• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Nauja tendencija: vairuotojų trūkumas lemia komercinio transporto populiarumo vėjus

Kiek kainuoja nuvažiuoti vieną kilometrą? Specialistų teigimu, šis rodiklis tebėra vienas svarbiausių, kai verslas renkasi komercinės paskirties automobilį. Vis dažniau vertinimo amplitudę tenka išplėsti dėl itin gajos priežasties, kuri Lietuvoje jaučiama vis stipriau.

Tai darbo jėgos trūkumas ir darbdavių pastangos prisivilioti daugiau vairuotojų, užtikrinant juos tenkinančias sąlygas. Todėl galimybė būsimam vairuotojui nurodyti, kad jis sės prie technologiškai pažangesnio ir itin saugaus automobilio, pavyzdžiui, nepriklausomos saugumo organizacijos „Euro NCAP“ šiemet bandymuose geriausiai įvertintų „Ford“, „Mercedes–Benz“ ar „Volkswagen“ vairo, gali tapti rimtu postūmiu sukirsti rankomis.

Pernai „Ford“ šeštus metus iš eilės dvidešimtyje didžiausių Europos Sąjungos rinkų pardavė daugiausiai – beveik 330 tūkst. – komercinių automobilių, užimdamas 14,6 proc. šio segmento rinkos, o „Transit Custom“ šiemet yra vienas populiariausių tarp gamintojo parduodamų modelių, įrodantis augančią moderniųjų technologijų įtaką komerciniam transportui.

Dvi pirkėjų grupės

Pasak bendrovės „Sixt Lietuva“ pardavimo vadovo Valdo Stanislovaičio, verslo tikslai nesikeičia dėl didelio komercinio furgono, pikapo ar nedidelio miesto kurjerių automobilio. Įmonės siekia uždirbti pelno, todėl visuomet skaičiuoja, kiek kainuos nuvažiuoti vieną kilometrą.

„Nebent komercinio automobilio savininkas pats ir vairuos. Kadangi kiekvienam vairuotojui svarbus kuo naujesnis, saugesnis ir patogesnis automobilis, darbo skelbime nurodžius, kad kompanija siūlo naujus ir šiuolaikiškus automobilius, manau, būtų lengviau pritraukti vairuotojų“, – pastebi komercinio transporto specialistas.

Žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, įvairių automobilių rinkimų vertinimo komisijų narys Vitoldas Milius taip pat išskiria dvi pagrindines verslo grupes, kurios perka lengvąjį komercinį transportą.

„Lengvąjį komercinį transportą perka dideli transporto parkai arba smulkūs verslininkai, amatininkai. Tokios yra ne tik Lietuvos, bet ir pasaulio tendencijos“, – teigia specialistas.

Anot jo, daug automobilių, kuriais bus nuvažiuojama begalė kilometrų, perkantys verslininkai žiūri į skaičiuoklių lenteles, įvertina vieno kilometro kainą ir kiek galima vienu sykiu pristatyti palečių, kilogramų ar kubinių metrų krovinio, lygina skirtingus modelius.

„Amatininkai ir smulkesni verslininkai patys kas dieną važinėja komerciniu automobiliu, todėl jų reikalavimų kartelė būna kiek kitokia. Ypač prakutę verslininkai renkasi komercines mašinas, kurių komfortas panašus į asmeninių automobilių, t. y. turi automatinius kondicionierius, modernius žibintus, pagalbines sistemas ir kitą įrangą“, – vardija V. Milius.

Tuomet ir išryškėja iš asmeninės paskirties modelių perkeliamų sistemų privalumai. Pavyzdžiui, į „Ford Transit“ modelius gali būti montuojama „Active Park Assist“ sistema, dėl kurios gerokai lengviau parkuotis ir manevruoti ankštose erdvėse net ir labiausiai patyrusiems vairuotojams, nes pati suranda tinkamiausią vietą ir reikiama kryptimi suka vairą. Tai padeda išvengti klaidų ir taupo laiką, nes vairuotojui nereikia svarstyti, ar automobilis tilps.

