• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Energijos nuostoliai mechaninėje transmisijoje

Nuostoliai: 1.Trinties nuostoliai,   2.Hidrauliniai nuostoliai

Automobilio transmisijoje energijos nuostoliai susidaro dėl dviejų svarbiausių priežasčių: dėl trinties tarp krumpliaračių krumplių, guoliuose, įvorėse ir dėl besisukančių detalių trinties su alyva, su oru, dėl alyvos maišymo, taškymo, dėl oro judinimo. Pirmieji vadinami trinties, antrieji – hidrauliniais nuostoliais.

Nuostolių transmisijoje momentas:

Mt=Mtr+Mh , kur

Mtr – nuostolių transmisijoje momentas dėl mechaninės trinties;

Mh – hidraulinių nuostolių transmisijoje momentas.

Visi šie momentai taikomi varančiojo rato ašiai.

Trinties nuostoliai didėja tiesiai proporcingai transmisijos apkrovai.

Hidrauliniai nuostoliai didėja, didėjant sukimosi dažniui.

Trinties  nuostolių momentas apskaičiuojamas:

Mtr=Mv·ut·(1-ηα), kur

Mv – variklio efektyvaus sukimo momentas (N·m); kai variklis apkrautas, galima tarti, kad Mv=MN;

MN– momentas, kuris atitinka nominalųjį / efektyvųjį variklio darbo rėžimą;

ut – transmisijos perdavimo skaičius;

ηα – 0,98x·0,97y ·0,99z – transmisijos apkrovos koeficientas;

x, y – cilindrinių ir kūginių krumpliaračių porų skaičius;

z – kardaninių lankstų skaičius.

Teoriškai transmisijos nuostolius apskaičiuoti sunku, todėl jie matuojami, bandant transmisiją, ir vadovaujantis baldymų duomenimis, sudaromos empyrinės formulės. Trinties nuostolius galima apskaičiuoti pagal šią empyrinę formulę.

4X2 modelio automobilių hidraulinių nuostolių momentas ant rato apskaičiuojamas pagal empyrinę formulę:

Mh=r·(2+0,025·v)·m ·10-2, (N·m), kur

r – rato dinaminis spindulys;

v – automobilio greitis, (km·h);

m – įkrauto automobilio masė, (kg).

4X4 – padidėja 1,5 – 2 kartus;  6X6 – padidėja 2 – 3 kartus.

Nuostolius transmisijoje galima išreikšti ir transmisijos naudingumo koeficientu:

ηt=Nvr/Nv=Mvr·nr/Mv·nv=Mvr/Mv·ut ,kur

Nvr– variklio galia ratams sukti;

Nv – efektyvi variklio galia.

Kai transmisija perduoda nominalųjį variklio sukimo momentą, ηt reikšmės būna šios:

Didelių sunkvežimių ir autobusų – 0,78 – 0,85.

Vidutinių sunkvežimių – 0,80 – 0,90.

Sportinių automobilių – 0,9 – 0,95.

Traktorių – 0,88 – 0,93.

16. Automonilio greitejimas – pagreitis, greitejimo laikas

Pagreitis. Maksimalų automobilio greitėjimą riboja ne tik variklis, bet ir varančiųjų ratų kibumas su keliu. Variklio jėgą varantiesiems ratams pakeitę  varančiųjų ratų kibos su keliu jėga

Pagreitis.

Žinodami, kad g=9.81 m/s2, o sausam asfaltui φmax=0.9, todėl

teorinis maksimalus automobilio pagreitis:

Greitėjimo laikas.

Automobilio greitėjimo laikas nuo greičio vmin iki vmax apskaičiuojamas taip:

t1 – pirmajai pavarai, greičių diapazonui vA–vmin;

t2 – antrajai pavarai, greičių diapazonui vB–vA;

t3 – trečiajai pavarai, greičių diapazonui vC–vB;

t4 – aukščiausiajai pavarai, greičių diapazonui vmax–vC;

tp – laikas, reikalingas pavaroms perjunginėti:

tp=0,05 – 1,5 s – automobiliuose su benzininiais varikliais;

tp=0,5 – 5 s – automobiliuose su dyzelianiais varikliais.

17. Automobilio greitėjimas – greitėjimo kelias, vidutinis greitis ir lyginamoji automobilio galia.
Automobilio greitėjimas tai paprasčiausias dinamiškumo rodiklis.  Greitėjimo kelias. Automobilio greitėjimo kelias, kai žinoma funkcijos v=f(t) analitinė išraiška, apskaičiuojamas taip:

Tariame, kad kiekviename kreičio intervale vk+1-vk automobilis juda pastoviu vidutiniu greičiu:Tada greitėjimo kelias yra:

Vidutinis greitis. Skaičiuojant vidutinį važiavimo greitį, pagrindu imamas laikas T, per kurį nuvažiuojamas atstumas s:

Kai atstumą s sudaro n atskirų ruoželių s1, s2, …, sn ir kiekvienam ruožui nuvažiuoti reikia laiko T1, T2, …, Tn, tada kiekviename ruože vidutinis greitis yra:

Kasmetine automobilio patikra

Vidutinį greitį galima skaičiuoti, imant pagrindu ne laiką, bet nuvažiuotą atstumą

Žinant atskirų ruožų ilgius ir vidutinius greičius juose, viso ruožo vidutinis greitis pagal atstumą bus:

Lyginamoji automobilio galia. Dar vienas automobilio dinamiškumo rodiklis – lyginamoji automobilio galia. Tai maksimalios automobilio variklio galios Nvmax santykis su įkrauto automobilio mase m:

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • mechaninė greičių dėžė
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Specialistai pataria: šalčiams artėjant pasirūpinkite stabdžių sistema

Ar keisti alyvą?

Top 10: dažniausios automobilio pirkimo klaidos

automobilio paruošimas žiemai

Svarbiausi dalykai ruošiant automobilį žiemos sezonui

Kokį akumuliatorių pirkti dyzeliui?

Akcizo mokesčio susigrąžinimas

Koks yra akcizo mokesčio susigrąžinimo iš užsienio procesas?

PARTNERIO TURINYS

Starterio gedimo požymiai

Į Lietuvą atkeliauja Gladiator®!

SUNKVEŽIMIŲ NAVIGATORIUS Galaxy TAB Primo TRUCK 2013

Navigacijos (1 dalis)

Automobilio nuoma už mažą kainą!

Automobilis ir žiema – tai ne tik žieminės padangos

STRAIPSNIAI

Europos sutarties dėl pavojingų krovinių tarptautinių vežimų keliais (ADR) pasirašymo protokolas

Lietuviai – patiklūs automobilių pirkėjai

Lietuviško elektromobilio svajonės tampa realybe

Kaip sniegas ir ledas kenkia automobiliui

Išlipant iš automobilio „trenkia“ elektra. Ar tai kenkia sveikatai?

„Flake“ – radikalus ateities automobilis

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.