• Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys
Facebook
YouTube
Reklama
Susisiekime
Automedia.lt Automedia.lt
  • Pradžia
  • Naujienos
    • Naujienos
    • Elektromobiliai
    • Įdomu
    • Motociklai
    • Nauji automobiliai
    • Sportas
  • Patarimai
    • Patarimai
    • Automobilių priežiūra
    • Remontas
    • Specialistas pataria
    • Verta sužinoti
  • Straipsniai
    • Straipsniai
    • Padangos, ratlankiai
    • Automobiliai, nuoma
    • Automobilio remontas
    • Automobilių dalys, įranga
    • Priežiūra, komfortas, paslaugos
  • Video
  • Partnerio turinys

Ateities padangos – spalvingesnės

Apvalios ir juodos – tokios padangos žinomos jau 120 metų. Tačiau ateitis galėtų būti spalvingesnė. Raudonos, geltonos ir žalios spalvos gumos riedėjimą padarytų spalvingesniu ir suteiktų mums visiems daugiau saugumo.

Johnas Boydas Dunlopas išrado oro pripildytas padangas. Po septynerių metų broliai Michelinai važiavimo komfortiškumu pasirūpino, sukurdami „Pneumatic” padangas pirmiesiems automobiliams su varikliu. Nuo to laiko daug kas pasikeitė: padangos tapo didesnės, platesnės ir greitesnės. Tačiau ir jos dar gali būti patobulintos – taip pagalvojo mūsų kolegos iš britų seserinio žurnalo „AutoExpress” ir pasitelkę kompiuterines programas sukūrė saugias ateities padangas. Svarbiausias patobulinimas: važiuojamąjį paviršių sudaro spalvoti gumos sluoksniai. Nuo išorės į vidų žali, geltoni ir raudoni. Jei padanga žalios spalvos, tai ir rašto gylis dar nesusidėvėjęs. Kai pradeda matytis geltona, reikia jau būti atsargiems, o pasirodžiusi raudona reiškia, kad padangos jau susidėvėjo. Taigi nereikia smulkmeniškų matavimų, nes rašto gylis nustatomas vos pažvelgus į padangą. Kitus patobulinimų pasiūlymus skaitykite šalia esančiuose skyreliuose.

Gedimams atsparesnės padangos

Ateitis priklauso gedimams atsparioms padangoms, nesvarbu, ar žieminėms, ar vasarinėms. Nes jei kalbėtume apie saugumą, tokios padangos turi aiškių privalumų:

  • atsiradus gedimui, automobilio valdomumas nepasikeičia;
  • galima važiuoti toliau ir nepakeitus rato;
  • nereikia naudoti atsarginio rato. Dabartinių trečios kartos „RunOnFlat” padangų komfortiškumas galėtų būti pagerintas. Šiuo metu aktualu sumažinti pasipriešinimą riedėjimui ir svorį – tuomet dabartinių padangų pamainai jau niekas nestovės skersai kelio.

Naujas ekologiškumo ženklas

Mes jau žinome skalbimo mašinų ar šaldytuvų ekologiškumo ženklus. Nuo 2012 metų tokie patys ženklai bus pritaikyti ir padangoms. Jie informuos apie stabdymo kokybę ant šlapios kelio dangos, pasipriešinimą riedėjimui ir riedėjimo garsumą. Europos Sąjungos parlamentas šiuo ženklu nori paskatinti automobilių vairuotojus pirkti energiją taupančias padangas.

Eksperto patarimas

Ateities padangos bus saugios, tylios, ilgaamžės ir ekonomiškos. Žieminės padangos dar labiau skirsis nuo vasarinių savo kokybe ir ypač naudojimo ypatybėmis šaltuoju metų laiku. Vieni padangų tobulinimo tikslų yra sumažinti pasipriešinimo riedėjimą, riedėjimo garsumą ir nusidėvėjimą. Jei kalbėtume apie komfortą, ekonomiškumą ir optiką, žieminės padangos neatsiliks nuo vasarinių.

