• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalai siūlo leisti techninę apžiūrą atlikti visuose sertifikuotuose autoservisuose“

Techninė automobilio apžiūra

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija reikalauja išardyti automobilių techninės apžiūros oligopoliją pakeičiant Vyriausybės nutarimą ir susisiekimo ministro įsakymą, kuriais dirbtinai reguliuojama automobilių techninės apžiūros rinka šalyje.

Nors Konstitucija ir įstatymas užtikrina konkurenciją techninės apžiūros rinkoje, ją vis dėlto varžo žemesnio lygmens teisės aktai, atkreipia dėmesį Seimo liberalai.

Seimo Ekonomikos komiteto nario liberalo Andriaus Bagdono teigimu, automobilių, ypač naujų arba apynaujų, techninę būklę profesionaliai gali įvertinti sertifikuoti autoservisai arba oficialūs gamintojų atstovai, todėl teisės aktais įtvirtinta būtinybė vykti tik į monopolinį apžiūros tinklą yra perteklinė.

„Neseniai vairuotojai keitė padangas. Atvažiavus tokios rutininės procedūros, dauguma transporto priemonių tame pačiame servise galėtų pereiti ir kitą rutininę pareigą – techninę apžiūrą, jeigu tuo metu sueina dvejų metų terminas. Šitaip vairuotojai visas paslaugas gautų vieno langelio principu arčiau namų, užuot laukę eilėse oligopolijos skyriuose“, – pastebi Seimo narys.

Seimo Kaimo reikalų komiteto pirmininko Viktoro Pranckiečio teigimu, netgi traktorių techninė patikra šalyje iš esmės yra liberalesnė už lengvųjų automobilių valstybinę apžiūrą. „Nors žemės ūkio technikos būklės priežiūra yra viešoji paslauga, kurią vykdo savivaldybės, pats jos taikymas yra paprastesnis, patogesnis ir pigesnis už valstybės nustatytą prievolę, kurią kas dvejus metus vykdo visi 1,5 mln. vairuotojų“, – teigia V. Pranckietis. Savivaldybių renkama rinkliava už traktoriaus techninę apžiūrą sudaro 6,8 euro, kai lengvojo automobilio apžiūra šalyje yra 4–5 kartus brangesnė.

Lietuvoje lengvųjų automobilių techninę apžiūrą atlieka 10 uždarųjų akcinių bendrovių, kurios veikia 10 regionų, todėl pagal teritorinį kriterijų jos viena su kita nekonkuruoja. 

Apžiūros centrų tankį pagal regionus reguliuoja valstybė. 

Valstybinę techninę apžiūrą atliekančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje metodiką nustato susisiekimo ministro įsakymas, kuris galioja beveik 20 metų, dar nuo 2004 m. gegužės 13 dienos. Nustatyti apžiūros stočių išsidėstymą įgalioja ir Vyriausybės nutarimas. 

Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas tokių konkurencijos ribojimų nenumato, rinkos nereguliuoja ir susisiekimo ministro įsakymu sudaromas Privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas. 

Be to, dar 2019 m. ir Konkurencijos taryba Vyriausybei siūlė atsisakyti „privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ribojimo“ ir įmonių išsidėstymo šalies teritorijoje kriterijaus.

„Įstatymu leidėjas techninės apžiūros verslui yra nustatęs liberalias taisykles. Tačiau rinka reguliuojama žemesnio lygmens susisiekimo ministro įsakymais ir konkurentams į šią sritį patekti praktiškai neįmanoma. Valstybė atėmė galimybę rinktis. Todėl frakcijos vardu prašome naikinti neskaidrią biurokratiją visiems 1,5 mln. Lietuvos vairuotojų pasiūlant naują, aiškų ir patogų valstybinės apžiūros reguliavimą“, – sako A. Bagdonas.

V. Pranckiečio žodžiais, apžiūros rinkos liberalizavimas užtikrintų ir didesnį paslaugos skaidrumą, nes sertifikuoti autoservisai tausotų savo licenciją ir reputaciją. „Pavyzdžiui, Suomijoje 2010 m. išardžius monopoliją ne tik žymiai išaugo paslaugų kokybė, bet ir praktiškai nebevyksta eismo avarijos dėl gedimų. Vairuotojai netgi gali rinktis valstybinės apžiūros paslaugos teikėją pagal kainą“, – pabrėžia Seimo narys. Suomijoje techninę apžiūrą atlieka privačios įmonės, o valstybės institucija prižiūri atliekamų apžiūrų kokybę.

Europoje vieną liberaliausių techninės priežiūros principų taiko Didžioji Britanija. Ten meistrai, įgiję atitinkamą kompetenciją ir sertifikatą, valstybės deleguotą privalomąją techninę apžiūrą atlieka įvairiuose autoservisuose. Tuo metu Latvijoje rinka reguliuojama dar griežčiau: techninę apžiūrą atlieka vietinis „Regitros“ analogas – valstybės valdoma įmonė „Kelių eismo ir saugumo direktoratas“ (CSDD).

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Lenktynių meistrai

Sėkmės formulė: ką gali išmokti iš lenktynių meistrų

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Stabdymo įgūdžius būtina tobulinti

Krovinių gabenimas – ką verta žinoti?

Automobilio remontas gali atsieiti pigiau

Suportų restauravimas

PARTNERIO TURINYS

Skubus važiuoklės remontas Vilniuje

Ekonomikos nuosmukis tapo „Cordiant Prefessional“ tramplinu

Automobilinis šaldytuvas

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Transporto paslaugos: ką renkasi klientai?

Profesionalus važiuoklės remontas

STRAIPSNIAI

Patarimai perkantiems naudotą automobilį

Pagiringas vairuotojas – pavojingas!

Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) pasirašymo protokolas

Populiariausios modifikacijos: ką lietuviai keičia savo kasdieniniuose visureigiuose?

Nuo „Hyundai“ konvejerio nuriedės pirmieji vandeniliu varomi automobiliai

Kondicionieriai: komfortas ant sveikatos ribos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.