• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Dakaro fanų automobiliai – tik su keturių varančių ratų pavara

Dakaro ralyje kiekvienais metais dalyvauja virš 300 transporto priemonių – visureigių, sunkvežimių, motociklų, keturračių bei bagių. Tačiau Dakaro stovyklose – bivuakuose – kiekvieną vakarą zuja keliskart daugiau transporto priemonių. Didelė dalis jų – komandų aptarnaujantis personalas, žurnalistai ir gerbėjai. Šią rolę užims ir projekto #iGo2Dakar komanda – Mindaugas Plukys ir Andrius Laucius.

Pagrindinis reikalavimas – 4WD

Visiems Dakare būsiantiems automobiliams organizatoriai kelia pagrindinį reikalavimą – jie privalo turėti keturių varančių ratų transmisiją. Nesvarbu ar tai pikapas, ar visureigis, ar mikroautobusas, ar namelis ant ratų, ar sunkvežimis – du varančius ratus turintys modeliai nepageidaujami ir yra siunčiami namo. Vienintelė išimtis yra nameliams ant ratų ar mikroautobusams su sąlyga, jeigu jie priskiriami konkrečiai komandai ir ta komanda naudoja mažiausiai šešis varančius ratus turintį sunkvežimį be priekabos, galintį prireikus tempti kitą transporto priemonę. 

„Suteikdami akreditacijas ar kitokio tipo leidimus dalyviams, organizatoriai prisiima šiokią tokią atsakomybę už jų sveikatą. Todėl norima, kad jie turėtų kiek įmanoma mažiau šansų užklimpti ar tiesiog neįveikti kažkokios kliūties. Patogiausias būdas tam nustatyti yra būtent keturi varomi ratai – toks visureigis paprastai turės ir aukštą prošvaisą, ir kitas pravažumą didinančias sistemas“, – teigia A. Laucius, jau apsilankęs 2017-ųjų Dakaro ralyje kaip komandos fotografas, o 2018-ųjų maratone dalyvausiantis kaip nepriklausomas žiniasklaidos atstovas.

Jis gerai žino, kad 10 tūkstančių kilometrų išbandymui stepėmis, kalnais ir kopomis reikia ne tik pravažumu pasižyminčio, bet ir patogaus visureigio, kuris būtų pritaikytas visiems keliaujantiems. Todėl kai su projekto partneriu M. Plukiu nusprendė, jog į Pietų Ameriką keliaus keturiais ratais varomas „Nissan Navara“ automobilis, jį gerokai patobulino.

„Bazinės „Visia“ komplektacijos „Navara“ virto „Navara Odyssey edition“. Modifikacijų sąrašą vardinti ir pasakoti, kaip kas buvo padaryta, galėčiau visą dieną – patobulinimų išties daug“, – sakė kitas projekto dalyvis M. Plukys.

Paruoštas išbandymams

Vos įsigytas „Nissan Navara“ buvo raudonos spalvos, su skardiniais ratlankiais. Keliautojai modifikacijas pradėjo nuo išvaizdos: juoda plėvele buvo padengti abu buferiai, stogas ir kapotas, ant automobilio uždėti 18 colių skersmens „Diamond Cut“ lengvojo lydinio ratlankiai, o ant jų užmontuotos bekelei skirtos 255/60 R18 išmatavimų „Cooper Discoverer ST Maxx“ padangos.

Pikapo krovinių skyriuje atsirado plastikinis dugno įklotas, jis taip pat uždengtas aliuminiu dangčiu – be jo visi ten esantys daiktai labai greitai paskęstų dulkėse. 

„Ypatingai džiaugiuosi juodais „Thule“ stogo skersiniais – jie ne tik atrodo labai gerai, bet ir yra praktiški, kadangi ant jų galima sudėti nemažai krovinio. „Lazer Triple R“ papildomas žibintas taip pat atlieka ne tik grožio funkciją – jo praktiškumu įsitikinsime, kai teks keliauti tamsiu paros metu. Juk vietos, kur vyks Dakaro ralis, yra arti pusiaujo ir tamsus paros metas ten trunka ilgiau nei per mūsiškę vasarą. Be to, teks susidurti su dideliu karščiu, tad papildomai tamsinome galinius langus, o ant priekinio stiklo uždėjome specialią ultravioletinius spindulius atspindinčią plėvelę“, – pasakojo M. Plukys.

„Navara“ pakaba taip pat patobulinta – vietoje standartinių sumontuoti „Old Man Emu“ amortizatoriai ir spyruoklės, ištveriantys didesnes apkrovas ir užtikrinantys geresnes valdymo savybes bekelėje. Paruošimas bekelei tuo nesibaigia – iš „Hardman 4×4 Accessories“ įsigytas „Rival“ dugno apsaugos komplektas turėtų apsaugoti labiausiai pažeidžiamas pikapo dalis nuo akmenų ir kitų kliūčių, kurių įveikti nepadės ir didelė prošvaisa.

