• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Į gatves grįžę paspirtukininkai toliau žalojasi: susiduria kaktomuša, kenčia pėstieji

Paspirtukai

Vos atšilus orams ir nuomos bendrovėms į gatves išvarius elektrines transporto priemones, pasipylė pranešimai apie paspirtukininkų nelaimes. Ekspertai atkreipia dėmesį, kad nelaimių skaičiaus kreivė kopia į viršų, tuo metu pareigūnai imasi rengti specialius reidus.

Balandžio 12 d. Vilniuje, pėsčiųjų perėjoje automobilis partrenkė nepilnametę paspirtukininkę. Kovo pabaigoje sostinėje maršrutinis autobusas pėsčiųjų perėjoje partrenkė elektriniu paspirtuku važiavusį 16-metį, kuris atsidūrė gydymo įstaigoje. Taipogi kovo mėnesį, Panevėžyje, nepilnametis važiuodamas per nereguliuojamą perėją, atsitrenkė į atvažiuojantį automobilį, o Vilniuje, susidūrus dviem paspirtukininkams, buvo sužalotas vienas vyras. Tai – tik dalis pastarųjų savaičių įvykių. Ekspertai pažymi, kad sezonas tik prasideda ir eismo įvykių statistikos kreivė gali greitai pakilti į viršų.

„Nors elektrinių paspirtukų sezonas dar tik įgauna pagreitį ir ne visos dienos buvo tinkamos pasivažinėjimams, jau netrūksta įvykių, kurių metu būtų sužaloti žmonės. Pastebime, kad susižaloja vis daugiau paauglių. Ankstesni metai parodė, kad elektriniai paspirtukai gali tapti sunkių traumų priežastimi, todėl itin svarbu imtis visų saugumo priemonių“, – sako draudimo bendrovės BTA asmens draudimo rizikų vertintojas Andrius Žilėnas.

Draudimo kompanijos BTA duomenimis, įvykių, kuriuose dalyvauja paspirtukininkai, skaičius kasmet auga 15-20 proc.

Asmenų, kurie susižeidžia keliaudami el. paspirtukais, vidutinis amžius yra 19 metų.

Lūžių iš nubrozdinimų sezonas

Lietuvos kelių policijos duomenimis, vien per paskutinę kovo savaitę į eismo įvykius pateko ir nukentėjo 3 elektrinių paspirtukų vairuotojai.

Traumas jau fiksuoja ir medikai. Kaip sako LSMU Kauno ligoninės Priėmimo skubios pagalbos ir traumų skyriaus vadovas Artūras Šulnius, kol kas sulaukiama tik pavienių traumuotų paspirtukais važinėjančių žmonių. Tačiau praėjusių metų tendencija rodo, kad susižalojusiųjų skaičius pradeda augti antroje pavasario pusėje.

„Paprastai susižalojusių ir į ligoninę atvykusių paspirtukininkų pagausėja kai sulaukiame šiltų orų, nes šaltuoju metų laiku dažniausiai važinėja labiau pasirengę, tinkama apranga ir apsaugomis apsirūpinę paspirtukininkai. Būdingiausios traumos – įvairių kūno dalių sumušimai, nubrozdinimai, riešų, alkūnių lūžiai. Gana dažnai atvyksta stipriai nusibrozdinę veidus, nes važiuoja be šalmų“, – pastebi medikas.

A.Žilėnas atkreipia dėmesį, kad su paspirtukais susijusiuose incidentuose gana dažnai nukenčia ne tik vairuotojai, bet ir praeiviai.

„Paspirtukai pasižymi staigiu įsibėgėjimu, yra itin manevringi, todėl kitiems eismo dalyviams sunku prognozuoti jų judėjimo kryptį. Kita problema – paspirtukai beveik neskleidžia jokio garso, todėl pėstiesiems pastebėti už jų lekiančią transporto priemonę yra dar sunkiau. Dėl šių priežasčių neretai pasitaiko paspirtukininkų susidūrimų su automobiliais, dviračiais ar pėsčiaisiais.

Be susidūrimų su kitais eismo dalyviais, paspirtukininkai dažnai ir patys pervertina savo galimybes bei kelio dangos būklę. Taip pat jaunieji paspirtukininkai nevengia pasivažinėjimo šia transporto priemone dviese ar net trise, taip keleriopai išaugindami sužalojimų riziką“, – komentuoja BTA ekspertas.

Anot jo nelaimės bei pažeidimai gana dažni ir pėsčiųjų perėjose, mat į jas paspirtukininkai neretai įvažiuoja staiga, net neapsidairę. Todėl ekspertas ragina ne tik laikytis kelių eismo taisyklių (KET), bet ir pasirūpinti galvos bei galūnių apsaugomis, važiuoti tik leistinu greičiu ir kirsti gatvę tik leistinoje vietoje, taip, kaip numato KET.

