• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Naujausi metodai tepalų atliekas verčia degalais

Variklinė alyva kasdien nepastebimai cirkuliuoja daugelyje techninės veiklos sričių. Vis tik paprastai ją prisimename tik tada, kai tenka seną automobilio alyvą pakeisti nauja. Ar tuomet susimąstome, kur tepalų likučiai keliaus toliau? Naujausi tyrimai rodo, kad įprasti jų panaudojimo metodai jau neatrodo labai pažangūs, o inovatyvių technologijų dėka alyvos atliekos gali sugrįžti į variklį net kuro pavidalu.

Visi automobilių savininkai puikiai pažįsta nuobodžią ir dažnai atidėliojamą tepalų keitimo rutiną. Tačiau, kaip žinia, niekur nuo to nepabėgsi – naudojama bet kokios rūšies mineralinė ar sintetinė alyva laikui bėgant užsiteršia purvu, metalo nuoplaišomis, vandeniu, cheminėmis ar kitomis medžiagomis. Kiekvienam vairuotojui aišku, kad tokia alyva tampa netinkama naudoti ir ją būtina pakeisti nauja. Tiesa, plika akimi vertinti alyvos nusidėvėjimo nevertėtų – alyvos tarnavimo laikas yra apibrėžiamas gamintojo patvirtinimų ir specifikacijos pagal maksimalų nuvažiuotų kilometrų intervalą. 

Tokie automobilių alyvos keitimo darbai kasdien atliekami visame pasaulyje. Susidarančių milžiniškų atliekų tūrių skaičiai verčia aiktelėti bei ragina ekspertus operatyviai spręsti jų taršos problemą, taikant kuo efektyvesnius metodus.

Ne dėvisi, o užsiteršia

Alyvos atliekos – kur kas blogesnės nei paprastos atliekos: jos labai lėtai yra, netirpsta vandenyje, jose gausu pavojingų medžiagų bei sunkiųjų metalų. Naudota alyva prilimpa prie bet kokio paviršiaus, nesvarbu, kas tai bebūtų –  žemės grumstas, pajūrio smiltys, dumbliai ar lapai. Tai – pagrindinis vandens telkinių taršos šaltinis.

„Autogamintojų ir importuotojų asociacijos“ direktorė Rita Zdanevičienė pasakoja, kad variklinė alyva iš tiesų ne nusidėvi, o užsiteršia, taigi, ją išvalanti technologija leidžia išsaugoti vertingą žaliavą. Be to, jos perdirbimui sunaudojama mažiau energijos nei gaminant alyvą iš grynos, neapdorotos žaliavos. Atlikti laboratoriniai tyrimai ir studijos parodė, kad perdirbta alyva savo kokybe visiškai prilygsta pagamintai iš grynos žaliavos. Visa tai ragina ne tik skatinti alyvos perdirbimo technologiją ir visus su ja susijusius proceso etapus – surinkimą, rūšiavimą, transportavimą ir t.t. – bet ir kurti patobulintus perdirbimo ir naujų pritaikymų metodus.

Vis labiau įsigalint žiedinės ekonomikos modeliui, mokslininkų tikslas – kaip perdirbti kuo didesnį panaudotos alyvos procentą ir kuo labiau sumažinti perdirbimo procesui sunaudojamos energijos kiekį. Taigi, net ir alyvos perdirbimo būdas iš jos išgaunant švarią alyvą nėra vienintelė alternatyva.

Svarbiausiu prioritetu vis labiau tampa atliekų prevencija: atsakingas produkto naudojimas, besaikio eikvojimo mažinimas, kokybiškesnių, ilgaamžiškesnių medžiagų bei daiktų gamybos skatinimas.

Senus metodus išstumia nauji

2011 m. Kembridžo universiteto mokslininkai, patobulinę pirolizės techniką, atrado efektyvų alyvos perdirbimo į degalus metodą. Biocheminės inžinerijos profesorius Howard Chase įsitikinęs, kad jų metodas leisiąs vienu metu išspręsti net dvi problemas: suteiksiąs naują efektyvią atliekų perdirbimo galimybę bei papildomą degalų šaltinį.

Pirolizės technika, naudojama variklinei alyvai paversti į degalus, mokslui buvo pažįstama ir iki šiol. Proceso metu alyvos atliekos kaitinamos be deguonies iki aukštos temperatūros, kol šios suskyla į dujų, skysčių ir kietųjų dalelių mišinį. Iš dujų ir skysčių cheminiu būdu išgaunamas benzinas ar dyzelinas. Tačiau iki šiol vykdavusio proceso metu alyva būdavo kaitinama netolygiai, dėl to dujos ir skysčiai degalais virsdavo sunkiai.

