaina yra apie 16665 litus. Eksploatavimo patirtis teigia, kad esant sureguliuotomis ašims ir ratams padangų nusidėvėjimas mažėja 20 procentų, taigi galima nuvažiuoti su jomis papildomai 30000 kilometrų ir sutaupyti 3330 litų per metus.

Jei 30 l 100 km kelio yra norma, tai sunkvežimis per metus sunaudoja 45000 litrų dyzelinio kuro 150000 kilometrų. Esant nereguliuotoms ašims ir ratams, sunkvežimis tikrai sunaudoja 4,9 procento kuro daugiau. Tai sudaro papildomai 2210 litrų kuro per metus.

Ar buvo daužtas?

Tik tikslus ir kokybiškas ratų sureguliavimas užtikrina, kad automobilis kelyje bus stabilus, važiuoti bus patogiau ir maloniau, gerokai sumažės pakabos ir padangų keliamas triukšmas. Tada padangų protektoriai dėvėsis tolygiai ir vienodai, ratai maksimaliai sukibs su kelio danga. Visa tai ypač svarbu ir būtina norint, kad automobilis nebūtų pavojingas, o padangos tarnautų tiek, kiek joms priklauso – daugiau nei 4000 km.

Ratus sureguliuoti būtina pakeitus vairo kolonėlę, ratų traukes, atramines gumas, suremontavus važiuoklę ar pasikeitus visus keturis ratlankius. Taip pat reikėtų sutvarkyti ratus, jei pastebėsite, kad kuri nors padanga dėvisi gerokai greičiau už kitas, automobilis kelyje nėra stabilus, šokinėja, darosi sunkiau įveikti posūkius ar sukant automobilio ratai pradeda cypti.

Tvarkant ratus galima pastebėti, ar automobilis nėra buvęs eismo įvykyje, nes gamyklinių automobilio parametrų gali nepavykti atkurti, jei važiuoklė buvo daužta.

Rašyti komentarą
Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • išvertimas
  • pjauna padangas
  • ratų geometrija
  • suvedimas
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Naudoto automobilio pirkimas

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

PATARIMAI

Automobilio žibintai, ką reikia žinoti perkant?

unsplash.com nuotrauka

Patogus „BMW“ automobilių vairavimas rudens metu: kaip užtikrinti komfortą esant šalčiui ir drėgmei?

Kaip išsirinkti akumuliatoriaus kroviklį

Automobilio paruošimas vasaros kelionėms

5 patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms

Automobilis ruošiamas pavasariui

10 tipinių serviso apgaulių

PARTNERIO TURINYS

Tinkamiausių ratų montavimo staklių pasirinkimas: aspektai, kuriuos reikia įvertinti

Amortizatorių keitimas Vilniuje

Automobilinis šaldytuvas

Industrinės padangos

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Šviežia kava automobilyje? Dabar tai įmanoma

STRAIPSNIAI

Saugi kelionė žiemą

Apie GPS

Žieminės padangos vasarą: važinėti pavojinga, o finansiškai – nenaudinga

Mopedo vairuotojo pažymėjimas – nuo 15 metų

Išmokos dydį nustato draudikai

Specialūs reikalavimai transporto priemonėms ir jų įrangai

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.