• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Padangų keitimo vajus prasideda: norint išvengti eilių geriausia užsirašyti iš anksto

Padangų keitimo laikas

Autoservisų atstovai pastebi, kad prasidėjo kasmetinė apgultis – atšilus orams nutįso eilės vairuotojų, norinčių pasikeisti žiemines padangas į vasarines. Siekiantiems išvengti eilių, rekomenduojama užsirašyti iš anksto, ypač jei planuojate keliones.

„Jau dvi savaites žmonės iš anksto registruojasi padangų keitimui. Negaliu sakyti kad visi puolė tai daryti, bet darbymetis jau prasideda, kalendorius pildosi“, – sako Tadas Kuliešius, padangų srityje besispecializuojančio autoservisų tinklo „Melga“ prekybos direktorius.

Pagal Kelių eismo taisykles (KET) prievolė keisti padangas numatyta du kartus per metus. Nuo balandžio 10 d. iki spalio 31 d. draudžiama eksploatuoti transporto priemones su dygliuotomis padangomis. O nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. draudžiama eksploatuoti automobilius su vasarinėmis padangomis.

Lemtingi keli metrai

Nors vasarinės padangos šiltuoju metų laiku yra tik rekomenduojamos – su nedygliuotomis žieminėmis ir demisezoninėmis padangomis leidžiama važinėti visus metus – specialistai sako, kad to daryti neverta. Nukenčia ir saugumas, ir piniginė.

„Pagrindinis dalykas yra saugumas – juk dažnai vežiojame vaikus, artimuosius. Vasarą su žieminėmis padangomis stabdymo kelias yra ilgesnis. Tie pora metrų gali būti lemtingi. Mitas yra ir taupymo argumentas. Kai kas mano, kad nekeisdami padangų sutaupys. Tačiau žieminės padangos vasarą dėvisi kur kas greičiau, tad ir pirkti naujas reikia dažniau. Padangų nepakeitus, tos, kurios dar galėjo tarnauti kelias žiemas, kitam šaltajam sezonui jau gali būti netinkamos. Be to, ir degalų sąnaudos su žieminėmis padangomis paprastai būna didesnės“, – sako T. Kuliešius.

Tinkamas padangas naudoti ragina ir draudikai. „Apie dygliuotas padangas net nekalbu, jų eksploatacija šiltuoju laikotarpiu yra draudžiama, nes jos gadina kelius. Nedygliuotos padangos vasarą nėra draudžiamos, bet jos sparčiau dėvisi, gali padidinti degalų sąnaudas, turi prastesnes vairavimo ir stabdymo savybes. Iš esmės padangų pakeitimas į vasarines šiltajam metų sezonui priklauso tik nuo pačių vairuotojų sąmoningumo“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Jis priduria, kad draudimo bendrovė, kaip numato privalomojo draudimo įstatymas, žalą nukentėjusiems atlygins net ir tuomet, jei avarijos kaltininkas naudojo sezonui netinkamas padangas. Tačiau, jei paaiškės, kad buvo pažeisti KET reikalavimai, pavyzdžiui, padangos buvo per daug nusidėvėjusios, žala gali būti išieškota iš kaltininko.

„Aš asmeniškai manau, kad jei nedaug važinėjate – vos tūkstantį kitą kilometrų per metus – nevažinėjate greitai ar apkrautu automobiliu ir nėra kitų vairavimą bei eismą apsunkinančių sąlygų, gal ir nebūtina pirkti naujų vasarinių padangų komplekto. Visais kitais atvejais rekomenduočiau tai padaryti“, – sako A. Žiukelis.

Kaip pasirinkti padangas? 

Renkantis padangas Melgos T. Kuliešius siūlo pasakyti konsultantui savo biudžetą, kad jis galėtų tinkamai patarti, ir atkreipti dėmesį į sukibimo su šlapia danga bei pasipriešinimo riedėjimui koeficientus. Pirmasis glaudžiai susijęs su saugumu, antrasis – su degalų sąnaudomis. Abu jie paprastai būna nurodomi raidėmis ant padangų – nuo A iki E. Tiesa, šiuos duomenis nustato ir ant padangų pateikia patys gamintojai. Tarptautinės padangų kokybę ir nurodytų duomenų atitikimą realybei tikrinančios įstaigos nėra, todėl verta atkreipti dėmesį ir į gamintoją.

Gerai žinomos patyrusios kompanijos paprastai nerizikuoja susigadinti reputaciją, o nežinomi gamintojai gali pateikti ir gerokai pagražintus duomenis. Ypač jei gaminių kainos atrodo įtartinai žemos, palyginti su rinkos vidurkiu.

A. Žiukelis, savo ruožtu, primena, kad naudojant ne naujas padangas, verta patikrinti ar jų protektoriaus gylis dar atitinka reikalavimus. Lengvųjų automobilių padangų protektoriaus rašto gylis šiltuoju laikotarpiu turi būti ne mažesnis kaip 1,6 mm, o nuo lapkričio 10 d. iki kovo 31 d. – 3,0 mm.