Chase ir jo komanda tvirtina, kad jų naujasis, patobulintas pirolizės metodas įveikė šią problemą – skysčių ir dujų įsisavinimo kliūtys buvo pašalintos. Jo laboratorijoje studentai sukūrė mišinį iš alyvos atliekų ir medžiagos, imlios mikrobangoms. Šį mišinį jie pakaitino mikrobangomis. Naujoji technika pasirodė esanti gerokai efektyvesnė – proceso metu net 90% alyvos atliekų galima paversti degalais.

Nenumokite ranka

R.Zdanevičienė tvirtina, kad nusprendus patiems pasikeisti seną alyvą, būtina laikytis saugos reikalavimų – panaudotą alyvą supilti tik į hermetišką indą ir pristatyti jį pavojingųjų atliekų tvarkytojams. Joks kitas alyvos atliekų panaudojimo būdas nėra leistinas (naudojimas kurui, dažymui, išpylimas į konteinerius, ant dirvožemio ar į kanalizacijos, drenažo sistemas ir kt). Tą patį privalo padaryti ir autoservisai, keičiantys alyvą klientų automobiliuose. R. Zdanevičienė ragina automobilių savininkus būti sąmoningiems ir naudotis tik legalių autoservisų paslaugomis – taip ir jie patys galės būti ramūs, kad su jų automobilio atliekomis bus pasielgta laikantis įstatymų. Bet koks neteisėtas alyvos atliekų panaudojimas daro žalą aplinkai, žmonėms, gyvūnams, dirvožemio ir vandens organizmams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Raben krovinių pervežimas
Skaityti

Kaip pasirinkti patikimą partnerį vietiniam krovinių pervežimui?

Perku automobilį patarimai
Skaityti

Planuojantiems įsigyti automobilį ekspertas pataria, į ką svarbu atkreipti dėmesį

Kaip greitai parduoti automobilį
Skaityti

Kaip Kaune greitai parduoti automobilį, kurio niekas nenori?

Automobilių programėlės
Skaityti

Top automobilių programėlės, kurios palengvina gyvenimą kelyje

KET baudos 2025
Skaityti

Naujos baudos sumos 2025: ar žinai, kiek kainuoja paspausti pedalą per stipriai?

Lenktynių meistrai
Skaityti

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Automobilio pardavimas
Skaityti

Kaip greitai atsikratyti nereikalingo automobilio ir dar uždirbti

Naudoto automobilio finansavimas
Skaityti

Naudoto automobilio finansavimo galimybės

Mini ekskavatorius
Skaityti

Kokius darbus gali atlikti mini ekskavatorius?

Sandėliavimas
Skaityti

Kodėl verta rinktis ekologiškus logistikos sprendimus?

Eismo įvykio deklaracijos pildymas
Skaityti

Ekspertai pasakė, kur klysta vairuotojai, pildydami eismo įvykio deklaracijas

Automobilių remonto atliekos
Skaityti

Kur dingsta remonto atliekos iš neautorizuotų automobilių servisų?

Audi a8
Skaityti

Atskleisti automobiliai, kurių rida 2022 m. klastota dažniausiai: sąrašo viršuje – Audi A8

Kia naudoti automobiliai
Skaityti

KIA naudoti automobiliai: ar tikrai juos geriausia pirkti iš įmonių?

gyvūnai kelyje
Skaityti

Nemažėjant autoįvykių su laukiniais gyvūnais, aplinkosaugininkai primena važiuoti lėčiau

važinėjimas miškais
Skaityti

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Skaityti

Kaip rasti geriausią vairavimo instruktorių Vilniuje? 

Skaityti

7 patarimai, kaip sumažinti išlaidas degalams

NAUJIENOS

Automobilių entuziastai

Kazino žaidimai automobilių entuziastams

Probro

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

PATARIMAI

Kaip prižiūrėti valytuvus

Automobilio priežiūra

Vilniuje – mažiau rezervuotų parkavimo vietų

Kuo naudingi tranzitiniai sandėliai?

Šešios taisyklės perkant naują automobilį

Pustuštis kuro bakas kenkia

PARTNERIO TURINYS

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

STRAIPSNIAI

Ir į darbą, ir į trasą

Poliesterinių medžiagų suaižėjimas

„Continental“ sukūrė koncepcines elektrinių sunkvežimių padangas

Kontūrai automobilio spalvoje

Kuro filtrai

„Audi TT RS plus“ – naujas adrenalino užtaisas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.