Rytojaus žieminės padangos

Moderni žieminė padanga yra tikras aukštųjų technologijų produktas. Specialūs gumos mišiniai ir tobulai sukurtos lamelės puikiai pritaiko jas važiuoti ledu ir sniegu. Tačiau padangų gamybos plėtros skyriaus inžinieriai nori daugiau: sujungus skirtingas lameles, paskirstytas po visą padangos plotį, pasiekiamas geresnis sukibimas su kelio danga. Kaip tobulos trijų dimensijų konstrukcijos (paveikslėlis kairėje) jos viena kitai padeda ir suteikia pakankamai stabilumo esant sausai kelio dangai. Įvairūs gumos mišiniai padangos važiuojamojo ploto šonuose ir per vidurį („Dual-Compound”) atskleidžia tolesnio tobulinimo galimybes, kuriomis sumažinamas pasipriešinimas riedėjimui.

Padanga, turinti du gyvenimus

Kaskart apsisukdama padanga praranda dalį savo galios, nes mažėjant protektoriaus rašto gyliui nuolat blogėja valdomumo, stabdymo ir, žinoma, akvaplanavimo ypatybės. Tačiau gali būti ir kitaip – tai testuojant įrodė naujos technologijos „Goodyear” padangos „OptiGrip”. Didžiausias jų privalumas – antras, ypatingai minkštos gumos mišinio sluoksnis ir po važiuojamuoju sluoksniu paslėpti rezerviniai kanalai. Kai nusitrina išorinis gumos raštas, į pagalbą ateina antrasis sluoksnis ir iki tol buvę uždengti rašto kanalai.

Ateities vizijos

Visai kitais keliais rieda šios trys nuotraukose matomos koncepcinės padangos. „Goodyear” specialistų sukurtos „Mėnulio” padangos turėtų atrasti naujus pasaulius. Dėl 800 integruotų metalinių spyruoklių jos turėtų pasižymėti milžiniška leistina apkrova ir tvirtumu, būti atsparios didžiuliams mėnulio karščiams ir šalčiams. Ir „Michelin” turi kuo pasigirti: jų „Tweel”, tai padangos į kurias, dėl meistriškai sukurto laikančiojo „korseto”, nereikia pūsti oro. Elektriniams automobiliams buvo sukurtos vietą taupančios „Active Wheel” padangos.

Išvada

Tai jus galbūt nustebins, bet padangų technologijų patobulinimų visų pirma sulaukiama iš elektronikos srities. Jau nuo 2012 metų visi nauji automobiliai turės elektroninę oro slėgio stebėjimo sistemą. Jau vyksta bandymai padangų, kurių gumose implantuoti lustai, perduodantys informaciją apie oro slėgį, apkrovą ir susidėvėjimą. Šie lustai ateities padangas padarys saugesnes.

Total
0
Shares
0
0
0
0
0
Žymos
  • ateities padangos
  • padangos
Kiti įrašai
Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kodėl verta rinktis automobilių veiklos nuomą vietoje pirkimo?

Ilgalaikė automobilio nuoma
Skaityti

Ar automobilių nuoma tinka ilgalaikiam naudojimui?

Automobilio nuoma Ryga
Skaityti

Ar norite sutaupyti laiko ir pinigų? Užsisakykite automobilį Rygos oro uoste iš anksto!

Sunkvežimių dalys
Skaityti

Kaip išsirinkti kokybiškas sunkvežimių dalis ilgalaikiam naudojimui

Volvo dalys
Skaityti

Kiek kainuoja kokybiškos Volvo dalys ir kaip sutaupyti?

Automobilio nuoma mieste
Skaityti

Ar gali būti automobilių nuoma pigesnė nei automobilio turėjimas?

Nano danga automobiliui
Skaityti

Kas yra nano danga automobiliui ir kaip ji veikia?