„Svarbu, kad protektorius būtų tinkamas ne tik montavimo metu, bet ir visą likusį sezoną. Jei padangos jau arti ribos, svarstyčiau apie atsinaujinimą. Juoba kad ir ta KET numatyta minimali riba (1,6 mm), kaip rodo padangų testai, yra per žema. Ties 3 mm dar galime kalbėti apie saugumą esant šlapiai dangai ir sukibimą ant slidesnio paviršiaus, pvz., purvo. Kai protektoriaus gylis yra mažesnis, apie saugumą galime kalbėti tik sąlyginai. Realiai tai tik minimalių reikalavimų atitikimas“, – reziumuoja draudimo specialistas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Skaitmeninis sportas
Skaityti

Skaitmeninis sportas: kaip virtualios varžybos keičia mūsų supratimą apie atletiką

Rungtynių sekimas keliaujant
Skaityti

Kaip sekti rungtynes keliaujant

Elektromobilio krovimas
Skaityti

Beveik kas antras lietuvis norėtų persėsti į elektromobilį, tačiau sprendimą atitolina kelios priežastys

Linkuvos gatvės įkalnė
Skaityti

Permainingi orai iššūkių nepagailėjo: padarinius likvidavę rangovai atidaryti eismą Milikonių įkalnėje tikisi iki spalio pabaigos

Triukšmas oro uostas
Skaityti

Atnaujinti triukšmo žemėlapiai – galimybė mažinti poveikį gyvenantiems šalia oro uostų

Kelių remontas
Skaityti

Kelininkai primena grįžtantiems iš pajūrio keliones planuoti atsakingai

Saugus eismas
Skaityti

Svarstomi siūlymai tobulinti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, laukiama gyventojų nuomonės

Tiltas per Dubysos upę remontas
Skaityti

„Via Lietuva“: Raseinių rajone prasideda tilto per Dubysą remonto darbai

Greičio matuokliai
Skaityti

Keliuose – papildomi ženklai prie greičio matuoklių: „Via Lietuva“ paaiškina, ką svarbu žinoti vairuotojams

Apgadintas kombainas draudimas
Skaityti

Ūkininko košmaras: akmuo sugadino kombainą, draudikai skaičiuoja milžiniškus nuostolius

Ekovairavimas
Skaityti

Susisiekimo ministerija atveria ekonomiško vairavimo e.mokymosi platformą: sužinosite, kaip sumažinti degalų sąnaudas ir sutaupyti

Automobiliu per baltijos šalis
Skaityti

Su automobiliu po Baltijos šalis: ką verta žinoti prieš sėdant prie vairo?

Greičio matuokliai
Skaityti

Ministras E. Sabutis įveda aiškesnę tvarką – greičio matuokliai keliaus į pavojingiausius ruožus

Elektromobilio greitas įkrovimas
Skaityti

Elektromobilio įkrovimas per 5 minutes: fantazija ar netolima ateitis?

Kelionės automobiliu
Skaityti

Ilgos kelionės automobiliu: pasiruoškite tinkamai ir pasirūpinkite veiklomis

Bekontaktis atsiskaitymas viešasis transportas Kaune
Skaityti

Bekontaktis atsiskaitymas Kauno viešajame transporte – patogumas vienu prisilietimu

Populiariausios elektromobilių krovimo stotelės
Skaityti

Įvardijo populiariausias elektromobilių įkrovos stoteles: renkasi tas, kurios laiką leidžia išnaudoti prasmingai

TOKS viešasis transportas
Skaityti

„Citadele“ suteikia 7,7 mln. eurų finansavimą TOKS: atnaujins viešąjį transportą Klaipėdos regione

NAUJIENOS

Via Lietuva kelių remontas

„Via Lietuva“: iki rugsėjo vidurio bus atnaujinta beveik 30 km blogiausios būklės krašto kelių

telematikos konferencija

Vilniuje vyksianti tarptautinė telematikos konferencija atskleis, kaip DI keičia transporto sektorių

Keliai liūčių padariniai

Kelininkai fiksuoja liūčių padarinius

Neste degalinė

Prie Panevėžio, „Via Baltica“ kelyje, atidaroma nauja „Neste“ automatinė degalinė

Susisiekimo ministerija viešasis transportas

Susisiekimo ministerija atveria duomenis apie viešąjį transportą: kas perveža daugiausiai keleivių, kiek stotelių ir kur seniausi autobusai?

Formula 1

Kaip analizuoti Formulės 1 Lažybų koeficientus

PATARIMAI

Vairo perkėlimas iš dešinės į kairę

Ką daryti, kad rankinis stabdis neprišaltų?

Ar verta atidėti automobilių techninę apžiūrą?

automobilio garsai

Barška, tarška, cypia, girgžda: penki garsai, kuriuos turėtų atpažinti vairuotojai

Kaip prižiūrėti valytuvus

Suportų restauravimas

PARTNERIO TURINYS

Kemperių remontas Vilniuje

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Geras autoservisas Vilniuje

Kėbulo virinimo darbai Vilniuje

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

„CityBee“: 2017-aisiais Lietuvoje įvyko automobilių dalijimosi paslaugos lūžis

STRAIPSNIAI

Kaip užmontuoti padangą ant ratlankio?

Populiariausios transporto paslaugos

Nuleista uždanga nuo paties brangiausio ir pasiučiausio automobilio pasaulyje: „Lamborghini Veneno“

Kaip pasirūpinti nauju automobiliu?

„Goodyear“ patarimai: kaip pasiruošti žiemos sezonui

Padangų laikymo sąlygos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.