„Automobilis mums reikalingas ne šiaip pasivažinėjimui – tai bus ir darbo vieta, kur visą laiką bus naudojami kompiuteriai, telefonai, fotoaparatų ir kiti krovikliai. Todėl automobilyje papildomai sumontavome 4 USB lizdus ir vieną 220V įtampos keitiklį, kad būtų galima įkrauti bet kokius prietaisus“, – sakė projekto #iGo2Dakar dalyvis.

Visi patobulinimai buvo atlikti rudenį, o lapkričio antroje pusėje „Nissan Navara“–Odisėjas kartu su visais Dakaro ralio dalyviais iškeliavo iš Havro jūrų uosto į Peru, kur gruodžio pabaigoje, po kelionės dviem vandenynais, prisišvartuos Kaljao uoste. Netoli jo esančioje Peru sostinėje Limoje sausio 6 dieną bus duotas startas 40-ajam Dakaro raliui.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Kiti įrašai
Probro
Skaityti

„PRO BRO Group“ vieša obligacijų emisija pritraukė 5,5 mln. eurų

Plikledis
Skaityti

Plikledis keliuose gali pasirodyti jau spalį: ką turi žinoti vairuotojai

Automobilio pirkimas
Skaityti

Ką privalo užtikrinti naudoto automobilio pardavėjas ir ką iš tiesų reiškia trumpalaikė „komercinė garantija“?

Kauno vakarinis aplinkelis
Skaityti

„Via Lietuva“ pristatė galimybių studiją, kaip keisis Kauno vakarinis aplinkkelis

Unipark
Skaityti

Sukčiai vėl atakuoja vairuotojus: UNIPARK įspėja apie įtartinas SMS žinutes

Kelio dangų bandymai
Skaityti

Lietuvoje pradedami klimatui neutralių kelio dangų bandymai

Druskininkų autobusų stoties statybos
Skaityti

Statomoje Druskininkų autobusų stotyje palikta žinia ateities kartoms

Naujo automobilio pirkimas
Skaityti

Įvardijo Lietuvos gyventojams svarbiausius kriterijus renkantis naują automobilį

Psichologija
Skaityti

Siekis atsilošti: pralaimėjimų vaikymasis po blogos dienos psichologijos požiūriu

Ilgos kelionės
Skaityti

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai
Skaityti

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją
Skaityti

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė
Skaityti

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto
Skaityti

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas
Skaityti

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

Radzinausko tiltas
Skaityti

Nuo šiandien tęsiami darbai ant Č. Radzinausko tilto

Naujų automobilių kainos
Skaityti

Naujų automobilių kainų šuolis keičia įpročius: vis daugiau vairuotojų renkasi naudotus automobilius

tararoleris
Skaityti

Lietuvoje – retenybė, užsienyje – įprastybė: kokią istoriją gali papasakoti tararoleris?

NAUJIENOS

Kolekciniai automobiliai

Kolekcinių automobilių rinka: didžiausi kainų šuoliai ir nuvertėjimai

Skaitmeniniai sprendimai

Skaitmeniniai sprendimai sportui ir žaidimams – ar jau mūsų realybė?

Diena be automobilio

Diena be automobilio: kokios alternatyvos ir kaip jos keičia mūsų aplinką?

Automobilio vairavimas

Kada pagyvenusiems žmonėms metas persėsti į keleivio vietą?

Dviračių takai

„Via Lietuva“: dar viena darnaus judumo jungtis – pėsčiųjų ir dviračių takas sujungs Kėdainius su Josvainiais

Nelaimės kelyje

80 % pėsčiųjų nelaimių įvyksta tamsoje: ekspertai ragina pasirūpinti matomumu

PATARIMAI

Daužto automobilio pardavimas

Kaip greitai ir efektyviai parduoti daužtą automobilį?

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Blogas kvapas

Kas trečias automobilis – greitesnis nei nurodo gamintojas

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

Automobilių supirkimas Klaipėdoje

Kaip veikia automobilių supirkimas Klaipėdoje ir kokią naudą tai teikia jums?

PARTNERIO TURINYS

Automobilių supirkimas šiauliuose

Priežastys, kodėl verta rinktis automobilių supirkimą Šiauliuose

Kaip įsigyti tinkamą dviračio laikiklį?

Patarimai planuojantiems išsinuomoti automobilį

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

Mikroautobusų nuoma

Tekinimo staklės: gamintojai ir savybės

STRAIPSNIAI

Žinomiausios pasaulio padangų gamintojos

Bendri aptarnavimo reikalavimai

Automobilių tuningo darbai

Kapitalinis variklio remontas per 30 min.

Subalansuota moterims: kaip prižiūrėti savo automobilį žiemą?

Kodėl net ir po nedidelės avarijos būtina atidžiai apžiūrėti automobilį?

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.