• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Lengvojo lydinio ratlankiai – populiariausi

au tapo įprasta, kad dauguma automobilių gamintojų savo automobilius „apauna“ lengvojo lydinio ratlankiais. Taigi plieninius štampuotus ratlankius išstumia lengvojo lydinio konkurentai.

Ratlankiai – konstrukcinė automobilio dalis. Per juos nuo padangų į pakabos detales transmisijos elementu perduodamos kelio reakcijos jėgos.

Trijų tipų

Nuo ratlankio geometrinių parametrų priklauso pakabos charakteristika, padangų tipas, o visa tai lemia automobilio stabilumą posūkyje, jo dinamiką ir ekonomiškumą.
Pagal gamybos būdą ratlankiai būna trijų tipų: štampuotieji (plieniniai), lietiniai ir surenkamieji. Šiuo metu daugiausia naudojami lengvojo lydinio ratlankiai, pamažu jie išstumia iš rinkos plieninius.
Jų atsiradimas automobiliuose nėra tik duoklė grožiui. Lengvojo lydinio ratlankiai pagaminti iš tokių lengvųjų metalų kaip aliuminis arba magnis, kartais – ir iš abiejų. Lengvojo lydinio ratlankių pagrindinis pranašumas, be jo estetinio grožio ir variacijų, tas, kad jie dažniausiai yra kur kas lengvesni nei paprasti plieniniai, dėl to pagerėja automobilio valdymas, jo greičio charakteristikos.
Kartais lengvojo metalo lydinio ratlankiai būna ir sunkesni nei plieniniai ratlankiai. Tačiau bet kokiu atveju lengvojo metalo lydinio ratlankiai dėl kur kas geresnio šiluminio laidumo nei standartiniai plieniniai geriau paskirsto aukštą temperatūrą, atsirandančią dėl stabdžių sistemos.
Temperatūros paskirstymas lengvojo metalo lydinio ratlankiuose leidžia situacijose, kuriose automobiliu tenka didesnė apkrova, sumažinti tikimybę, kad stabdžių sistema gali sugesti ar užsiblokuoti dėl perkaitimo. Be to, lengvojo lydinio ratus galima pagaminti kokios tik norima formos ir patenkinti naujausius mados reikalavimus, įvairius pirkėjų skonius.

Galvaninė korozija

Tačiau lengvojo metalo lydinio ratlankiai gali būti paveikti galvaninės korozijos, jeigu jie yra pažeisti ar nepasirūpinta jų apsauga. Galvaninė korozija pasireiškia tuomet, kai lengvojo metalo lydinio ratlankio metalas kontaktuoja su kitokiu metalu, pavyzdžiui, geležimi. Jų sąlytis ir terpė (vanduo, kurio pH pusiausvyra yra aukšta, ir kt.) yra pagrindinė tokios korozijos priežastis.
Ši korozija labai retai paveikia ratlankius taip, kad jie būtų nebepataisomi ar apskritai matytųsi korozijos poveikis. Tačiau bet kokiu atveju ratlankius reikia saugoti nuo stiprių tiesioginių fizinių kontaktų ir skysčių, kurie, patekę per pažeistą ratlankio dangą, gali ėsdinti lydinį.

Pasitarkite su pardavėjais

Renkantis ratlankius pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į garsių firmų gaminius. Pirkti derėtų iš firmų oficialių atstovų, nors kaina bus ir didesnė. Tada bent jau galima neabejoti produkto kokybe, žinosite, į ką kreiptis dėl kokių nors defektų.
Be to, renkantis ratus, juolab norint platesnių ir gražesnių, būtinai reikia tartis su profesionaliu prekiautoju. Kitaip naujas pirkinys gali tiesiog netikti jūsų automobiliui. Net ir išsirinkus tinkamus ratus, būtina konsultuotis perkant padangas. Ir ne tik todėl, kad jos turi atitikti rato matmenis.
Net ir tinkamų tam ratlankiui matmenų padanga gali kliudyti automobilio pakabos dalis arba kliūti už posparnių. Jei padangos per plačios pasirinktam ratlankiui, nukentės vairavimo jautrumas ir sukibimas su kelio danga. Jei padanga per siaura, gali pablogėti riedėjimo patogumas. Tiek vienu, tiek kitu atveju trumpėja padangų tarnavimo laikas. Be to, netinkamai suderinus ratlankius ir padangas, jūsų automobilio spidometras gali netiksliai rodyti važiavimo greitį.
Neverta didinti ratlankio skersmens daugiau kaip 1 coliu, palyginti su standartiniais. Platesnės padangos kompensuoja padangos profilio aukščio sumažėjimą, tačiau viskam yra ribos, o mūsų keliai dar visiškai neprilygsta žiedinių lenktynių trasoms.