Rengia specialius reidus

Siekiant įvertinti paspirtukininkų budrumą ir atsakingumą, policija pradėjo vykdyti šių transporto priemonių vairuotojų patikras. Vienas iš pavasarį suplanuotų reidų vyko per Velykas, balandžio 9-11 d. Jo metu tikrintas vairuotojų blaivumas ir apsvaigimas nuo narkotinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų. Balandžio pabaigoje, 27–30 d., planuojama dar viena dviračių ir elektrinių paspirtukų vairuotojų kontrolės priemonė. Bus tikrinama, ar šie eismo dalyviai laikosi visų jiems taikomų Kelių eismo taisyklių. Patikrų rezultatai policijos duomenų bazėje bus paskelbti kiek vėliau.

Per 2022 metus pareigūnai iš viso užfiksavo 9 211 įvairių KET pažeidimų, kuriuose dalyvavo dviratininkai ir elektrinių paspirtukų vairuotojai. Daugiau nei 5 000 pažeidėjų dvirates transporto priemones vairavo būdami neblaivūs.

Praėjusiais metais žuvo 5 dviračių vairuotojai, iš jų 3 – tamsiuoju paros metu. 400 dviračių transporto priemonių vairuotojų ir 12 keleivių buvo sužeisti, iš jų – 223 elektrinių paspirtukų vairuotojai.

Panašios priemonės numatomos ir likusį pavasarį.

Kelių policija primena, kad į gatves nesenai išriedėję elektrinių paspirtukų vairuotojai KET taisyklėse priskiriami prie dviračių vairuotojų, jiems taikomos tos pačios eismo taisyklės. Už jų nepaisymą skiriamos baudos nuo 10 iki 230 eurų.

Paspirtukininkų saugumo klausimas keliamas ir Seime. Šiemet atnaujintos kalbos apie Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma sugriežtinti elektrinių paspirtukų naudojimą. Pataisos registruotos dar pernai, tačiau kol kas sprendimai nepriimti. Įstatymų leidėjai nesutaria dėl detalių, ypač, važiavimo šaligatviais, ir būtinybės dėvėti šalmą. Iniciatoriai tikisi, kad prie šio klausimo pavyks sugrįžti pavasario sesijoje.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Naudoto automobilio pirkimas
Skaityti

Kokį pasirinkti – naudotą ar naują elektromobilį? Aptarė privalumus ir minusus

Greičio viršijimas
Skaityti

Viršijote greitį su nuomotu automobiliu? Štai kas jūsų laukia Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje

Automobilio gedimas kelyje
Skaityti

Netikėtai sugedus automobiliui kas dešimtas lietuvis ieško finansinės pagalbos

Draudimas
Skaityti

Važiuoti smagu, netekti skaudu: kaip apsaugoti dvirates transporto priemones nuo ilgapirščių

Krasta auto
Skaityti

„Krasta Auto“ keičia pavadinimą į UAB „Inchcape Auto“

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas: ką reikia žinoti transporto priemonių valdytojams?

komercinis transportas
Skaityti

Naujos kartos „Volkswagen“ komercinės transporto priemonės – modernesnės, efektyvesnės ir universalesnės

Tiltai
Skaityti

10 įspūdingų Lietuvos tiltų, kuriuos „Via Lietuva“ keliautojams rekomenduoja pamatyti šią vasarą

Formulė 1
Skaityti

Ar Lietuva galėtų surengti „Formulės 1“ Didįjį Prizą?

Automobilis šeimai
Skaityti

Kokį automobilį rinktis šeimai?

Vairavimo žinių atnaujinimas
Skaityti

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai
Skaityti

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė
Skaityti

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai
Skaityti

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva
Skaityti

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas
Skaityti

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

Dviračių takai
Skaityti

Tai, ko Lietuvoje dar nebuvo: „Via Lietuva“ pėsčiųjų ir dviračių taką paženklino naktį švytinčiais dažais

Mokami keliai
Skaityti

Plečiamas mokamų kelių tinklas krovininiam ir komerciniam transportui 

NAUJIENOS

Milikonių įkalnė

Dėl rekonstrukcijos uždaroma Milikonių įkalnė: keisis eismo tvarka ir viešojo transporto maršrutai

Internetiniai žaidimai

Geriausi internetiniai žaidimai „Geeks“: strategija, mokslinė fantastika ir linksmos pramogos

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

PATARIMAI

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

10 būdų, kaip sutaupyti degalų

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Pavasaris – tinkamiausias metas pasirūpinti automobilio priežiūra po žiemos: į ką svarbu atkreipti dėmesį?

automobilių dalys akcijos

Automobilių prekes verta pirkti tada, kai taikomos akcijos

Motociklo vairavimo kursai. Patarimai ir praktika. Video

PARTNERIO TURINYS

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Kemperių remontas Vilniuje

Profesionalus važiuoklės remontas

Sėdynių užvalkalai internetu. Kaip ir kur juos pirkti?

GREGAUTO – NAUJAS AUTOELEKTRIKONIKOS SERVISAS VILNIUJE!

Lengvųjų automobilių padangų rinka

STRAIPSNIAI

Užpildo krateriai

Kalantys kompensatoriai, kompensatorių plovimas ir keitimas

Naudotos dalys patvaresnės už naujas kiniškas

Automobilių pakabų niuansai: kuo „Opel“ panašus į BMW?

Kuro filtrai

Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) pasirašymo protokolas

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.