• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Cetaninio ir oktaninio skaičiaus nustatymas

Cetaninis skaičius

Cetano kiekis įvertina dyzelinio kuro užsidegimo savybes suspausto uždegimo varikliuose. Cetano kiekio (toliau CN) skalė laikoma nuo 0 iki 100, bet tipinis bandymas atliekamas nuo 30 CN iki 65 CN. Dyzelino cetano kiekis nustatomas lyginant jo užsidegimo savybes bandymo variklyje su žinomo cetano kiekio etaloninio kuro mišinio savybėmis esant standartinėms veikimo salygoms.
Cetano pagrindinis etaloninis kuras:
Heksadecanas, kurio minimalus grynumas turi buti 99.0%, atitinka cetano kiekį 100.
Heptamethylnonanas, kurio minimalus grynumas 98.0%, atitinka kurio cetano kiekį 15.
Bandymo prietaisas: vieno cilindro dyzelinis variklis su jam priklausančia įranga. Bandymo metu variklio greitis – 900 aps/min.
Visą tai aprašo standartas EN ISO 5165:1998.

Oktaninis skaičius

Oktaninis skaičius (OS) gali būti nustatomas dviem metodais: motoriniu MON (rus. A) arba tiriamuoju RON (rus. AИ). Lietuvos degalinėse ant kolonėlių nurodomas oktaninis skaičius, nustatytas tiriamuoju metodu (RON 80, 92, 95, 98). JAV kolonėlėse nurodomas antidetonacinis rodiklis, kuris yra MON ir RON rodiklių vidurkis. Abiem metodais nustatant oktaninį skaičių, naudojamas vieno cilindro karbiuratorinis keturtaktis variklis su keičiamu suspaudimo laipsniu. MON ir RON metodams skiriasi tik matavimo sąlygos.

MON skalė laikoma nuo 0 iki 120. Realus matavimo diapazonas yra nuo 40 iki 120. Tipinio komercinio benzino OS yra nuo 80 iki 90 MON ribose. Tipinis aviacinis benzinas būna nuo 98 iki 102 MON. Atliekant bandymą MON metodu, variklio sūkiai turi būti 900 aps/min, o karbiuratoriaus difuzoriaus skersmuo, priklausomai nuo barometrinio slėgio, laikomas 14.3-19.1 mm diapazone. MON matavimo metodas aprašytas standarte ASTM D2700-95A.

RON skalė taip pat laikoma nuo 0 iki 120 ir matavimo diapazonas nuo 40 iki 120. Tipinio komercinio benzino OS yra nuo 88 iki 101 RON. Atliekant bandymą RON metodu, variklio sūkiai turi būti 600 aps/min, o karbiuratoriaus difuzoriaus skersmuo – 14.3 mm.

RON matavimo metodas aprašytas standarte ASTM D2699-95A.

Abiems metodams naudojamas tas pats etaloninis kuras: jei matuojamo benzino OS yra iki 100, naudojamas:

Izooktanas, kurio oktaninis skaičius atitinka oktaninį skaičių 100.

n-heptanas, kurio oktaninis skaičius atitinka oktaninį skaičių 0.

Jei matuojamo benzino oktaninis skaičius viršija 100, tai naudojamas izooktanas ir tetraetil-švinas. Kaip etalonas, dar naudojamas toluolas.

Oktaniniam skaičiui nustatyti MON metodu naudojamos griežtesnės sąlygos, todėl MON rodiklis visada būna mažesnis nei RON.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • Cetaninis skaičius
  • degalai
  • kuras
  • oktaninis skaičius
Kiti įrašai
Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kaip ilgalaikė automobilių nuoma gali padėti verslui taupyti išlaidas?

Toyota dalys
Skaityti

TOYOTA dalys: ką rinktis – originalias ar analogus?

Xenon lemputės
Skaityti

Kaip išsirinkti tinkamas xenon lemputes savo automobiliui?

Volvo dalys
Skaityti

Volvo dalys: ką verta žinoti renkantis originalias ir alternatyvas

Automobilio nuoma užsienyje
Skaityti

Automobilio nuoma užsienyje: kaip išvengti netikėtų išlaidų?

Automobilių diagnostika
Skaityti

Lietuvoje sukurtas „OBDeleven 3“ pristatytas pasauliui – prie palaikomų automobilių grupės prisijungia ir „Ford“

Ilgalaikė automobilių nuoma
Skaityti

Kada verta rinktis ilgalaikę automobilio nuomą verslui?

Stabdžių kaladėlės
Skaityti

Stabdžių kaladėlės: saugos ir komforto pagrindas kiekviename kilometre

Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

NAUJIENOS

Ilgos kelionės

Ilgos kelionės už vairo: kaip jas suderinti su pramogomis?

Motociklo paruošimas žiemai

Ekspertas pataria, kaip tinkamai paruošti motociklą žiemai ir išsaugoti jo vertę

Kelionės į Švediją

Rudens nuobodulį lietuviai vaiko mini kelionėmis į Švediją: kodėl tai ypač populiaru tarp šeimų su vaikais

Aurelija Kazlauskienė

Tyrimas: kas penktas šalies vairuotojas pripažįsta – vaikams trūksta saugaus eismo žinių

Moller Auto

„Moller Auto“ klientų lojalumo programa pelnė prestižinį Europos apdovanojimą

Saugaus eismo egzaminas

„Via Lietuva“ kviečia išbandyti jėgas visuotiniame saugaus eismo egzamine

PATARIMAI

Dėl augančios naujų automobilių kainos galima „kaltinti“ technologijas ir ekologiją

Vairavimas slidžiame kelyje

Vairavimas slidžiame kelyje: koks scenarijus rizikingiausias ir kaip jo išvengti

Vairavimo mokykla Vilniuje

Vairavimo mokykla Vilniuje. Kaip pradėti vairuoti?

Ką turėti automobilyje žiemą

Per šventes – kelyje: ką būtina turėti automobilyje žiemą?

Autoservisas, automobilio paruošimas žiemai

Kaip paruošti savo automobilį ilgam žiemojimui garaže?

Automobilio poliravimas – kaip tai teisingai atlikti pačiam

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

„CityBee“ turimų „Mini One“ automobilių skaičių didina beveik dvigubai

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

Profesionalus važiuoklės remontas

Į ką atsižvelgti renkantis žiemines padangas?

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

STRAIPSNIAI

Krovinių Gabenimas

Kokiais visureigiais važinėsime 2025-aisiais?

Vandens dėmės

Padangų svarbiausi parametrai

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

TOP 10: kodėl tikri vyrai vairuoja su mechanine pavarų dėže

Specialus Caymann modelis

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.