Rūpinasi vairuotojų saugumu

V.Milius pažymi, kad plika akimi matyti tendencija, jog geresnė įranga ar didesnis vairavimą lengvinančių komercinio transporto sistemų pasirinkimas tampa svarbesniu faktoriumi beveik visiems pirkėjams.

Vieni renkasi sau, o transporto parkų valdytojai bando užsitikrinti konkurencinį pranašumą siūlydami palankesnes darbo sąlygas (pažangesnius automobilius) vairuotojams. Tai ypač svarbu dabar, kai įmonės susiduria su kone visų kategorijų vairuotojų trūkumu.

„Neišvengiamai tai susiję ir su saugumu, kadangi šios profesijos atstovai nuvažiuoja labai daug kilometrų, taigi didesnė eismo įvykių galimybė. Lietuvoje yra visokių kelių, miestai plečiasi, infrastruktūra nespėja iš paskos. O tada, žiūrėk, ir per sniegą reikia važiuoti, ir per ledą, todėl patogus ir technologiškai gerai aprūpintas automobilis vairuotojui labai svarbus“, – aiškina V. Milius.

Specialisto žodžius paryškina ir tas faktas, kad „Euro NCAP“ jau ėmė tikrinti aktyviąsias saugumo sistemas, diegiamas būtent į lengvuosius komercinius modelius. Šiemet tarp didžiųjų furgonų nepralenkiamas „auksinis“ „Ford Transit“, pranokęs „sidabrinį“ „Mercedes–Benz Sprinter“ bei „bronzinį“ „Volkswagen Crafter“, o tarp geriausių klasės modelių pateko ir „sidabrinį“ įvertinimą pelnęs „Transit Custom“.

Daug dėmesio saugumo įrangos bandymai skiria automatinėms avarinio stabdymo sistemoms, kurios ypač svarbios, kai bandoma išvengti susidūrimų su kitais eismo dalyviais (lengvosiomis transporto priemonėmis, pėsčiaisiais ar dviratininkais), patiriančiais daugiau žalos nei komerciniai automobiliai.

Pažymėtina, kad „Ford“ avarinio stabdymo sistema pavyzdingai suveikė netgi paties sudėtingiausio pėsčiųjų testo (imituota situacija, kai į kelią priešais kitų transporto priemonių užstotą automobilį išbėga vaikas) metu. Nepriekaištingai įvertintos ir „Transit“ bei „Transit Custom“ modelių kelio ženklų atpažinimo sistemos.

Svarbiau nei namų aplinka

Būtent nedideli eismo įvykiai transporto parkų savininkams kelia galvos skausmą, kadangi automobiliai priverstinai kurį laiką negali dirbti, taigi kurti vertės verslui, ką kalbėti apie vairuotojų traumas ar sužeistus kitus žmones.

V.Miliaus teigimu, todėl darbdavio galimybė ne žodžiais, o techninėmis specifikacijomis vairuotojui deklaruoti būsimą darbo įnagį tampa dideliu pranašumu.

„Žmonėms, kurie darbe praleidžia daugiau laiko nei namie, aplinka tampa vis svarbesnė, todėl automobiliuose kuriamos geresnės sąlygos. Ypač jaunesni vairuotojai dabar atsirenka, kas ir kokias darbo priemones siūlo“, – apibendrina pašnekovas.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Nepaslysti kelyje yra meistriškumas

Patarimai vairuotojams – kaip patiems nustatyti automobilio gedimus

Kaip panaikinti blogą automobilio kvapą?

Automobilio paruošimas žiemai

7 ekspertų patarimai, kaip paruošti savo automobilį žiemai

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

Kaip parduoti savo automobilį

PARTNERIO TURINYS

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

Nebrangi automobilių nuoma Vilniuje

Lengvųjų automobilių padangų rinka

Vaizdo registratorius

Nevažiuojanti transporto priemonė kieme. Kokias problemas ji gali sukelti?

Ar verta į automobilį montuoti ksenonines lemputes?

STRAIPSNIAI

Sunkvežimių dalys

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Vairuotojai turi saugotis stipraus vėjo

Geometrija po remonto

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Žieminės vasarą – ar galima ?

Hidraulinės ir mechaninės stabdžių valdymo sistemos

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.