Vairuoti lyjant reikia ypač atidžiai. Šlapia ir slidi kelio danga bei gerokai suprastėjęs matomumas kelia grėsmę visiems eismo dalyviams.
Pagrindiniai principai, kurių vairuotojas turėtų laikytis lyjant, yra teisingai pasirinktas greitis, tinkamas atstumas tarp automobilių ir nestaigus stabdymas.
„Staigūs manevrai lyjant kelia pavojų ne tik automobilio vairuotojui ir jo keleiviams, bet ir kitiems eismo dalyviams – dviratininkams ir motociklininkams, kurių šiuo metų laiku ypač padaugėję keliuose“, – įspėja „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius Zbignevas Veselis. Jis sako, kad riziką taip pat kelia didelis vandens kiekis keliuose: padangos gali prarasti sąlytį su kelio danga ir tiesiog nuslysti nuo kelio.
Tamsiu paros metu važiuoti šlapia kelio danga tampa dar pavojingiau.
Ant priekinio stiklo esantys vandens lašai atspindi priešpriešiais atvažiuojančio automobilio žibintų šviesą ir ima akinti vairuotoją.
Dėl šios priežasties ypač svarbu pasirinkti tokį greitį, kuris užtikrintų reikiamą matomumą ir leistų pastebėti kitus eismo dalyvius – stabdančius automobilius ar einančius pėsčiuosius.
„Vairuojant per lietų labai svarbu nevažiuoti per arti autobusų ir sunkvežimių, nes ypač didelis vandens kiekis nuo jų ratų gali sutrukdyti saugų kito automobilio važiavimą, – teigia „Renault“ vairavimo mokyklos direktorius. – Negalima pamiršti ir priekinio stiklo valytuvų svarbos: savo funkcijas jie galės atlikti tik būdami nepriekaištingai sutvarkyti, tad nuolat tikrinkite jų būklę ir bent kartą per metus pakeiskite valytuvų gumas.“
Susidariusios balos – dar vienas riziką didinantis faktorius per lietų. Važiuojant per jas, būtina sumažinti greitį ir būti itin atsargiems.
Per pačią balą patartina važiuoti tolygiu greičiu, staigiai nestabdyti. Jeigu vandens lygis pasiekia automobilio važiuoklę, geriau kuo greičiau pasitraukti.
Vanduo gali pakenkti elektros sistemai arba, blogiausiu atveju, užgesinti variklį.
Važiuoti vandeniu visiškai padengta kelio danga ypač rizikinga, nes vandens srovė automobilį gali nustumti nuo kelio.