Sunkvežimio skriemuliai
Skaityti

Kada reikėtų keisti sunkvežimio skriemulius? Naudingos įžvalgos

Kuro filtrai
Skaityti

Kuro filtrų ilgaamžiškumas: kiek laiko jie tarnauja?

Darbo pirštinės
Skaityti

Darbo pirštinės – nepakeičiamas pagalbininkas remontuojant automobilius

Automobilių veiklos nuoma
Skaityti

Kas yra automobilio veiklos nuoma?

Padangų svarbiausi parametrai
Skaityti

Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?

Žieminių padangų pasirinkimas
Skaityti

Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti

Valytuvai
Skaityti

Kodėl cypia valytuvai?

Tunelinė automobilių plovykla
Skaityti

Tunelinė automobilių plovykla – skubantiems

Hibridiniai automobiliai
Skaityti

Kodėl įkraunami hibridiniai automobiliai tokie brangūs?

Automobilio kėbulo dažymas
Skaityti

Automobilio kėbulo dažymas: verta tuo užsiimti patiems ar geriau vykti į autoservisą?

Akumuliatoriai automobiliams
Skaityti

Geriausio akumuliatoriaus paieškos: kaip išsirinkti tinkamą akumuliatorių automobiliui?

NAUJIENOS

Formulė 1

Kova dėl pergalės: kas dominuos „Formulės 1” lenktynių pasaulyje šiemet?

Taršūs automobiliai

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Elektrinis mikroautobusas

Šiaulių ir Panevėžio rajonuose dyzelinius mikroautobusus keis elektriniai

Automobilio pirkimas kaip neapsigauti

Po gražiu kiautu – sudužusi gelda: kaip išvengti prastos būklės automobilio?

Adampolis group

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. eurų

Vilkikų vairavimas virtuali realybė

Virtuali realybė vilkikų vairuotojams: KTU mokslininkų ir partnerių kuriamas VR įrankis padės įvaldyti stresines situacijas kely

PATARIMAI

Vėlyvas ruduo – išbandymų metas vairuotojams

Kodėl „Alfa Romeo“ automobiliai vėl varomi galiniais ratais?

Vairavimo instruktorius pataria: kaip paruošti automobilį žiemai ir išvengti neplanuotų išlaidų

važinėjimas miškais

Aplinkosaugininkai primena: miško paklotė nėra ekstremalių pojūčių trasa

Kaip nusipirkti patikimą automobilį

Kada apsimoka pirkti automobilį iš JAV?

PARTNERIO TURINYS

Mikroautobusų nuoma Vilniuje: kodėl verta nuomotis?

Profesionalūs vairavimo mokymai. Nuo motociklo iki traktoriaus

„CityBee“ pradeda veiklą Alytuje

Automobilinis šaldytuvas

Nanotechnologijos danga automobilių stiklams – ne mitas, o realybė

Motokroso aprangos pasirinkimas: skirtumai tarp paprastos ir specializuotos aprangos

STRAIPSNIAI

Automobilio plovimas be vandens

Opel Zafira Tourer ecoFLEX“: „poilsis ant ratų”, o tarša tik 119 g/km CO2

Garsas automobilyje: nuo A iki Ž

Vandens telkinių pakrantės – ne automobilių stovėjimui

Kokius automobilius renkasi lietuviai?

Kuro priedai gelbsti ir apgavikus

Padangos, ratlankiai
  • Padangų svarbiausi parametrai
    Svarbiausi padangų techniniai parametrai: į ką būtina atsižvelgti?
  • Žieminių padangų pasirinkimas
    Renkamės žiemines padangas: klaidos, kurių verčiau nekartoti
Automedia.lt Automedia.lt
Projektai:  statybajums.lt / manosveikata.lt / kelioniuklubas.lt / skaitome.lt / verslo.tv / seostraipsnis.lt / mokslozinios.lt / zvejosapnas.lt / protobokstai.lt / motinyste.lt
Partneriai:  autorentalis.lt

Įrašykite raktažodį ir spauskite Enter.