Turi ir trūkumų

Pagrindinis šio tipo ratlankių trūkumas – jų gamybos išlaidos 1,5–3 kartus didesnės nei štampuotų ratlankių. Prieš dešimtmetį ratų montavimo specialistus gąsdinęs ratlankių pažeidžiamumas dabar jau ne problema. Šį trūkumą pavyko ištaisyti patobulinus ratlankių terminį apdirbimą.
Uždėti ratlankį ir jį prisukti – dar ne viskas. Svarbu, kad ratlankio parametrai neperžengtų gamintojo nurodytos tolerancijos ribų. Turi būti maksimalus ratlankio stebulės nukrypimas nuo vertikaliosios jo simetrijos ašies, nuo šio dydžio tiesiogiai priklauso automobilio valdymas posūkyje, padangų bei pakabos detalių apkrova.
Net 1–3 mm neatitikimas gali turėti lemiamos reikšmės. Be to, svarbu, kad būtų tiksli centrinė ratlankio kiaurymė – ja ratlankis centruojamas ant stebulės. Kartais į centrinę kiaurymę įstatomi plastikiniai žiedai. Tai padeda unifikuoti daugelį ratlankių. Dar vienas parametras – veržlių (varžtų) lizdų kūgių kampai. Jie ne visada būna tokie, kaip štampuotų ratlankių. Todėl lengvojo lydinio ratlankiams gaminamos specialios veržlės arba varžtai.
Ratlankio konfigūracija sukuriama kompiuteryje. Pagal specialias programas ir duomenų banke sukauptą informaciją imituojami vienu metu ratlankį veikiančių jėgų daugiakampiai ir sukimo momentai, todėl jau čia aptinkamos stipriausios ir silpniausios gaminio vietos.

Terminis apdirbimas

Ratlankiai liejami mažojo slėgio spaudimo metodu. Paskui prasideda atsakingas terminio apdirbimo procesas. Liejinys 4–8 val. kaitinamas 525 laipsnių temperatūroje, vėliau 6–10 val. panardinamas į 160 laipsnių karščio vandenį. Nuo to jis tampa labai atsparus mechaninėms ir temperatūros deformacijoms, sumažėja vietiniai įtempimai.
Svarbi lietinio ratlankio savybė – sandarumas. Oras iš padangos gali išeiti ne tik pro ventilį, bet ir pro nelygius ratlankio kraštus ar net liejimo mikroporas. Kad taip neatsitiktų, specialioje kameroje ratlankiai prapučiami dideliu slėgiu ir, jei pastebimas bent menkiausias slėgio pokytis, liejinys brokuojamas. Atlikus sandarumo bandymus, ratlankiai toliau apdorojami šlifuojant ir poliruojant. Šis rankų darbas patikimas tik aukštos kvalifikacijos specialistams. Po šių darbų ratlankis dengiamas triguba danga: gruntu, dažais ir laku. Pastarojo sudėtis yra firmos paslaptis. Šios dangos neveikia benzinas, skiedikliai, gatvės druska, ji atspari akmenų smūgiams.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • ratlakių pliusai
  • ratlankiai
  • ratlankių kainos
  • ratlankių minusai
  • ratlankių tipai
Kiti įrašai
Automobilio stebulė
Skaityti

Atostogos automobiliu: ar jūsų stebulė tam pasiruošusi?

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

NAUJIENOS

Vairavimo žinių atnaujinimas

Privalomą vairavimo žinių atnaujinimą lietuviai laiko nereikalinga našta, ekspertai ragina verčiau daugiau dėmesio skirti vairuotojų informavimui

Naudoti automobiliai

Naudotų automobilių pardavėjai: didesnė atsiskaitymų grynaisiais kartelė augins šešėlį

Įkrovimo stotelės magistralė

Automagistralėje Kaunas-Vilnius – 2 naujos itin greito elektromobilių įkrovimo stotelės

Kelio ženklai

„Via Lietuva“ vairuotojus ragina keliuose stebėti šiuos ženklus: kokią informaciją jie pateikia

Via Lietuva

„Via Lietuva“ skelbia, kurie kritinės būklės tiltai bus sutvarkyti šiemet ir artimiausiais metais

Paspirtuko šalmas

Galva – jautri paspirtukininko vieta: kodėl šalmą dėvėti būtina

PATARIMAI

Kodėl verta pirkti originalias vokiškų automobilių dalis

Keturiais ratais varomas automobilis gali būti pigesnis nei dviem

Dėmesio: atbuline eiga važiuokite atsargiai

Kaip rinktis vasarines padangas?

Komforto sąvokos evoliucija: kas jį užtikrina dabarties automobiliuose?

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

PARTNERIO TURINYS

Kėbulo remonto darbai. Ką reikia žinoti

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

Citroen remontas: patikėkite tik profesionalams

Sunkvežimių padangų rinka: seni stereotipai „žudomi“ mažomis kainomis ir šiuolaikinėmis technologijomis

Reklama ant automobilių – puikus būdas reklamuotis

Starterio gedimo požymiai

STRAIPSNIAI

Kėbulo gruntinio dažymo medžiagos

Užsisegti saugos diržą turi tapti įpročiu!

Vairavimo per lietų ypatumai

Kada verta tekinti stabdžių diskus o kada keisti naujus?

Koks automobilio greitis yra ekonomiškiausias?

Apie GPS

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.