Lietuvoje tikimybė nusipirkti gerą naudotą automobilį tokia pati kaip laimėti milijoną loterijoje.
Vilnietis Donatas Noreika džiaugiasi šių metų pradžioje įsigytu devynerių metų senumo “Toyota Yaris Verso” automobiliu: pakankamai talpus keturių asmenų šeimai, bet kartu ir taupus važinėjant mieste, o, svarbiausia, remiantis žurnalo “Autobild” ekspertų tyrimais, retai genda.
Tiesa, vos tik įsigijęs automobilį, vyras buvo gerokai susierzinęs dėl naujojo pirkinio, mat tepraėjus vos savaitei, “išlindo” rimtas gedimas – variklis nesandaruss. Bet kurioziškiausia šioje istorijoje tai, kad, vilnietis prieš pirkdamas norimą ir Gariūnų automobilių turguje nusižiūrėtą “Toyota Yaris Verso”, nuvežė būsimą šeimos mašiną patikrinti į vieną automobilio gamintojus atstovaujantį autoservisą. Tai jam kainavo 200 Lt. “Meistrai didelių defektų nerado, išskyrus: keistiną akumuliatorių, triukšmingą variklio grandinę ir vos matomą aušinimo sistemos nesandarumą, – prisiminė D.Noreikia. – Kai paklausiau, ar tai rimta, jie pasakė, kad tai gali būti variklio defekto požymis, tačiau patikino, kad jis neturėtų greitai pasireikšti”. Tad vyras surizikavo pirkti.
“Bet pradėjus važiuoti, pastebėjau, kad automobilio krosnelė nešildo salono. Tad visą savaitę praleidau važinėdamas po skirtingus servisus, kol galiausiai išsiaiškinau, kad gedimas gerokai rimtesnis”, – teigė Donatas. Tuomet D.Noreika darkart nuvyko į “Toyota” atstovaujantį servisą ir paprašė dabar jau nemokamai patikrinti variklį ir patvirtinti arba paneigti kituose autoservisuose konstatuotą variklio gedimą. “Ir jie patvirtino”, – skėsteli rankomis jaunas vyras. Bet pripažinti savo žioplumą ir kompensuoti vilniečio patirtas išlaidas autoserviso darbuotojai nenorėjo, tad vyrui teko pačiam maždaug pustrečio tūkstančio litų paploninti piniginę.
O štai, vilnietė Gintarė iki šiol nenori prisiminti savo išsvajotojo “Suzuki SX4” pirkimo istorijos. “Ilgai dvejojau, ar pirkti dėvėtą, ar naują šio gamintojo automobilį, bet norėjau modelio tik su automatine pavarų dėže ir būtinai su visais keturiais varančiaisiais ratais. Deja, tokius mano reikalavimus atitinkantis modelis į Europos rinką netiekiamas. Taigi, beliko dairytis į dėvėtus automobilius iš JAV”, – pasakojo Gintarė.
Ji nusižiūrėjo iš JAV pargabentą, bet Lietuvoje jau pusantrų metų eksploatuotą “Suzukį”. Moteris sutarė su pardavėjais jį patikrinti oficialų gamintoją atstovaujančiame autoservise. “Manau, čia ir buvo didžioji klaida – neturėjau pardavėjui iš anksto pranešti, kokiame autoservise tikrinsiu automobilį. Bet tai supratau tik po keleto valandų, kai jau turėdama nuosavybę patvirtinančius dokumentus ir švilpiau į Vilnių – spustelėjus aksceleratorių, užsidegė lemputė: gedimas variklio sistemoje, – teigė moteris. – Puoliau skambinti į autoservisą, o jie ėmė atsikalbinėti, neva, elektrikas, vos prieš pusantros valandos tikrinęs ketinamą įsigyti automobilį ir nepastebėjęs jokio įtarimo apie galimą gedimą, jau baigė darbą ir išėjo į namus”. Tada moteriai prieš akis iškilo vaizdas, kaip bičiuliškai pasisveikino ir bendravo autoserviso vadovas su pardavėju…
Bet ji, priešingai nei Donatas, nusprendė nenuleisti rankų. “Jau pirmadienį kreipiausi į gamintojo autocentro vadovą, kad dėl jų nekvalifikuotai suteiktų paslaugų, aš priėmiau klaidingą sprendimą ir pareikalavau kompensuoti patirtus nuostolius”, – dėstė Gintarė . Autocentro vadovas labai operatyviai išsiaiškinęs situaciją, pažadėjo moteriai dalies remonto išlaidų arba sumokėtos patikros išlaidų kompensaciją.
Bet Donato ir Gintarės istorijos yra tik dvi iš tūkstančių lietuvių, įsigijusių naudotus automobilius su pardavėjo gerai užmaskuotu broku. Tiesa, absoliuti dauguma lietuvių nenori ar gėdijasi pripažinti buvę apkvailinti apsukrių pardavėjų. O didžiuma tautiečių apskritai jokiame autoservise netikrina įsigyjamo automobilio, jiems užtenka pardavėjo pasakų, jog automobilis nedaužtas, gerai prižiūrėtas, nes juo važinėjo vokietis pensininkas arba namų šeimininkė savaitgaliais į prekybos centrą.
Taigi, ar įmanoma už pakenčiamą kainą įsigyti kokybišką, nesudaužytą dėvėtą automobilį bei, kaip atsitinka, kad net oficialų gamintoją atstovaujantys autoservisai nepastebi paslėptų gedimų ir, kaip pirkėjui pamatyti galimas pardavėjų apgavystes?